کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۹۶۷
تاریخ خبر:

خاص‌ترین شنبه

خاص‌ترین شنبه

امشب یکی از هیجان‌انگیزترین و پرحاشیه‌ترین ادوار لیگ‌برتر به پایان می‌رسد

هفت صبح| رسیدیم به هفته آخر لیگ بیست و سوم؛ جایی که تکلیف قهرمان و دیگر تیم سقوط‌کننده به لیگ یک مشخص می‌شود. در هفته‌های پایانی حساسیت در بالا و پایین جدول به اوج رسید و جایگاه‌ها تغییر کرد و حالا باید منتظر باشیم تا در نهایت فصل به پایان برسد و همه چیز مشخص شود. چهار بازی شنبه شب برای تیم‌ها تعیین‌کننده است و چهار بازی بعدی از لحاظ جدولی کاملا تشریفاتی هستند.

   

ملوان-آلومینیوم اراک

 

یکی از دو بازی تشریفاتی امشب که نتیجه‌اش در جدول تاثیر چندانی ندارد اما برای کادر فنی و بازیکنان دو تیم مهم است که فصل را خوب و با برد تمام کنند. به خصوص ملوان که در 5 بازی آخرش پیروز نشده و با 3 باخت متوالی از فرم خوب خودش فاصله گرفته است. هر دو تیم می‌توانند فصل را در رده پنجم تمام کنند که این می‌تواند یک پایان فوق‌العاده برای‌شان باشد.

  

گل‌گهر-ذوب‌آهن

 

تیم سیرجانی هفته گذشته استقلال را برای پیروزی جان به لب کرد و نمایش خوبی داشت اما مدت‌هاست که رنگ پیروزی را ندیده ‌ و نیازمند یک پایان خوش است. ولی ذوب‌آهن نتایج پرنوسانی گرفته و البته آن تیم خوب نیم‌فصل اول نیست. تیم اصفهانی هم از نظر ریاضی شانس ایستادن در رده پنجم را دارد که یک دستاورد خوب برای این تیم و محمد ربیعی است.

  

صنعت‌نفت-تراکتور

 

تیم تبریزی خوش‌شانس است که امشب مقابل بی‌انگیزه‌ترین تیم جدول قرار می‌گیرد. البته ممکن است آبادانی‌ها برای اعاده حیثیت هم که شده مقابل تراکتور بجنگند اما تیمی که هرگز نتوانست امیدهای بقا را در دل عاشقانش زنده کند، کار سختی برای اعاده حیثیت دارد. تراکتور هم برای این بازی انگیزه خاصی ندارد و برای آسیایی شدن چشم به قهرمانی سپاهان در جام حذفی دارد.

  

سپاهان-شمس‌آذر

 

سومی سپاهان در این فصل قطعی است اما شمس‌آذر می‌تواند فصل را در رده پنجم هم به پایان ببرد. با این حال سپاهانی‌ها کاملا هم بی‌انگیزه نیستند. آنها در بازی رفت به شکلی جنجالی و البته با اشتباه داوری که گل سالم این تیم را آفساید گرفت مقابل شمس‌آذر بازنده شدند و حالا می‌خواهند انتقام آن بازی عجیب و پرحاشیه را بگیرند و فصل را با برد تمام کنند.

  

نساجی-فولاد

 

تیم قائمشهری با معجزه ساکت الهامی بقایش را در لیگ‌برتر قطعی کرد و امشب مقابل تیمی قرار می‌گیرد که برای اطمینان از بقا فقط باید پیروز شود. هرچند فولاد ممکن است با مساوی یا باخت هم در لیگ‌برتر بماند اما عاقلانه نیست که امتیاز از دست بدهد و منتظر باخت استقلال خوزستان بماند. به همین دلیل شاگردان ویسی امشب در قائمشهر انتحاری بازی خواهند کرد.

  

استقلال خوزستان-هوادار

 

یک تیم در معرض سقوط دیگر در مقابل یک تیم بی‌انگیزه و به شدت بی‌روحیه! هوادار در 3 بازی قبلی خود باخته و در جام حذفی هم کیسه گل شده ‌ و بی‌انگیزگی عجیب بازیکنان این تیم بهترین فرصت برای استقلال خوزستانی است که در هفته‌های اخیر خوب کار کرده و برای بقا در لیگ‌برتر امیدوار شده است. البته سرنوشت این تیم در گرو باخت فولاد و پیکان است.

  

پیکان-استقلال

 

تنها بازی امشب که برای هر دو طرف به شدت مهم و حیاتی است. تیم میزبان اگر نبرد، در صورت پیروزی فولاد و استقلال خوزستان به لیگ یک سقوط خواهد کرد و تیم میهمان اگر نبرد، با هر نتیجه‌ای در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت. پیکان در 7 بازی آخر خود پیروز نشده و از فرم خوب اواسط نیم‌فصل دوم فاصله گرفته و به همین دلیل به جمع تیم‌های فانوس به دست سقوط کرده است. شاگردان رضا عنایتی فقط در صورت پیروزی بر استقلال است که می‌توانند از بقا در لیگ‌برتر مطمئن شوند اما از نظر فنی خیلی روی فرم نیستند و البته برای بقا، به شدت تحت فشار هم هستند. استقلال هم همانطور که گفتیم، اگر پیکان را نبرد، حتی با باخت پرسپولیس مقابل مس رفسنجان هم، قهرمان نخواهد شد. به نظر می‌رسد بیشتر از هر بازی دیگری، چشم‌ها امشب به همین بازی است که به لطف برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، تماشاگر هم نخواهد داشت.

  

پرسپولیس-مس رفسنجان

 

صدرنشین جدید لیگ‌برتر، حالا اختیار قهرمانی را در دستان خودش می‌بیند. شاگردان اوسمار با یک پیروزی یک بر صفر هم قهرمانی را به دست خواهند آورد و با توجه به روند فوق‌العاده این تیم، اصلا بعید نیست که نهمین برد در 10 بازی اخیر برای این تیم به دست بیاید. ستاره‌های این تیم به موقع اوج گرفتند و درخشش بازیکنانی مثل کنعانی‌زادگان، اسماعیلی‌فر، اورونوف، آل‌کثیر و ... باعث شد تا پرسپولیس در آخرین فرصت‌ها از استقلال سبقت بگیرد و حالا قهرمانی را در مشتش داشته باشد. اما حریف، اگرچه انگیزه خاصی برای این بازی ندارد ولی با توجه به حضور محرم نویدکیا، می‌تواند برای پرسپولیس دردسر ایجاد کند و رویای قهرمانی این تیم را به کابوس نایب‌قهرمانی و البته قهرمانی استقلال تبدیل کند. حضور چند استقلالی سابق هم هواداران این تیم را امیدوار کرده است. آنها منتظرند تا نویدکیا نقش مجید جلالی را در لیگ هشتم برای آنها ایفا کند و با شکست تیم صدرنشین، به قهرمانی استقلال در لیگ بیست و سوم کمک کند.

 

کدخبر: ۵۵۹۹۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر