کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۴۵۸
تاریخ خبر:

چه غایبان بزرگی

چه غایبان بزرگی

چند ستاره و فوق‌ستاره، در بازی‌های حساس این هفته لیگ‌برتر حضور نخواهند داشت

هفت صبح| دو بازی بزرگ روز چهارشنبه این هفته لیگ‌برتر، اگرچه ستاره‌های زیادی را در خود جا داده‌اند‌ اما چند غایب بزرگ هم خواهند داشت. غایبانی که اگر بودند، ممکن بود نتیجه بازی را عوض کنند.

 

رضا اسدی 

 

او که سابقه بازی برای پرسپولیس در یک فصل نه‌چندان خوشایند را دارد، در بازی رفت زننده تک گل 3 امتیازی بود. ضربه ایستگاهی او به زیبایی هر چه تمام وارد دروازه بیرانوند شد و یک بازی مهم و 6 امتیازی با گل اسدی به سود سپاهان تمام شد. اسدی در آن مقطع کاملا آماده بود و در 9 بازی 7 گل زده بود و یک پاس گل داده بود. اما از همان بازی به بعد، عملکرد اسدی دچار افت شد. تا پایان نیم‌فصل فقط یک گل دیگر زد و در نیم‌فصل دوم هم تا اینجای کار دو گل زده که آخرین آنها در هفته بیستم و مقابل فولاد خوزستان بود. در ادامه اسدی در 4 بازی موفق به گلزنی و حتی دادن پاس گل هم نشد و دو بازی اخیر تیمش را هم به دلیل مصدومیت از دست داد.

 

طبق اظهار‌نظر پزشکان، او به بازی روز چهارشنبه مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم نخواهد رسید و این بازی یکی از مهم‌ترین سوژه‌هایش را از دست داده است. او هرچند در هفته‌های اخیر ناآماده بود اما حضورش در بازی مقابل پرسپولیس به جذابیت و حساسیت این بازی کمک می‌کرد.

 

فرشاد احمدزاده

 

او در این فصل تصویری کاملا سیاه و سفید از خود در سپاهان به نمایش گذاشته است. در بعضی از بازی‌ها یک تنه نقش منجی تیم را ایفا می‌کند و بازی را به سود تیمش برمی‌گرداند اما در بعضی از بازی‌ها، با از دست دادن فرصت‌های مسلم گلزنی یا گرفتن کارت زرد و قرمز آن هم به شکل کاملا آماتوری، تیمش را به دردسر می‌اندازد. او سه بازی این فصل را به دلیل محرومیت و گرفتن کارت‌های زرد و قرمز از دست داده است. در بازی‌های رفت و برگشت مقابل الهلال هم اگرچه یک گل به ثمر رساند اما آنقدر فرصت گلزنی از دست داد که باعث عصبانیت هواداران سپاهان شد.

 

احمدزاده در این فصل تا اینجای کار دو گل زده و 3 پاس گل هم داده است و در مجموع آمار خیلی خوبی ندارد و انتظارات از او بسیار بیشتر از اینها بوده است. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که همواره یک مهره خطرناک و تعیین‌کننده در ترکیب سپاهان است و حضورش در برابر پرسپولیس هم می‌توانست به مورایس کمک کند. اما او مصدوم است و احتمال ناچیزی وجود دارد که او به این بازی برسد.

 

 

علیرضا بیرانوند

 

او در این فصل اولین بار به دلیل محرومیت، از ترکیب اصلی پرسپولیس کنار رفت و جایش را به امیررضا رفیعی داد. رفیعی مقابل ذوب‌آهن خوب کار کرد اما بیرانوند دوباره به ترکیب برگشت و به روند نه‌چندان ایده‌آلش ادامه داد. در بازگشت از تیم ملی مشخص شد که مصدومیتی جدی دارد که باعث خواهد شد چند بازی را از دست بدهد. تا قبل از بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی، رفیعی جای خالی او را به خوبی پر کرده بود و حتی یک گل هم نخورده بود و خیال هواداران و کادر فنی پرسپولیس کاملا راحت بود اما دریافت 4 گل در مقابل آلومینیوم باعث شد تا ته دل پرسپولیسی‌ها برای بازی سخت و تعیین‌کننده مقابل سپاهان خالی شود.

 

تا دیروز آنها امیدوار بودند که دوران مصدومیت بیرانوند تمام شده باشد و او مقابل سپاهان به ترکیب اصلی برگردد اما دیروز رسما اعلام شد که او نه‌تنها به این بازی نخواهد رسید بلکه احتمالا تا پایان فصل هم نمی‌تواند پرسپولیس را همراهی کند. به این ترتیب در غیاب او، دوباره این رفیعی جوان است که باید در بازی مقابل سپاهان اصفهان در دروازه پرسپولیس قرار بگیرد.

 

سیدحسین حسینی

 

فیکس‌ترین بازیکن این فصل استقلال دروازه‌بان باتجربه و آماده این تیم بود. حسینی در این فصل عالی ظاهر شده بود و برخلاف فصول قبل، گل بد نخورده بود. بیشترین کلین‌شیت را هم خود او در لیگ بیست و سوم ثبت کرده بود. آنقدر مطمئن و خوب بود که نکونام حتی یک بار هم به فکر بازی دادن به محمدرضا خالدآبادی نیفتاد و از بدشانسی او، حالا باید در یکی از دشوارترین بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل، بدون حسینی و با خالدآبادی به مصاف تراکتور برود.

 

حسینی به دلیل اتفاقاتی که در بازی تیمش مقابل آلومینیوم در اراک افتاد، جریمه و محروم شد و در بدترین مقطع ممکن فرصت حراست از دروازه تیمش را از دست داد. غیبت او با توجه به اینکه خالدآبادی تا امروز حتی یک دقیقه هم بازی نکرده، می‌تواند استقلال را به دردسر بیندازد. خالدآبادی حتی در مقطعی به دلیل نیمکت‌نشینی‌های متوالی قصد جدایی از استقلال را داشت اما حالا باید خودش را آماده سخت‌ترین بازی تیمش کند. حسینی اما هر اتفاقی در این بازی بیفتد، قطعا حسرت غیبت در آن را خواهد خورد. چرا‌که فرصت افزایش آمار کلین‌شیت‌هایش را هم از دست خواهد داد.

 

کدخبر: ۵۵۷۴۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر