کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۸۷
تاریخ خبر:

چالش‌های غیرمنتظره اسکوچیچ در تبریز

چالش‌های غیرمنتظره اسکوچیچ در تبریز

به نظر می‌رسید سرمربی کروات کار راحتی در تبریز داشته باشد اما ...

هفت صبح| علیرضا بیرانوند در کنار دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و ایگور پوستونسکی 4 خرید تراکتور در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه محسوب می‌شوند. پیش‌بینی می‌شد با جذب این بازیکنان و احتمال خریدهای خارجی و داخلی دیگر، تراکتور یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ بیست و چهارم باشد اما اتفاقات اخیر باعث شده تا اسکوچیچ خیلی هم به آینده این تیم خوشبین نباشد.

 

خرید عراقی مصدوم بود

تراکتوری‌ها در کنار جذب 4 بازیکن جدید، با مهند‌علی هم به توافق رسیده بودند اما مصدومیت ستاره عراقی معادلات را تغییر داد و علی خیلی زود از تراکتور جدا شد. ضمن آنکه گفته می‌شود با وجود مذاکرات انجام شده با پویا پورعلی، هنوز مراحل اداری نهایی ‌شدن قرارداد او با موفقیت طی نشده تا پورعلی در قامت پنجمین خرید تابستانی تراکتور معارفه نشود. در کنار تحرکات انجام شده، گفته می‌شود ‌ سرخ‌پوشان تبریزی به دنبال جذب 2 هافبک و البته 2 مهاجم جدید هستند.

 

مهری در آستانه تراکتوری ‌شدن

سعید مهری که فوتبال خود را از شهرداری تبریز آغاز کرد و سپس در تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتور کار خود را دنبال ‌ و بعد از آن به استقلال پیوست و لژیونر شد و در فوتبال باشگاهی قبرس در تیم آپوئل کارش را پیش برد، جدی‌ترین گزینه مدنظر تراکتوری‌ها برای تقویت خط هافبک است. مهری که جایی در تفکرات سرمربی جدید آپوئل ندارد، در آستانه جدایی از تیم قبرسی است و گفته می‌شود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، هافبک سابق استقلال به‌زودی به جمع سرخ‌پوشان تبریزی بازخواهد گشت و در فصل پیش‌رو در تیم تراکتور کارش را دنبال می‌کند.

 

رسن به دنبال پایان دوری 3 ساله‌اش از فوتبال ایران

بشار رسن، هافبک سابق پرسپولیس که روزهای خوبی را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت گذراند، یکی دیگر از گزینه‌های مدنظر تراکتوری‌ها برای تقویت خط هافبک است. گفته می‌شود مذاکرات با رسن که در تیم‌های نیروی هوایی عراق، القطر و المرخیه تجربه بازی دارد، مثبت پیش رفته و تراکتوری‌ها امیدوارند که بعد از جذب علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی بتوانند باز هم یک پرسپولیسی سابق را به عضویت تیم خود در بیاورند و در آستانه توافق نهایی با بشار رسن هستند.

 

دردسر بیرانوند

جذب علیرضا بیرانوند از پرسپولیس می‌توانست یک ضربه سنگین برای این تیم و یک پیروزی بزرگ برای تراکتور باشد اما به نظر می‌رسد در پرونده شکایت پرسپولیس از تراکتور و بیرانوند، سرخ‌های پایتخت دست بالا را دارند و این احتمال وجود دارد که هم بیرانوند چند ماهی محروم شود و هم تراکتور از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی! اگر این اتفاقات رخ بدهد، اسکوچیچ با شوکی بزرگ کارش را در تبریز آغاز خواهد کرد.

 

اسکوچیچ نمی‌خواهد شبیه خمس شود

پرشورها در ۶ هفته ابتدایی با برنامه تقریبا دشواری مواجه شده‌اند‌. اتفاقی که در لیگ بیست‌وسوم برای‌شان با شدت بیشتری رخ داد و باعث شد تیم پاکو خمس خیلی زود وارد بحران شود. آنها بعد از تجربه ۲ باخت متوالی برابر سپاهان و پرسپولیس، در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نیز مغلوب الشارجه شدند تا با استارتی ضعیف به استقبال دیگر مسابقات بروند. حالا مرد کروات اصلا دوست ندارد سناریوی فصل قبل تکرار شود و برای انجام این کار باید تیمی آماده را از هفته اول روانه لیگ و مصاف با رقبا کند.

 

چهار بازی خارج از خانه در ۶ هفته ابتدایی

تراکتور در ۶ هفته اول باید چهار مرتبه از تبریز خارج شود. آنها در هفته نخست میهمان مس رفسنجان هستند. تیمی که با محرم نویدکیا در نیم‌فصل دوم لیگ قبلی پیشرفت کرد و حتی در جام حذفی به فینال رسید. مسی‌ها هم در لیگ موفق به توقف تراکتور شدند و هم در جام حذفی از سد این تیم گذشتند تا جدال پیش‌رو، برای تبریزی‌ها رنگ‌وبوی انتقام بگیرد.

 

جدال حساس و جنجالی با پرسپولیس در تبریز

پرسپولیس همانند فصل قبل باید در هفته دوم به تبریز بیاید؛ مصافی فوق‌العاده حساس با حضور ستاره‌های سابق تیم سرخ‌پوش تهرانی در لباس تراکتور. هنوز مشخص نیست که این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار می‌شود یا خیر اما طبیعتا شاهد دیداری نزدیک و سرنوشت‌ساز خواهیم بود. فصل قبل برنده بازی هفته دوم، پرسپولیس بود.

 

هوادار، ذوب‌آهن و خیبر، سه حریف بعدی تراکتور هستند. به جز بازی با ذوب در هفته چهارم که در تبریز است، اسکوچیچ و شاگردانش برای ۲ دیدار دیگر باید در خانه حریف به میدان بروند. آخرین بازی تراکتور با ذوب‌آهن در لیگ منجر به برتری پرگل گاندوها شد. اما شاید مصاف با هوادار که تازه سرمربی‌اش را مشخص کرده و خیبرِ تازه‌لیگ برتری‌شده، جزو دیدارهای آسان‌تر تراکتور در چند هفته ابتدایی قلمداد شود.

 

و باز هم جدال با سپاهان در نقش جهان

و در نهایت هفته ششم و چهارمین دیدار بیرون از خانه با دیگر مدعی جدی قهرمانی یعنی سپاهان. تی‌تی‌ها لیگ بیست‌وسوم را با باخت 3 بر یک در اصفهان مقابل طلایی‌پوشان استارت زدند و به هیچ‌وجه دوست ندارند بار دیگر در ابتدای رقابت‌ها سه امتیاز مهم را به تیم تحت هدایت ژوزه مورایس تقدیم کنند. هرچقدر شروع لیگ برای تراکتور با بازی‌های سخت همراه شده، آنها در 5-4 هفته‌ پایانی با قرعه نسبتا خوبی روبرو شده‌اند. باید دید عاقبت آنها در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به کجا خواهد انجامید.

 

کدخبر: ۵۶۳۶۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر