کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۸۰
تاریخ خبر:

ایرانی علیه ایرانی| بازیکنانی که ناگزیر از رویارویی با تیم‌های ایرانی شده‌اند

ایرانی علیه ایرانی| بازیکنانی که ناگزیر از رویارویی با تیم‌های ایرانی شده‌اند

آزمون یک هفته دیگر می‌تواند در ترکیب شباب‌الاهلی مقابل سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند ا

هفت صبح| سپاهان برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ نخبگان باید 2 بازی در پلی‌آف برگزار کند. بازی اول، 16 مرداد در نقش جهان برابر شباب‌الاهلی امارات خواهد بود. تیمی که سعید عزت‌اللهی را دارد و به احتمال فراوان از سردار آزمون هم در پیشانی خط حمله‌اش سود خواهد برد. پیش از این در 9 بازی دیگر لیگ قهرمانان (در مراحل مختلف)، بازیکن‌های ایرانی در پیراهن رقیب برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفتند. 

 

فرهاد مجیدی

پس از ترک استقلال در میانه‌های لیگ یازدهم، مجیدی راهی قطر شد و پیراهن الغرافه را به تن کرد. او با تیم جدیدش راهی ایران شد و برابر پرسپولیس قرار گرفت. بازی با تساوی یک - یک تمام شد. داور ازبک بازی (ایرماتوف) در دقایق پایانی به مجیدی بابت فریب، اخطار دوم را داد و او را از زمین اخراج کرد. در همین بازی بود که مجیدی بعد از اخراج پیراهن زرد‌رنگ تیمش را از تن درآورد و پیراهن آبی را که زیر آن پوشیده بود به تماشاگران نشان داد و جنجال ایجاد کرد.

 

کریم انصاری‌فرد

در پلی‌آف لیگ قهرمانان و برای ورود به مرحله گروهی، السیلیه قطر در خانه‌اش از شهرخودرو میزبانی کرد. بازی با تساوی بدون گل تمام شد و کار تعیین برنده به پنالتی کشید. کریم انصاری‌فرد با پیراهن تیم قطری، تنها بازیکنی بود که ضربه‌اش را از دست داد. مهدی رحمتی با مهار پنالتی او، تیمش را به مرحله گروهی رساند.

 

رامین رضائیان

بعد از ترک پرسپولیس بابت اخراج توسط برانکو، رضائیان راهی قطر شد و با الدحیل قرارداد بست. او در سومین بازی مرحله گروهی برابر پرسپولیس قرار گرفت. الدحیل این بازی را با گلی گه از روی نقطه پنالتی زد، یک صفر برد. رضائیان در این بازی، فرصت گلزنی داشت ولی ضربه‌اش در چارچوب نبود.

 

 مهدی طارمی

3 بار با پیراهن الغرافه برابر تیمهای ایرانی قرار گرفت و در هر 3 بازی هم گل زد. در پلی‌آف فصل 2019، الغرافه به دیدار ذوب‌آهن رفت، 3 بر 2 شکست خورد و حذف شد. طارمی در این بازی، گل دوم تیمش را زد. الغرافه در مرحله گروهی با تراکتور بازی کرد. در قطر، میزبان 3 صفر برنده شد. طارمی در این بازی، بریس کرد و یک پنالتی را هم از دست داد.

 

 مهرزاد معدنچی و میلاد میداوودی

در فصل ۲۰۰۹ لیگ قهرمانان آسیا، مهرزاد معدنچی بازیکن سابق پرسپولیس در ترکیب الاهلی امارات بازی می‌کرد و دقیقه ۵۷ گل دوم تیمش را به مس کرمان زد و مقابل یک تیم ایرانی به پیروزی رسید. در همین سال، میلاد میداوودی که به تیم الاهلی امارات پیوسته بود، در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دو بار مقابل صبا قرار گرفت. بازی رفت در ایران با تساوی بدون گل تمام شد اما در بازی برگشت، صبا با نتیجه عجیب 5 بر 3 میزبانش را شکست داد و میداوودی زننده گل سوم تیمش به صبا بود.

 

 کمی عقب‌تر

البته سابقه تقابل بازیکنان ایرانی با باشگاه‌های ایرانی به جام باشگاه‌های آسیا برمی‌گردد. رضا شاهرودی با پیراهن دالیان چین مقابل استقلال قرار گرفت. این همان بازی پرگلی بود که با نتیجه 4 بر 3 به سود استقلال به پایان رسید و صعود استقلال به فینال را در پی داشت. هر‌چند در فینال استقلال با نتیجه 2 بر یک مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شد و سومین ستاره را که در مشتش بود، در ورزشگاه آزادی از دست داد. مجید نامجومطلق هم در لباس السد برابر استقلال قرار گرفت و با این تیم به استقلال باخت.

 

 پدیده‌ای به نام هاشمی‌نسب

در همان سال‌ها بود که مهدی هاشمی‌نسب با پیراهن تیم کوپتداق ترکمنستان و در جام باشگاه‌های آسیا قرار گرفت و توانست به خوبی مهاجمان پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی مهار کند. او چنان نمایش درخشانی داشت که نظر مثبت علی پروین را به خود جلب کرد و چند ماه بعد، هاشمی‌نسب به پرسپولیس پیوست.

 

خیلی عقب‌تر

اما یکی از عجیب‌ترین تقابل‌های این چنینی، بازی بیژن طاهری در محمدان بنگلادش مقابل پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا بود. این همان بازی معروفی است که در نهایت با پیروزی 2 بر یک و دور از انتظار نماینده بنگلادش به پایان رسید و جالب اینکه یکی از این دو گل را بیژن طاهری وارد دروازه پرسپولیس کرد. سرمربی تیم بنگلادشی هم مرحوم ناصر حجازی بود. 

 

 یک مسابقه به یادماندنی و غیر رسمی

همه تقابل‌های فوتبالیست‌های ایرانی مقابل تیم از کشورشان، به تورنمنت‌های آسیایی محدود نمی‌شود. علی کریمی در زمانی که عضو بایرن مونیخ بود، برای برگزاری بازی خداحافظی احمدرضا عابدزاده، به همراه تیمش به تهران آمد و مقابل پرسپولیس بازی کرد. نکته جالب اینکه او یک نیمه هم برای پرسپولیس مقابل بایرن بازی کرد!

 

کدخبر: ۵۶۳۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر