کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۹۲۷
تاریخ خبر:

مرد سال ورزش ایران: هادی چوپان!

مرد سال ورزش ایران: هادی چوپان!

هادی چوپان را بدون شک می‌توان مرد سال ورزش ایران در سال 1402 دانست.

در روزهایی که شاید بیشتر نگاه‌ها در میان مسئولان رده بالای ورزش کشور به ورزشکاران المپیکی باشد، هادی چوپان با یک استقبال بی‌نظیر و فراموش نشدنی بعد از دو قهرمانی ارزشمند در آرنولدکلاسیک آمریکا و انگلیس وارد فرودگاه شیراز شد.

هادی چوپان که در سال 2023 نتوانست مثل دوره قبلی قهرمانی خود در مسترالمپیا را تکرار کند و بعد از درک لانسفورد در رده دوم قرار گرفت، در ماه‌های اخیر در سکوت و بدون سروصدا در حال تمرین برای رونمایی از ورژن جدید بدنی خود بود. ورژنی که نه تنها قهرمانی در آرنولدکلاسیک اوهایو و بیرمنگام را در پی داشت، بلکه تمجید تمامی اسطوره‌های بدنسازی جهان را هم به دنبال خود داشته است.

 از آرنولد شوارتزنگر که با سلفی‌های معروف خود کنار استیج حسابی دل هواداران هادی چوپان را برد تا رونی کلمن که با وضعیت جسمانی نه چندان مساعد خود، روی استیج آرنولدکلاسیک رفت تا جایزه قهرمانی گرگ پارسی را اهدا کند.

با اینکه درک لانسفورد روی استیج آرنولدکلاسیک آمریکا و انگلیس دیده نشد، اما به گفته همه کارشناسان و حتی مربی مشترک هادی و درک یعنی هنی رامبد، هادی چوپان آنچنان آماده بود که در این دو رقابت هر حریفی را شکست می‌داد. 

افتخارات تاریخی و پشت سر هم هادی چوپان در رشته‌ای که این روزها طرفداران پرتعداد و میلیونی در سراسر ایران دارد و خیلی از نسل جوان و میانسال امروز با اسطوره‌های قدیمی آن همچون آرنولد، رونی کلمن، جی کاتلر و... خاطره دارند، مرز محبوبیت هادی را در روزهای پایانی سال 1402 به اوج خود رسانده است.

استقبال چند هزار نفری در آخرین روز سال در فرودگاه شیراز در حالی که خیلی از طرفداران هادی چوپان از شهرهای دیگر خودشان را به این محل رسانده بودند تا نزدیک قهرمان محبوبشان را ببینند، یکی از نشانه‌هایی بود که هم به مردم، هم به مسئولین و هم به کارشناسان ورزش ثابت کرد که هادی چوپان را می‌توان با قاطعیت مرد سال ورزش ایران در سال 1402 معرفی کرد. 

هادی چوپان که جدا از قهرمانی به یک چهره مردمی تبدیل شده، حالا با انرژی بیشتر و در حالی که تاکید می‌کند از سوی هیچ نهادی حمایت نمی‌شود، خودش را برای بازگشت به سکوی نخست مسترالمپیا در سال 2024 آماده می‌کند.

اسطوره‌ها درباره چوپان چه می‌گویند؟

بولت زیر مجموعهآرنولد شوارتزنگر که در آمریکا به هادی چوپان لقب هیولای باورنکردنی داده بود، بعد‌ از قهرمانی در‌ انگلیس از او‌ پرسید: هادی چطور دائما برنده می‌شوی!

بولت زیر مجموعهرونى کلمن: هادى چوپان با این بدن مى‌تواند به راحتى در مسترالمپیا درک لانسفورد را هم شکست دهد.

بولت زیر مجموعهکوین لورون: هادی بدنی بسیار آماده داشت. او با سختکوشی که دارد می‌تواند بازهم قهرمان مسترالمپیا شود. اما اینکه چند بار دیگر می‌تواند قهرمان شود را فقط خدا می‌داند.

بولت زیر مجموعهناتان دی اشا قهرمان حرفه‌ای پرورش اندام: هادی در آخرین المپیا بهترینش نبود قبل از آن هم بهترینش نبود ، اما این هادی در آرنولد کلاسیک دیوانه کننده و بهترینش بود. من پیش از رقابت سامسون را برنده پیش بینی کردم و حتی روی برد او شرط بستم، بنابراین پول از دست دادم. باید این پول را از بگیرم (با خنده). هادی کیلومترها از سامسون جلوتر بود. بدنش دیوانه کننده بود. سامسون  30-40 پوند از او سنگین‌تر است، اما هادی هم اندازه سامسون به نظر می‌رسید.

افتخارات هادی چوپان در دوران حرفه‌ای:

مسترالمپیا ۲۰۱۹: مدال برنز
مسترالمپیا ۲۰۲۰: مقام‌ چهارم
مسترالمپیا ۲۰۲۱: مدال برنز
مسترالمپیا ۲۰۲۲: مدال طلا
مسترالمپیا‌ ۲۰۲۳: مدال نقره
آرنولدکلاسیک آمریکا ۲۰۲۴: مدال طلا
آرنولدکلاسیک انگلیس ۲۰۲۴: مدال طلا

 

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۵۴۹۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر