کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۶۲۴
تاریخ خبر:

شگفتی‌ساز، بحران‌زده، جذاب و در خطر سقوط

شگفتی‌ساز، بحران‌زده، جذاب و در خطر سقوط

حریفان پرسپولیس و استقلال در دو هفته پایانی لیگ‌برتر، روزهای متفاوتی را پشت سر می‌گذارند

هفت صبح| اتفاقات هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران باعث شد تا صدر جدول دچار تغییری بزرگ شود و پرسپولیس با 62 امتیاز، بالاتر از استقلال 61 امتیازی قرار گرفت. با این وجود فاصله نزدیک این 2 رقیب سنتی احتمال جا‌به‌جایی مجدد را باقی می‌گذارد. سرخ‌پوشان می‌بایست در هفته بیست‌ونهم به قزوین بروند و مقابل شاگردان سعید دقیقی صف‌آرایی کنند و سپس در خانه از مس رفسنجان پذیرایی کنند. تیم آبی‌پوش پایتخت اما ابتدا میزبان گل‌گهر سیرجان است و در هفته پایانی جدالی با پیکانِ رضا عنایتی خواهد داشت. در این گزارش به آخرین وضعیت چهار حریف پرسپولیس و استقلال می‌پردازیم.

  

رقبای پرسپولیس

 

شمس‌آذر قزوین

 

اگر آن 3 امتیاز از شمس‌آذر کسر نمی‌شد حالا آن‌ها تیم پنجم جدول بودند و با خیال راحت می‌توانستیم، یشمی‌پوشان را شگفتی بزرگ لیگ بیست‌وسوم قلمداد کنیم اما حالا آن‌ها در جایگاه ششم ایستاده‌اند و مورد تحسین تمامی فوتبال‌دوستان قرار گرفته‌اند. سعید دقیقی حتی پس از اینکه 2 ستاره بزرگ خود یعنی رحمان جعفری و علی‌اصغر اعرابی را در نقل‌وانتقالات زمستانی از دست داد، از مسیر درستی که در پیش گرفته بود خارج نشد و پس از شروعی ضعیف در نیمه دوم فصل، به لیگ بازگشت و حالا در 7 دیدار اخیرش تنها یک شکست را پذیرفته که آن هم با نتیجه 3 بر 2 مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی بوده است.

 

نماینده قزوین در مدت‌زمان مذکور از سد تیم‌های ذوب‌آهن، فولاد، پیکان و ملوان گذشته است. نکته جالب‌توجه دیگر نمایش تحسین‌برانگیز این تیم تازه‌لیگ برتری شده در مسابقات خانگی بوده است. آنها پس از باخت 2 بر صفر مقابل تراکتور، هر 3 دیدار اخیر خود در ورزشگاه سردار آزادگان را با برد پشت سر گذاشته‌اند و با روحیه فراوان به استقبال پرسپولیس می‌روند. شمس‌آذر طی 4 دیدار گذشته‌اش به صورت یک‌درمیان برده و مساوی کرده و حالا در پیکار با پرسپولیس، طبق این فرمول باید به پیروزی دست پیدا کند. باید دید اوسمار ویرا هم مانند جواد نکونام در جدال با شگفتانه این فصل در قزوین متوقف می‌شود یا خیر.

  

مس رفسنجان

 

صنعت‌نفت، تنها تیمی بوده که توانسته در دیدارهای رسمی از سد مس رفسنجانِ محرم نویدکیا بگذرد. نارنجی‌پوشان هم‌اکنون یکی از حاضرین در دور نیمه‌نهایی جام حذفی هستند و در لیگ هم با خیال راحت، جایگاه دهم را به خود اختصاص داده‌اند و به دنبال حضور در نیمه بالایی هستند. 6 برد، 9 مساوی و یک باخت؛ این آماری است که اسطوره سپاهان روی نیمکت نماینده استان کرمان به دست آورده و شگفت‌انگیز است که 5 برد از 6 پیروزی مذکور در مسابقات خارج از خانه به ارمغان آمده است و این زنگ خطر بزرگی برای پرسپولیس خواهد بود.

 

رفسنجانی‌ها پیش از رویارویی با صدرنشین فعلی لیگ باید در خانه از استقلال خوزستان پذیرایی کنند و در فرم بسیار خوبی به‌سر می‌برند. آن‌ها در 3 بازی اخیرشان 7 امتیاز اندوخته داشته‌اند و 2 دیدار اخیر را با برد برابر تراکتور و ملوان به اتمام رسانده‌اند و گلی هم دریافت نکرده‌اند. نباید فراموش کنیم که مس تنها تیم در لیگ بیست‌وسوم بوده که به عنوان یک تیم غیرتهرانی در ورزشگاه آزادی از استقلال امتیاز گرفته و حالا خیلی دوست دارد که دیگر تیم پرطرفدار پایتخت را هم به چالش بکشد.

  

حریفان استقلال

 

گل‌گهر سیرجان

 

دیگر تیم کرمانی لیگ هم در مسیر قهرمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد. گل‌گهر خلاف مس روزهای درخشانی را پشت سر نمی‌گذارد. آنها 2 روی متفاوت در لیگ و جام حذفی داشته‌اند و هر 2 پیروزی‌شان طی سال 1403 در جام حذفی برابر فجرسپاسی و هوادار رقم خورده است. شاگردان مارینوس اوزونیدیس فعلا تیم هشتم جدول لیگ به حساب می‌آیند و در ایده‌آل‌ترین شرایط می‌توانند به رتبه‌های پنجم و ششم صعود کنند و در صورت ادامه روند ناامیدکننده فعلی‌شان ممکن است تا جایگاه دهم پایین بروند.

 

5 باخت و 3 تساوی در 8 بازی اخیر برای سرمه‌ای‌پوشان به دست آمده و برای رسیدن به آخرین پیروزی‌شان در لیگ باید به تاریخ 23 اسفند بازگردیم که موفق شدند صنعت‌نفت را از پیش رو بردارند. فولاد نیز آخرین قربانی گل‌گهر در بازی‌های خارج از سیرجان بوده که این بازی هم در بهمن‌ماه سال 1402 برگزار شد. پس از آن 4 باخت و یک تساوی در بازی‌های خارج از خانه نصیب مرد یونانی در لیگ شد. نکته کنایه‌آمیز ماجرای گل‌گهر، نمایش ضعیف این تیم در مصاف با 5 تیم نخست جدول در نیم‌فصل دوم بوده که با 100 درصد باخت و صفر گل زده همراه بوده است.

  

پیکان تهران

 

مشخص نیست که هنگام بازی با استقلال هم پیکان خطر سقوط به لیگ آزادگان را متوجه خود ببیند یا خیر اما فعلا آنها همچنان شرایط پیچیده‌ای دارند و 2 هفته پایانی برای‌شان حائز اهمیت است. خودروسازان پیش از مصاف با تیم جواد نکونام باید در اهواز به مصاف فولاد بروند. اوضاع شاگردان رضا عنایتی پیش از فرا رسیدن هفته بیست‌ونهم جالب نیست و آنها طی 7 دیدار اخیرشان 4 تساوی و 3 باخت را تجربه کرده‌اند و 3 بازی است که موفق به باز کردن دروازه رقبا نشده‌اند. پیکانی‌ها اصلا فکر نمی‌کردند برد یک بر صفر مقابل استقلال خوزستان در تاریخ 19 فروردین، آخرین پیروزی‌شان تا امروز بوده باشد. باید دید این تیم در هفته پایانی در چه ورزشگاهی باید رودرروی استقلال قرار بگیرد.

 

کدخبر: ۵۵۹۶۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر