کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۶۸۰
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| پرسپولیس مشهد، استقلال خلیج فارس!

نکته‌بازی| پرسپولیس مشهد، استقلال خلیج فارس!

درباره تغییر نام استقلال و پیشنهاد سخنگوی شورای شهر مشهد مبنی بر انتقال پرسپولیس به این شهر

هفت صبح| دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را اینجا می‌خوانید:‌

 

 

اعتماد به نفس‌تان ستودنی است

 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، عضو و سخنگوی شورای شهر مشهد، گفت: «شهرداری مشهد یکی از سهامداران اصلی بانک شهر به شمار می‌آید، با توجه به این موضوع فعلا می‌توانم این را بگویم که ما این آمادگی را داریم که پرسپولیس را به مشهد بیاوریم.» اصلا بگذریم از اینکه انتقال تیم‌ها به شهرهای دیگر یک تجربه همیشه شکست خورده است و این ادعا با به یادآوردن سرنوشت تیم‌های پاس همدان، صبای قم، پیکان قزوین و ... به راحتی قابل اثبات است‌ اما در این ماجرای جدید، واقعا اعتماد به نفس دوستان ستودنی است.

 

تک‌تک باشگاه‌هایی که در همین شهر به وجود آمدند و رشد کردند و بزرگی کردند، در سال‌های اخیر، با مدیریت آقایان، پله‌پله سقوط کردند و خیلی از آنها منحل شدند. ابومسلمی که سال 1349 تاسیس شده بود، بعد از سقوط به دسته دوم فعالیتی ندارد و آخرین حضورش در فوتبال ایران به سال 1392 برمی‌گردد. پیام مشهد در دو دهه اخیر بارها بین دسته‌های اول و دوم و سوم در رفت و آمد بوده و آخرین بار دو سال پیش در لیگ دسته دوم حضور داشته است.

 

سیاه‌جامگان هم که در سال 1390 تاسیس شده بود، 7 سال بعد برای همیشه منحل شد. شهرخودرو هم پس از تاسیس در سال 1392، در سال 1401 برای همیشه منحل شد. الان شهر مشهد در 3 سطح اول فوتبال ایران یک نماینده هم ندارد. چطور می‌توانید چنین پیشنهادی را مطرح کنید؟ یک سوال دیگر! اصلا وقتی این پیشنهاد را مطرح کردید، به مسائلی مثل هواداران و حضور زنان در استادیوم هم فکر کردید؟

 

 

برای تغییر نام استقلال عجله نکردید؟

 

به عنوان یک استقلالی اصلا حس خوبی به تغییر مالکیت این باشگاه ندارم. اگرچه ظاهرا مسائلی مثل مالکیت مشترک و حذف از لیگ قهرمانان آسیا حل شده و گفته می‌شود مشکلات مالی هم حل خواهند شد اما از همه اینها مهم‌تر هویت و نام استقلال است که در خطر تغییر و فراموشی برای همیشه قرار گرفته است. درک می‌کنیم که مالک جدید اختیارات کاملی دارد و از نظر قانونی این حق را دارد که نام باشگاهی را که مالکیتش را بر‌عهده گرفته، به میل خود تغییر دهد اما دوستان باید بدانند که «استقلال» تفاوت‌های زیادی با دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس دارد.

 

استقلال فقط یک شرکت با چند مدیر و چند کارمند نیست. استقلال میلیون‌ها هوادار عاشق دارد که با این تیم زندگی می‌کنند. تمام شرکت‌های این مجموعه را اگر روی هم بگذارید، اعتبار نام استقلال را نخواهند داشت. دوستان در این مجموعه پولدار، کاش کمی هم برای هواداران میلیونی باشگاه ارزش قائل می‌شدند و به هر شکلی که ممکن بود، حداقل نظر آنها را برای تغییر نام باشگاه می‌پرسیدند. این کار باعث می‌شد مقبولیت آنها در میان هواداران به شدت بالاتر برود. اما خب ماجرا این است که دوستان کلا با این فضاها غریبه‌اند و فرصت‌ها و تهدیدهای آن را نمی‌شناسند.

 

باور کنید برای تغییر نام دیر نمی‌شد. شما که مالک باشگاه هستید. باشگاه هم که از دست‌تان در نمی‌رود. کاش مدتی صبر می‌کردید تا تاثیرات مثبت حضورتان در باشگاه حس شود و بعد شروع به تغییرات در چنین حوزه حساسی می‌کردید. این اصلا شروع خوبی نبود.

 

کدخبر: ۵۵۷۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر