کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۰۳
تاریخ خبر:

سه مرد و دو زن و دو تیم

سه مرد و دو زن و دو تیم

در انتخاب بهترین چهره‌های سال ورزش 1402 شما هم مشارکت کنید

روزنامه هفت صبح| به این فکر افتادیم که به روال سال‌های گذشته و دوران قبل از کرونا چهره‌های ورزشی سال را انتخاب کنیم. بعد دیدیم گزینه‌ها چقدر کم هستند. اولین نفری که به ذهنمان خطور کرد هادی چوپان بود. نایب قهرمان مستر المپیا و  نفر اول آرنولد کلاسیک. که روزشنبه وقتی روی سن جایزه‌اش را گرفت و یک ایرانی بهش گفت حقا که بچه شیرازی با همان لهجه شیرازی گفت:‌شیراز بچه مچه نداره‌!
 

بعد یاد امیرحسین زارع افتادیم. قهرمان فوق سنگین آسیا و جهان. اعجوبه‌ای که حالا در گذر از حسن یزدانی به امید اول کشتی ایران بدل شده است.  بعد از زارع، یاد سردارآزمون افتادیم. درخشش او در جام ملت‌ها و گل‌های قشنگی که زد و پاس گل‌هایی که صادر کرد و  یکی دوبازی خوبش در رم و توجهش به افکار عمومی و ترمیم محبوبیتش در ایران.

او فاصله میان محبوب بودن و مبتذل نبودن در عرصه فوتبال را به خوبی درک کرده است‌.  یاد دوتا تیم موفق سال افتادیم.یکی فوتبال ساحلی که  همین یک هفته پیش ولوله‌ای  به پا کرده بود و همه کنجکاو نتایجشان بودیم و دست آخر با بدشانسی به فینال نرسیدند و سوم شدند.
 

 یاد تیم پینگ‌پونگ افتادیم که در بازی‌های آسیایی غوغا به پا کردند و از سد ژاپن گذشتند و به مقام سوم آسیا رسیدند. چه افتخار بزرگی. برادران عالمیان و امیرحسین هدایی. بعد در عرصه خانم‌ها مکاشفه کردیم و دوتا اسم شایسته پیدا کردیم. 

 

فرزانه فصیحی که خستگی‌ناپذیر است و جاه‌طلب و سرسخت با یک نقره صدمتر آسیا و یک طلای 60متر داخل سالن آسیا و فاطمه مریخ گلزن تیم هندبال کشورمان  که از طرف کنفدراسیون جهانی هندبال یکی از استعدادهای بزرگ برای آینده معرفی شد و سه بار در مسابقات جام جهانی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. 
 

این هفت گزینه انتخاب‌های اصلی برای چهره سال ورزش ایران بوده‌اند. اما می‌شود باز هم به کسان دیگری اشاره کرد. رامین رضائیان که در 32 سالگی در بهترین فرم این روزهای خود است و به تیم منتخب باشگاه‌های آسیا هم راه یافت. حیف که در جام ملت‌ها به اندازه کافی درخشان نبود.


امین میرزازاده که قهرمان فوق سنگین فرنگی جهان شد. ناهید کیانی تکواندوکار اصفهانی که ناکامی‌اش در بازی‌های آسیایی را با قهرمانی جهان جبران کرد. فرانک پرتو آذر که با سرسختی و شجاعت خاص خود به مدال برنز بازی‌های آسیایی در دوچرخه سواری کوهستان رسید. تکتم دستاربندان که طلای هشتصد مترداخل سالن آسیا را به دست آورد و حسین رسولی که به شکل غافلگیر کننده‌ای طلای بازی‌های آسیایی را جلوتر از احسان حدادی کسب کرد. 
 

شماهم در این رای‌گیری شرکت کنید. گزینه‌های  خود را برای هفت صبح بفرستید. یکی ازآن هفت گزینه اول (زارع، چوپان، ‌آزمون، تیم فوتبال ساحلی، ‌تیم تنیس روی میز، ‌فرزانه فصیحی و فاطمه مریخ ) را به عنوان چهره سال انتخاب کنید و به ما اطلاع دهید. جمع‌بندی آرا روز شنبه 26 اسفند منتشر و معرفی می‌شود. 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر