کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۸۰۸
تاریخ خبر:

عملیات مهار سرخ‌های‌ یاغی

عملیات مهار سرخ‌های‌ یاغی

استقلال با کنترل بازی به یک تساوی بسیار مهم دست یافت

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| آن  چیزی که همان ابتدای بازی جلب توجه می کرد و در نیمه اول هم به چشم می آمد  بالابودن کیفیت دو تیم نسبت به دربی های گذشته بود. حرف بر سر هیجان و موقعیت نبود. بحث بر سر تاکتیک تیمی و کیفیت انفرادی بود. عبدالکریم حسن و اورونوف در پرسپولیس و ماشاریپوف و سیلوا در استقلال توازن تاکتیکی را به جنگ های فیزیکی و خشن معمول هدیه کرده بودند. مطمئنا اگر یامگا در استقلال و یا گولسیانی و پورعلی گنجی در پرسپولیس هم در ترکیب بودند این وضعیت بهتر هم می شد .

 

استقلالی‌ها با  پرس سنگین بازی راشروع کردند و اجازه بازیسازی ر‌ااز پرسپولیس گرفتند . دو ضربه پیاپی از بلانکو و مهدی پور، بیرانوند را به واکنش هایی نه چندان پیچیده واداشتند. اما پرسپولیس از دقیقه 15 بر بازی مسلط شد و استقلال را به عقب راند. فعالیت مدام از گوش ها موجب شد که دو سه سانتر تندو تیز بسیار خطرناک راهی دروازه استقلال بشود که آل‌کثیر در روز نه چندان خوبش نتوانست تاثیری بگذارد.

 

شوت سنگین اورونوف که با واکنش حسینی روبه رو شد از دیگر فرصت های مهم پرسپولیس در روزی بود که برای  سه امتیاز بیشتر از حریف آبی پوش خود عطش داشتند. میزان خطاهای میانه زمین توسط استقلالی ها بیشتر بود و تلاش می کردند تا از پا به توپ شدن اورونوف و ترابی به هرشکل ممکن جلوگیری کنند. نیمه دوم تعادل بازی بیشترشد و هیجانش هم به شدت کاهش یافت.

 

آن بازی تاکتیکی نیمه اول جایش رابه اشتباهات ساق های خسته و ملتهب داده بود .  اما در نهایت یکی دو فرصت شکل گرفت . این ترابی بود که روی پاس خوب اورونوف با دریبل زدن سیلوا ضربه ای را از زاویه بسته راهی دروازه استقلال کرد که حسینی توپ را با پا دفع کرد. در این میان سوتی فرجی و سانتر سریع و تند و تیز ماشاریپوف که نشان از حضور ذهن او داشت با فاصله ای میلیمتری از روی سر بلانکوی شیرجه زده در داخل شش قدم  رد شد .

 

تعویض ها ازراه رسیدند. استقلال به سمت احتیاط بیشتر و پرسپولیس به سمت آزمودن شانس و زدن گل. سلیمی و  نیک نفس و بابایی به جای سیلوا و حامدی فر و ماشاریپوف به زمین آمدند و آن طرف هم خدابنده لو و حید امیری به جای سروش و عالیشاه  وارد زمین شدند . این شرایط همچنان ادامه داشت . دو تیم  توان خطر آفرینی زهردار روی دروازه همدیگر را نداشتند .

 

یک سوتی از نعمتی میزان  آدرنالین در ورزشگاه را بالا برد اما در نهایت به جایی نرسید . سعید صادقی هم به جای ترابی آمد تا میانه زمین پرسپولیس کاملا عوض شود.و آرمان رمضانی هم جایگزین بلانکو شد . در نهایت با تمهیدات نکونام ازآن پرسپولیس عاصی و یاغی بازی با فولاد خبری نبود .

 

شاید تنها کنش هیجان انگیز والبته زشت،  پرتاب های تماشاگران به سمت بازیکنان و حتی کمک داورها بود که بارها بازی را از نفس انداخت. به هرحال نکونام که با بازی حساب شده اش سپاهان را شکست داده بود، با متوقف کردن پرسپولیس  فاصله سه امتیازی اش را با پرسپولیس حفظ کرد  و قدم بزرگی به سمت شکار جام قهرمانی برداشت هرچند شاید هنوز هم عقیده دارد سخن از قهرمانی استقلال نوعی خیانت محسوب می شود !

 

کدخبر: ۵۵۴۸۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر