کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۸۶۰
تاریخ خبر:

نامهربانی با نکونام

نامهربانی با نکونام

هواداران استقلال در حالی خواهان اخراج سرمربی خود شده‌اند که او رکوردهای زیادی در این تیم ثبت کرده است

هفت صبح| توقف مقابل نساجی در قائمشهر و واگذار کردن صدر جدول به پرسپولیس پس از 21 هفته صدرنشینی، خون هواداران استقلال را به جوش آورد و آنها در اقدامی هماهنگ به صفحه رسمی مالک جدید باشگاه رفتند و خواهان اخراج جواد نکونام شدند. حتی پیروزی در مقابل گل‌گهر هم این وضعیت را تغییر نداد، چراکه پرسپولیس هم در قزوین بر شمس‌آذر پیروز شد و حالا هواداران استقلال قهرمانی را از دست رفته می‌بینند و بعد از پیروزی بر گل‌گهر همچنان از کادر فنی تیم‌شان شاکی هستند و خواهان اخراج نکونام و حضور یک سرمربی خارجی در تیم‌شان برای فصل بعد هستند.

 

اما سوال بزرگ اینجاست که آیا نکونام مستحق چنین برخوردی هست؟ آیا اگر در هفته آخر نتایج به شکل دیگری رقم بخورد و استقلال قهرمان شود، باز هم شاهد همین رفتارها و برخوردها در قبال نکونام خواهیم بود و هواداران شرمنده نکونام نخواهند شد؟

  

مقایسه امتیازی با فصول قبل

 

استقلال با هدایت نکونام تا پایان هفته بیست و نهم لیگ‌برتر، 64 امتیاز به دست آورده ‌ و در صورتی که در هفته آخر بر پیکان غلبه کند، فارغ از قهرمان شدن یا نشدن، 67 امتیازی خواهد شد. این در حالی است که پرسپولیس فصل گذشته با 66 امتیاز قهرمان شد و ممکن است تیم نکونام با یک امتیاز بیشتر از تیم فصل گذشته، دستش از رسیدن به جام کوتاه بماند.

 

فصل قبل، استقلال با ساپینتوی جنجالی و بی‌اعصاب 62 امتیاز به دست آورد و سوم شد اما هواداران استقلال هرگز چنین برخوردی با سرمربی پرتغالی که اتفاقا به خاطر اخراج‌های زیاد و محرومیت‌های طولانی‌مدت، نقش زیادی در از دست رفتن خیلی از امتیازات در طول فصل داشت، نکردند.

 

در لیگ بیستم، استقلال با حضور محمود فکری در نیم‌فصل اول و فرهاد مجیدی در نیم‌فصل دوم، 56 امتیاز به دست آورد و سوم شد. یک فصل قبل‌تر، استراماچونی و مجیدی در مجموع 53 امتیاز گرفتند و استقلال نایب‌قهرمان شد اما هر دو مربی توسط هواداران به شدت تشویق و تحسین شدند. در لیگ هجدهم هم شفر و مجیدی روی هم رفته 57 امتیاز برای استقلال کسب کردند و تیم در نهایت سوم شد اما هر دو مربی همچنان روی سکوها محبوب بودند. در لیگ هفدهم، ابتدا منصوریان و در ادامه وینفرد شفر روی نیمکت استقلال نشستند و در نهایت این تیم با 54 امتیاز سوم شد. در لیگ شانزدهم هم منصوریان با 57 امتیاز استقلال را در رده دوم جدول قرار داد و پاداشش ادامه کار در فصل بعد بود. استقلال با مظلومی در لیگ پانزدهم 52 امتیاز گرفت و سوم شد، در لیگ چهاردهم با هدایت قلعه‌نویی فقط 47 امتیاز گرفت و ششم شد و یک فصل قبل‌تر هم با قلعه‌نویی پنجم شده بود، آن هم با 53 امتیاز.

  

بالاتر از همه به جز مجیدیِ لیگ 21

 

از لیگ دوازدهم به بعد، تنها سرمربی استقلال که توانسته بیشتر از جواد نکونام در یک فصل امتیاز به دست بیاورد، فرهاد مجیدی است. او در لیگ بیست و یکم با 68 امتیاز تیمش را ‌قهرمان کرد. آن هم بدون باخت و در یک فصل استثنایی که کمتر پیش می‌آید تیمی بدون باخت قهرمان شود. همین حالا به قهرمانی بدون باخت لورکوزن در بوندسلیگا و سر و صدای این اتفاق نگاه کنید تا به بزرگی کار مجیدی پی ببرید.

 

در چنین شرایطی، نکونام در بهترین حالت فقط یک امتیاز و در بدترین حالت 4 امتیاز کمتر از مجیدی خواهد گرفت و البته در هر شرایطی، همچنان دومین مربی پُر امتیاز استقلال در یک فصل، البته در ادوار مختلف لیگ برتر خواهد بود. استقلال با نکونام حتی از بسیاری از قهرمانان ادوار گذشته لیگ برتر هم امتیاز بیشتری به دست آورده و بدشانس بوده که در رقابت با پرسپولیس آماده و پرستاره، درست در هفته‌های پایانی کم آورده است.

  

بهترین خط دفاعی که قهرمان نمی‌شود؟

 

در بسیاری از ادوار مختلف لیگ‌برتر، در نهایت تیمی قهرمان شده که بهترین آمار را از نظر دفاعی ثبت کرده است. در واقع معمولا شانس اول قهرمانی تیمی بوده که کمترین گل خورده را در طول فصل داشته و مواردی غیر از این واقعا استثنا و از روی بدشانسی بوده است. در این فصل هم بهترین خط دفاع متعلق به استقلالِ جواد نکونام است.

 

تیم او تا پایان هفته بیست و نهم فقط 15 گل دریافت کرده و اگر در بازی هفته آخر مقابل پیکان کمتر از 3 گل دریافت کند، عنوان بهترین خط دفاع فصل را به خودش اختصاص خواهد داد. چرا که پرسپولیس همین حالا 18 گل خورده در کارنامه دارد. سیدحسین حسینی هم با 17 کلین‌شیت در 28 بازی صدرنشین جدول مربوط به این آیتم است. با چنین آماری، استقلال مستحق و شایسته قهرمانی به نظر می‌رسد و اگر این اتفاق رخ ندهد، باید آن را به بدشانسی و اتفاقات ربط داد اما هواداران استقلال، به خاطر از دست رفتن احتمالی قهرمانی، عصبانی‌تر از این حرف‌ها هستند و به شکلی عجیب، با نکونام نامهربانانه برخورد می‌کنند.

 

کدخبر: ۵۵۹۸۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر