کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۰۶
تاریخ خبر:

دومینوی دروازه‌بان‌ها؛ مقصد احتمالی بیرانوند و حسینی و حقیقی و اخباری و فروزان

دومینوی دروازه‌بان‌ها؛ مقصد احتمالی بیرانوند و حسینی و حقیقی و اخباری و فروزان

تعداد قابل‌توجهی از تیم‌های لیگ‌برتری برای فصل بعد هنوز دروازه‌بان اصلی خود را مشخص نکرده‌اند

هفت صبح| فصل نقل‌وانتقالات فوتبال تابستانه فوتبال ایران به روزهای داغ و پرحرارت خود رسیده ‌ و هر لحظه شاهد خبر یا شایعه‌ای پیرامون تیم‌ها و بازیکنان بزرگ هستیم. یکی از نکات جالب‌توجه این روزها، علامت سوالی است که در درون دروازه تیم‌های بزرگ وجود دارد و مشخص نیست شماره یک آنها در بیست‌وچهارمین دوره لیگ‌برتر چه کسی خواهد بود. 

 

پرسپولیس

 

جدایی علیرضا بیرانوند باعث شده تا پرسپولیس به دنبال جذب یک دروازه‌بان باشد. آنها گزینه‌های داخلی‌ای چون محمدرضا اخباری و امیر عابدزاده را روی نیمکت خود دارند و به جز این 2 سنگربان به گزینه‌های خارجی هم می‌اندیشند. نکته قابل توجه این است که اخباری تحت قرارداد گل‌گهر است و برای در اختیار گرفتن این دروازه‌بان، کار سختی پیش روی مدیریت باشگاه پرسپولیس خواهد بود.

 

هرچند خود اخباری قطعا از این انتقال استقبال خواهد کرد و اگر تکلیف بیرانوند روشن شود و پرسپولیس پیشنهاد رسمی ارائه کند، او همه تلاشش را برای گرفتن رضایتنامه از گل‌گهر خواهد کرد. امیر عابدزاده ولی به صورت رسمی از باشگاه ماریتیمو جدا شد و در حال حاضر تیمی ندارد. البته وضعیت خود بیرانوند هم پیچیده شده و از نظر حقوقی امکان بازگشت او به پرسپولیس وجود دارد اما هواداران فضا را علیه او به شدت تیره و تار کرده‌اند. 

 

استقلال

 

کمتر کسی تصور می‌کرد پس از گذراندن فصلی درخشان، استقلال به دنبال جذب گلر باشد اما این اتفاق رخ داده است. کاپیتان آبی‌پوشان تهرانی ممکن است به دلایل غیر‌فوتبالی فصل بعد عضوی از این تیم نباشد و به همین خاطر، باشگاه استقلال با یک سنگربان بوسنیایی به توافق رسیده ‌ که در صورت جدایی حسینی، بتواند از این دروازه‌بان بهره ببرد. البته روی دیگر سکه زمانی خودنمایی می‌کند که مجوزهای لازم برای سیدحسین صادر شود و او همچنان به بازی در تیم تهرانی ادامه دهد.

 

در این صورت گلر خارجی به تیم دیگری قرض داده خواهد شد. نباید از این نکته غافل شد که جواد نکونام با خرید گلر خارجی مذکور مخالف بوده و امکان دارد فارغ از سرنوشتی که برای حسینی در پیش باشد، دروازه‌بان بوسنیایی را در استقلالِ فصل جدید نبینیم. فعلا که با پست آخر اینستاگرامی حسینی وضعیت پیچیده‌تر از قبل شده است. او در این پست نوشته بود: «عشق یکطرفه سخته.» درواقع به نظر می‌رسد او متوجه بی‌علاقگی باشگاه برای ادامه حضورش در استقلال شده و با این پست دارد هواداران را آماده خبر جدایی‌اش از این تیم می‌کند.

 

سپاهان

 

در اردوی سپاهان به اندازه سرخابی‌های پایتخت ماجرا غبارآلود و مبهم نیست اما ممکن است اینجا نیز شاهد اتفاقات جدیدی باشیم. نیما میرزازاد در فصلی که گذشت میزان حضور بیشتری در درون زمین داشت و این مسئله فقط به خاطر غیبت‌های غیرفنی پیام نیازمند نبود.

 

نیما به تازگی قرارداد خود را با طلایی‌پوشان تمدید کرده و بعید نیست در فصل 1404-1403 او را باز هم در قاب دروازه تیم تحت هدایت ژوزه مورایس ببینیم. اگر گزاره پیشین درست باشد، ممکن است پیام نیازمند هم تصمیم جدیدی بگیرد و این مسئله می‌تواند معادلات را پیچیده‌تر از قبل کند. او به پیشنهاد غیررسمی پرسپولیس پاسخ منفی داده و مدعی شده که می‌خواهد به اروپا برود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا سپاهان به دنبال جذب یک دروازه‌بان اول مطمئن خواهد رفت و هر گزینه‌ای می‌تواند مورد نظر آنها باشد، حتی بیرانوند یا حسینی!

 

تراکتور

 

طبق شنیده‌های قبلی علیرضا بیرانوند با تراکتور به توافق رسیده و فصل بعد را در تبریز سپری خواهد کرد. حضور بیرو مساوی با جدایی حسین پورحمیدی است. دروازه‌بانی که در فصل قبل نمایش پرفرازونشیبی داشت و علی‌رغم چند اشتباه تاثیرگذار، بیشترین کلین‌شیت را در لیگ به ثبت رساند.

 

پورحمیدی می‌خواهد در ترکیب اصلی حضور داشته باشد و با حضور بیرانوند چنین اتفاقی برایش رخ نمی‌دهد. این یعنی او تبدیل به گزینه‌ای جذاب در فصل نقل‌وانتقالات برای تیم‌هایی خواهد شد که به دنبال جذب دروازه‌بان هستند. تیم‌هایی که تنها مدعیان قهرمانی نیستند و دست بر قضا به میانه‌جدولی‌ها هم مربوط خواهد شد. اما آخرین اخبار حاکی از آن است که ممکن است انتقال بیرانوند به تراکتور منتفی شود. اگر این اتفاق بیفتد، پورحمیدی در این تیم ماندنی خواهد شد.

 

تیم‌های فولاد، گل‌گهر، ذوب‌آهن و ... نیز برای جذب گلر در فصل جدید ممکن است اقداماتی انجام دهند و باید به انتظار نشست و دید گلرهای اصلی تیم‌های حاضر در فصل جدید چه کسانی خواهند بود. گزینه‌های زیادی مثل امیررضا رفیعی، محمدرضا خالدآبادی، علیرضا حقیقی، رشید مظاهری، حامد لک، محسن فروزان و و... هستند که احتمال جابه‌جایی آنها در فصل نقل و انتقالات زیاد است. فعلا فقط می‌توان گفت احتمالا با یک دومینو روبرو خواهیم شد و یک جا‌بجایی ممکن است به دنبال خود چند انتقال دیگر را رقم بزند.

 

کدخبر: ۵۶۲۴۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر