کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۰۵
تاریخ خبر:

چپِ پُر، راستِ پرتُر! | بهترین مدافعان کناری فعلی فوتبال ایران در استقلال

چپِ پُر، راستِ پرتُر! | بهترین مدافعان کناری فعلی فوتبال ایران در استقلال

بدون‌شک شاخص‌ترین خرید استقلالی‌ها در بازار تابستانه، رامین رضائیان است

هفت صبح| ‌استقلالی‌ها در بازار تابستانه تا روز یکشنبه به صورت رسمی از 6 بازیکن جدید رونمایی کرده‌اند؛ سامان فلاح، رامین رضائیان و میلاد زکی‌پور، خریدهای استقلال در فاز دفاعی هستند و آبی‌پوشان در فاز تهاجمی هم با محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی و البته آلمدین زیلیکیچ به توافق رسیده‌اند که هر 3 بازیکن وینگر محسوب می‌شوند. در این میان، بدون‌شک شاخص‌ترین خرید استقلالی‌ها در بازار تابستانه، رامین رضائیان است که در نقل‌وانتقالاتی جذاب و پرسروصدا از سپاهان به استقلال پیوست تا به جدیدترین یاغی فوتبال ایران تبدیل شود.

 

رضائیان در شرایطی سپاهان را ترک کرد که در 70 بازی برای این تیم موفق به‌ثبت 20 گل و 19 پاس گل شد که برای بازیکنی مانند رامین رضائیان که پست تخصصی‌اش دفاع راست است، عملکردی خیره‌کننده محسوب می‌شود. آبی‌ها بعد از جذب میلاد زکی‌پور، دل‌نگران وضعیت ابوالفضل جلالی بودند که سرانجام وضعیت این ستاره ملی‌پوش استقلال هم تعیین‌تکلیف شد و با وجود طرح شایعات مختلف، مشخص شد که جلالی موفق به دریافت کفالت و معافیت دائم از سربازی شده و در استقلال به کارش ادامه خواهد داد.

 

راستِ پُر آبی‌ها با رامین و سامان

رامین رضائیان بدون ‌شک گزینه اصلی حضور در ترکیب اولیه استقلال است. جواد نکونام روز جمعه در اولین بازی دوستانه پیش‌فصل آبی‌ها از آرایش 4دفاعه استفاده کرد و رضائیان در نقش مدافع راست در ترکیب آبی‌ها درخشید و موفق به گل‌سازی هم شد. جدایی صالح حردانی و البته اعلام بی‌نیازی جواد نکونام به میلاد فخرالدینی باعث ‌شده تا رسماً رضائیان به گزینه اصلی حضور در ترکیب اصلی استقلال تبدیل شود و بازخوانی فهرست آبی‌ها نشان می‌دهد که سامان تورانیان، گزینه جانشینی رامین در ترکیب آبی‌پوشان است.

 

تورانیان در دوران حضورش در مس کرمان و البته تیم امید ایران عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت و هر چند او در روزهای گذشته در سودای جدایی از استقلال بوده اما گفته می‌شود این مدافع جوان در جمع آبی‌پوشان به کارش ادامه خواهد داد که در این‌صورت، حضور رامین رضائیان باتجربه در کنار سامان تورانیان جوان و آینده‌دار می‌تواند سیمای جذابی به سمت راست خط دفاعی استقلال بدهد؛ به‌ویژه ثبت 12 گل و 12 پاس گل از سوی رضائیان در فصل گذشته (در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) نشان می‌دهد که این ستاره باتجربه و 34 ساله در اوج آمادگی قرار دارد.

 

اما همه دارایی‌های استقلال در این جناح به این دو نفر محدود نمی‌شود. استقلال یک کوین یامگا هم دارد که اگر چه در هفته‌های اخیر شایعه جدا شدنش به گوش می‌رسید اما در همین بازی دوستانه اخیر، با عینک مخصوص یک نیمه بازی کرد و یک پاس گل هم داد! اگر شرایط یامگا اجازه بدهد و او بتواند در آینده نزدیک دوباره با آمادگی کامل به میادین برگردد، جناح راست استقلال مهارنشدنی خواهد شد.

 

چپِ جذاب استقلال با جلالی و زکی‌پور

ابوالفضل جلالی در شرایطی در استقلال ماندنی شده که او فصلی رویایی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت گذراند و موفق به‌ثبت یک گل و 10 پاس گل شد و مشترک با ریکاردو آلوز، عنوان برترین گل‌ساز فصل را به‌دست آورد. مدیران استقلال با توجه به وضعیت بلاتکلیف جلالی، با میلاد زکی‌پور به توافق رسیدند و حالا بدون‌شک حضور همزمان ابوالفضل جلالی و میلاد زکی‌پور در فهرست استقلال می‌تواند رقابت جذاب و هیجان‌انگیزی را میان 2 ستاره آبی‌پوش برای حضور در ترکیب اصلی برقرار کند.

 

زکی‌پور با انگیزه حضور در ترکیب اصلی استقلال به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست اما حالا ماندنی ‌شدن ابوالفضل جلالی و البته جدایی احتمالی جعفر سلمانی، معادلات را تغییر داده و میلاد زکی‌پور برای حضور در ترکیب اصلی استقلال رقابت سخت و نفس‌گیری با ابوالفضل جلالی خواهد داشت. هرچند گفته می‌شد احتمال جدایی زکی‌پور وجود دارد اما این‌چنین نیست و مدافع سابق سپاهان در کنار جلالی، 2 گزینه ایده‌آل در دسترس جواد نکونام در سمت چپ خط دفاعی استقلال هستند.

 

جواد نکونام به نظر می‌رسد با حضور رامین رضائیان، سامان تورانیان، ابوالفضل جلالی، میلاد زکی‌پور و احتمالا کوین یامگا، کمترین دغدغه را درباره سمت راست ‌و چپ خط دفاعی تیمش در فصل پیش‌رو دارد؛ به‌ویژه آنکه جلالی ملی‌پوش است و رامین رضائیان هم به نظر می‌رسد به‌زودی به جمع ملی‌پوشان بازخواهد گشت و با توجه به عملکرد خوب میلاد زکی‌پور، حضور او در اردوهای پیش‌روی تیم ملی هم دور از ذهن نیست. ضمن آنکه سامان تورانیان هم بازیکن تیم امید ایران محسوب می‌شود و سبقه بازیکنان سمت راست‌وچپ خط دفاعی استقلال بیش از پیش حساسیت رقابت در این 2 پست را نمایان می‌کند.

 

یک نکته آماری فوق‌العاده

رامین رضائیان فصل گذشته در مجموع 39 بازی برای سپاهان، 14 گل زد و 12 پاس گل ارسال کرد. ابوالفضل جلالی هم در استقلال توانست آمار یک گل زده و 10 پاس گل را ثبت کند. این دو بازیکن روی هم رفته در فصل گذشته توانستند 15 گل بزنند و 22 پاس گل ثبت کنند! این یعنی اثرگذاری مستقیم روی 37 گل و این در حالی است که استقلال در لیگ بیست و سوم 40 گل زد! یعنی فقط 3 گل بیشتر از آمار تاثیرگذاری رضائیان و جلالی!

 

کدخبر: ۵۶۳۶۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر