کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۸۵
تاریخ خبر:

داستان استقلال ۰۳-۱۴۰۲

داستان استقلال ۰۳-۱۴۰۲

آیا هواداران از دستاورد‌های استقلال راضی بودند؟

هفت صبح| استقلال در اولین بازی فصل به‌راحتی و با نتیجه 3برصفر در آبادان مقابل صنعت‌نفت پیروز شد. آرش رضاوند اولین گل استقلال در لیگ 23 را به ثمر رساند. هفته دوم نیز برای استقلالی‌ها با برد همراه بود‌ اما این‌بار سخت و نزدیک؛ آن‌ها یک‌برصفر با گل دیرهنگام مرادمند به برتری رسیدند. بدین ترتیب استقلال با امتیازات کامل از 2 دیدار اول و بدون گل خورده راهی اصفهان شد تا اولین بازی بزرگ فصل را مقابل سپاهان تجربه کند.

 

اولین شکست آبی‌ها در همان دیدار رقم خورد. دیداری که البته آبستن حواشی داوری نیز بود. به‌هرحال رضا اسدی روی ریباند پنالتی‌ای که سیدحسین حسینی از خود او گرفته بود، تک گل بازی را به ثمر رساند.

  

ادامه روند خوب

 

هفته چهارم نیز با پیروزی ‌یک بر صفر استقلال این‌بار برابر همنام خوزستانی‌اش همراه بود. نقطه عطف بازی‌های آن مقطع دیدار با هوادار در ورزشگاه آزادی بود؛ جایی که استقلال در 15 دقیقه ابتدایی 2 گل از تیم محمود فکری خورد اما در نهایت با کامبکی دیدنی پیروزی 3بر2 را از آن خود کرد. پس از آن آلومینیوم نیز مقابل استقلال شکست خورد تا کار به رقابت با شمس‌آذر در قزوین برسد.

 

در یکی از زیباترین بازی‌های نیم فصل اول لیگ‌برتر استقلال مقابل تیم شایسته سعید دقیقی با نتیجه 2-2 متوقف شد. شاگردان نکونام پس از شمس‌آذر در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور بودند و در یک بازی منطقی با نتیجه 2برصفر مقابل شاگردان پاکو خمز به برتری رسیدند.

  

پایان خوب نیم‌فصل

 

پس از دیدار با تراکتور، 3 تساوی پیاپی برای استقلال از راه رسید. 1-1 مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، صفر-صفر مقابل فولاد در اهواز و البته تساوی جنجالی 1-1 برابر پرسپولیس در دربی 102 تهران. پرگل‌ترین پیروزی استقلال در لیگ 23 در هفته 13 رخ داد، جایی که آبی‌پوشان توانستند با 4 گل نساجی را شکست دهند. تساوی 1-1 در سیرجان مقابل گل‌گهر و پیروزی 2-1 مقابل پیکان در هفته پانزدهم، نیم فصل اول را برای استقلال به پایان رساند.

  

حذف از جام حذفی

 

استقلال با یک پیروزی برابر صنعت‌نفت آبادان و یک تساوی برابر ملوان که در آن دیدار ماشاریپوف اولین گل خود را برای آنها به ثمر رسانده بود، به دیدار هفته 18ام مقابل سپاهان رسید. روزبه چشمی با شلیکی زیبا تک گل این بازی حساس را به ثمر رساند. چند روز بعد استقلال در چارچوب مسابقات جام حذفی باید به رفسنجان می‌رفت تا در برابر مس قرار گیرد. استقلال در آن بازی سرحال نبود و پنالتی‌ای که صالح حردانی در دقیقه ۱۲ از دست داد هم این مهم را پررنگ‌تر کرد. استقلال بازی را با نتیجه ۲برصفر باخت. این باخت باعث شد بیش از پیش اهمیت قهرمانی در لیگ برای آبی‌ها عیان شود.

  

صدرنشینی در پایان سال

 

تا پایان سال ۱۴۰۲ استقلال از سه بازی باقی‌مانده خود ۷ امتیاز کسب و صدرنشینی را حفظ کرد. اتفاق مهم آن سه بازی‌، نباختن در دربی ۱۰۳ مقابل پرسپولیس بود که باعث عدم کاهش اختلاف امتیازی شد. دربی‌ای که شاید آزاردهنده‌ترین شهرآورد پایتخت طی سالیان اخیر از نظر سطح کیفی بود.

  

یک کامبک رویایی

 

سال ۱۴۰۳ بازی‌های لیگ از سر گرفته شدند و باز هم مس رفسنجان و باز هم ناامیدی. با وجود اینکه استقلال دو بار بازی باخته را با تساوی عوض کرد اما در هرحال ۲ امتیاز مهم را از دست داد و فاصله با پرسپولیس کمتر شد.

 

بازی بعد در اراک بود، استقلال 1-صفر آلومینیوم؛ زننده گل: گوستاوو بلانکو. سپس استقلال شمس‌آذر را در بازی‌ای که دقایق پایانی‌‌اش ملتهب و استرس برانگیز بود، با نتیجه 3بر2شکست داد و همچنان صدر را در اختیار داشت. به هفته ۲۵ رسیدیم. ابتدا استقلال در تبریز میهمان تراکتور بود و سپس پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کرد.

 

هردو بازی بدون گل مساوی شد تا همه‌چیز به حالت قبل شروع هفته برگردد. استقلال در هفته بیست و ششم با حساب 2 بر یک ذوب‌آهن را در تهران شکست داد. گل اول این دیدار برای تیم اصفهانی به ثمر رسید ولی استقلال با گل‌های ماشاریپوف و بلانکو که یکی از دیگری زیباتر بودند، به برتری 2-1 دست یافت. با برد هفته بعد مقابل فولاد استقلال با  1 امتیاز بیشتر از پرسپولیس پا به 3 هفته پایانی گذاشت.

  

مزد ترس

 

در هفته ۲۸ بالاخره چیزی که هواداران از آن ترس داشتند رخ داد، البته که به بدترین شکل ممکن. پرسپولیس در بازی همزمان پشت سر هم گل می‌خورد و با هرگل استقلالی‌ها خیالشان راحت می‌شد. اما چرا این خیال راحت، با زدن یک گل در بازی خودشان راحت‌تر نشد؟ پرسپولیس از دقیقه ۷۵ تا ۹۵ دیدارش در تهران ۴ گل به استقلال خوزستان زد و استقلال تنها وقتی صدر را از دست داده ‌بود یادش افتاد باید خودش هم گل بزند اما تنها دو دقیقه زمان داشت که طبیعتا اتفاقی رخ نداد.

  

دست‌های خالی

 

هفته ۲۹، برد پرسپولیس و برد استقلال. هفته ۳۰ و پایانی. استقلال مقابل پیکان در اکباتان، پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر. استقلال‌ خیلی سریع کارش را در بازی با پیکان با دو گل از مهرداد محمدی انجام می‌دهد. استقلال تا دقیقه ۸۶ قهرمان لیگ بود اما گولسیانی در نقش منجی پرسپولیس ظاهر شد و دروازه مس را باز کرد تا ورزشگاه را منفجر و پرسپولیس را راهی صدر کند. البته گلی که در موقعیت آفساید به ثمر رسید. پرسپولیس در نهایت برای هفتمین بار در هشت سال گذشته فاتح لیگ شد و استقلال ‌در ناامیدی و حیرت محض، یک بار دیگر دستش از جام کوتاه  ماند.

کدخبر: ۵۶۱۲۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر