کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۸۴۷
تاریخ خبر:

۲۰معارفه بزرگ ستاره‌های فوتبال؛ از مارادونا تا CR۷

20معارفه بزرگ ستاره‌های فوتبال؛ از مارادونا تا CR7

معارفه‌های بزرگ تاریخ فوتبال و استقبال تماشاگران از ستاره‌های جدید تیم محبوبشان

هفت صبح| ‌‌ تابستان هر سال، رسانه‌ها و دوستداران فوتبال در انتظار نقل‌وانتقالات بزرگ بین تیم‌های مطرح اروپایی هستند. سال 2017 پاریس‌سن‌ژرمن با پرداخت 222میلیون یورو، نیمار را از چنگ بارسلونا خارج کرد و ناگهان تیم مدیریتی مستاصل بارتومئو وارد بازار شد و دو بازیکن تقریبا معمولی را با رقم‌های سرسام‌آور جذب کرد تا به نوعی شکست خود را جبران کند.

 

دمبله و کوتینیو خیلی زود نشان دادند که ارزش این سرمایه‌گذاری هنگفت را نداشتند؛ اما این سیاست انفعالی بازار نقل‌وانتقالات را چند سالی بهم ریخت و رقم‌ها را غیرواقعی کرد تا مدیران تیم‌های بزرگ به این نتیجه برسند که خیلی نباید در این مارکت ریخت‌وپاش کنند؛ اما این انتظار جرات رویاپردازی به هواداران می‌دهد. گاهی با بازگشت یک بازیکن محبوب، در مواردی جذب یک فوتبالیست جوان هیجان‌انگیز و در نهایت ورود یک فوق ستاره جهانی.

 

همه این تحرکات باعث می‌شود تابستان هر سال، جذابیت خاصی هم برای رسانه‌ها هم داشته باشد. این مقدمه‌ای برای ورود به بحث اصلی این مقاله است که به قلم «بن های‌وارد» به معارفه‌های بزرگ تاریخ فوتبال و استقبال تماشاگران از ستاره‌های جدید تیم محبوبشان می‌پردازد. متن اصلی روز 27 جولای 2024 در نشریه معتبر FourFourTwo منتشر شده که ترجمه آن را می‌خوانید...

 

20) مارادونا (نیوولز اولدبویز)

چه خوب که از نفر بیستم شروع می‌کنیم؛ یک نمره -20- واقعی؛ دیه‌گو مارادونای کبیر که در مراسم معارفه خود در بازگشت به خانه و تیم آرژانتینی نیوولز اُولدبویز 40هزار نفر شرکت کردند؛ جایی‌که مسی شش‌ساله هم حضور داشت؛ مارادونا اما در این تیم فقط پنج بازی انجام داد و یک گل با پیراهن قرمز و مشکی زد.

 

بخوایند:
‌۱۲۰ فوتبالیست برتر تاریخ

 

19) داوید ویا (بارسلونا)

او به عنوان قهرمان جام‌جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی، با 40میلیون یورو از والنسیا به بارسلونا پیوست و در حضور 40هزار طرفدار در نیوکمپ معارفه شد. ویا سه فصل موفق را در تیم کاتالانی سپری کرد و دو قهرمانی لالیگا و یک لیگ قهرمانان اروپا به‌دست آورد.

 

18) کارلوس تِوِز (بوکاجونیور)

او سال 2015 برای دومین‌بار به تیم محبوب بوینس‌آیرس پیوست و با استقبال قهرمانانه 40هزار هوادار در La Bombonera روبه‌رو شد. آنها بنرهای بزرگی را به ورزشگاه آورده بودند؛ از جمله بنری که به نقل از خانواده مارادونا نوشته شده بود: «از کارلیتوس برای بازگشت متشکرم» تِوِز زمین بازی را بوسید و در یک شب احساسی با دخترانش عکس گرفت.

 

17) دنی آلوز (سائوپائولو)

در آگوست 2019 بیش از 40هزار نفر از بازگشت دنی‌آلوز به سائوپائولو استقبال کردند. او روی نشان بزرگ تیم برزیلی ایستاد و موردتحسین هواداران قرار گرفت و سپس آتش‌بازی به نشانه ورود پرافتخارترین بازیکن جهان به‌راه افتاد؛ اما آلوِز دو سال بعد به دنبال اختلاف بر سر حقوق تصویر خود، سائوپائولو را ترک کرد.

 

16) خامس رودریگز (رئال مادرید)

او سال 2014 بعد از درخشش در جام‌جهانی برزیل، با 75میلیون یورو به رئال‌مادرید آمد و در حضور بیش از 40هزار هوادار در سانتیاگو برنابئو معارفه شد. هافبک کلمبیایی در مادرید اغلب نیمکت‌نشین بود و نتوانست انتظارات را برآورده سازد و بعد از قرارداد قرضی با بایرن، به رایگان راهی اورتون و سپس، از مدار فوتبال خارج شد.

 

15) نیمار (پاریس‌سن‌ژرمن)

این مهاجم برزیلی با 222میلیون یورو، هنوز هم رکورددار نقل‌وانتقالات فوتبال جهان است. او سال 2017 هیات‌مدیره و هواداران بارسلونا را حیرت‌زده کرد و با پرداخت رقم فسخ قراردادش توسط ناصر الخلیفی، به پاریس‌‌سن‌ژرمن پیوست و در حضور 45هزار هوادار پاریسی در پارک‌دوپرنس معارفه شد. نیمار شش‌فصل در فرانسه بازی کرد و بیش از 100گل به ثمر رساند و با ثبت مصدومیت‌های سریالی و دریافت پیشنهادی شگفت‌انگیز، راهی الهلال شد.

 

14) فرناندو تورس (اتلتیکومادرید)

این مهاجم اسپانیایی در ژانویه 2015، بازگشتی احساسی به باشگاه دوران کودکی خود داشت و 45هزار هوادار اتلتی در ویسنته‌کالدرون از او استقبال کردند. تورس چهار فصل دیگر در تیم دوم پایتخت اسپانیا دوام آورد و سال 2018 قهرمان لیگ اروپا هم شد.

 

13) ادن هازارد (رئال مادرید)

بازیکن بلژیکی 100میلیون یورویی، یکی از بدترین نقل‌وانتقالات تاریخ فوتبال است؛ جایی که سال 2019 به رئال مادرید آمد، بلافاصله مصدوم شد و خیلی زود از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. هازارد در اولین حضور خود با پیراهن سفید در سانتیاگو برنابئو با استقبال 50هزار نفری هواداران مواجه شد، اما در چهار فصل نمایش ناامیدکننده فقط 76بازی انجام داد و سال 2023 بازنشسته شد.

 

12) لوئیس سوارز (گرمیو)

مهاجم سابق بارسلونا و لیورپول در بازگشت به آمریکای لاتین، ابتدا به تیم اول خود ناسیونال اروگوئه پیوست و سپس ژانویه 2023 راهی تیم برزیلی گرمیو شد و با استقبال 50هزار نفری هواداران در پورتوآلگره مواجه گردید. البته او خیلی زود این تیم را ترک کرد و به تیم دوستش مسی (اینترمیامی) ملحق شد.

 

11) نیمار (الهلال)

مرد برزیلی سعودی‌ها آگوست 2023 در مراسمی دیدنی با حضور بیش از 50هزار هوادار الهلال معرفی شد؛ اما به دلیل پارگی رباط صلیبی و مینیسک قدامی در بازی با اروگوئه، آسیب جدی دید تا فقط پنج بازی در لیگ عربستان انجام داده باشد.

 

10) لیونل مسی (اینترمیامی)

ورزشگاه اینترمیامی فقط 20هزار نفر گنجایش دارد و مهاجم مُسن آرژانتینی جولای سال 2023 با حضور همین تعداد تماشاگر در DRV PNK Stadium معارفه شد. البته بسیاری از طرفداران مسی پشت درِ ورزشگاه ماندند و مراسم معارفه را از طریق Apple TV+، YouTube و Twitch تماشا کردند. بعدها ادعا شد این مراسم 5/3میلیارد بیننده اینترنتی داشته که شاید پذیرش آن فقط توسط طرفداران شماره 10 آرژانتینی ممکن باشد؛ البته شاید هم منظور 5/3میلیون نفر بوده است!

 

9) تیاگو سیلوا (فلومیننسه)

مدافع 39ساله برزیلی در بازگشت به فلومیننسه در ژوئن 2024، با گردهمایی 55هزار نفری هواداران در ورزشگاه بزرگ ماراکانا مواجه شد تا اتفاقی کم‌نظیر در فوتبال باشگاهی برزیل ثبت شود.

 

8) کاکا (رئال‌مادرید)

مهاجم محبوب برزیلی سال 2009 با قراردادی 5/68میلیون یورویی از میلان به مادرید آمد و با حضور 55هزار هوادار در سانتیاگو برنابئو معارفه شد. این یک هفته قبل از معرفی کریستیانو رونالدو به عنوان ستاره جدید لوس‌بلانکوس بود.

 

7) نیمار (بارسلونا)

پیوستن جنجالی نیمار از سانتوس به بارسلونا که تحت شعاع علاقه رئال‌مادرید به این مهاجم برزیلی بود، با حضور بیش از 55هزار هوادار کاتالان در روز گرم نیوکمپ رسمیت یافت؛ در حالی‌که رقم این نقل‌وانتقال بزرگ پوشیده ماند!

 

6) روبرت لواندوفسکی (بارسلونا)

انتقال 5 + 45میلیون یورویی لوا از بایرن به بارسا در تابستان 2022 با استقبال تقریبا 60هزار نفری هواداران بارسلونا همراه شد. لوا دو روز بعد اولین بازی خود را با پیراهن آبی‌اناری در جام خوان‌گمپر انجام داد و گلزنی هم کرد.

 

5) کریم بنزما (الاتحاد)

مهاجم فرانسوی در سال آخر قرارداد با رئال، این تیم را به مقصد اقتصادی الاتحاد ترک کرد و در شب معارفه خود که با حضور 60هزار تماشاگر برگزار شد، شاهد آتش‌بازی‌ها و استقبال پر سروصدای هواداران این تیم بود. بنزما این شب را «لحظه‌ای خاص برای من» توصیف کرد!

 

4) زلاتان ابراهیموویچ (بارسلونا)

بعد از هزینه‌های هنگفت رئال‌مادرید در تابستان 2009، بارسلونا هم از خرید گران‌قیمت خود در نیوکمپ رونمایی کرد؛ جایی که 60هزار تماشاگر با اشتیاق برای زلاتان هورا کشیدند و در طول مراسم، با وجود گاردهای امنیتی به زمین هجوم بردند.

 

3) دیه‌گو مارادونا (ناپولی)

ستاره ابدی فوتبال تابستان 1984 با رکورد جهانی 9/6میلیون پوند از بارسلونا به ناپولی پیوست و در جَو فراموش‌نشدنی استادیوم سن‌پائولو با حضور 75هزار هوادار مورداستقبال ویژه قرار گرفت؛ برای ادای احترام به مردی که باشگاه را به باشکوه‌ترین دوران حیاتش هدایت کرد. 

 

2) کیلیان امباپه (رئال مادرید)

حماسه نقل‌وانتقال کاپیتان فرانسوی در جولای 2024 به سرانجام رسید تا امباپه در حضور 80هزار هوادار سانتیاگو برنابئو معارفه شود؛ در شبی که اسطوره رئالی‌ها، زیدان کبیر هم در زمین حضور داشت و به او خوشامد گفت.

 

1) کریستیانو رونالدو (رئال‌مادرید)

اعجوبه پرتغالی تابستان 2009 از منچستریونایتد به رئال آمد تا در بزرگترین استقبال تاریخ و در حضور بیش از 80هزار هوادار، با خوش‌آمدگویی آلفردو دی‌استفانو و اوزه بیو، معارفه شود.

 

کدخبر: ۵۶۳۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    پادشاه کریستیانو رونالدو در هر عرصه، شماره اول است!! 😎 پاینده رئال مادرید 👑 زنده باد کریستیانو رونالدو.

  • ناشناس

    ۵

  • ناشناس

    خیلی عالیه خبر هاتون

  • ALI 222

    خیلی عالیه دمتون گرم