کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۶۸
تاریخ خبر:

۳ امتیاز پردردسر

3 امتیاز پردردسر

در روزی که پرسپولیس دو مصدوم داد و ذوب‌آهن یک اخراجی، شاگردان اوسمار ‌ به 3 امتیازی استقلال رسیدند

روزنامه هفت صبح| با محرومیت علیرضا بیرانوند و جدایی شهاب زاهدی و نبیل باهویی، قابل پیش‌بینی بود که پرسپولیس در برابر ذوب‌آهن با چه ترکیبی به میدان خواهد رفت. دیروز اوسمار تیمش را با ترکیب امیر‌رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر به مصاف میزبان فرستاد

 

و همچنان خبری از خارجی‌هایی مثل عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف نبود. محمد ربیعی هم تیمش را با ترکیب محسن فروزان، امیرحسین جدی، محمد قریشی، محمدجواد محمدی، پوریا آریاکیا، محسن آذرباد، فریبرز گرامی، مجید علیاری، شایان مصلح، مهرداد رضایی و فردین یوسفی روانه میدان کرد.

 

ذوب‌آهن از فرم فوق‌العاده خوب 10 هفته ابتدایی خود خارج شده بود و در 6 هفته اخیر فقط یک پیروزی مقابل صنعت‌نفت آبادان به دست آورده بود. در آخرین بازی خود هم با یک گل به مهمانش ملوان باخته بود. پرسپولیس اما پس از باخت پرحاشیه مقابل آلومینیوم، توانسته بود با پیروزی بر تراکتور به آرامش برسد و خیلی هم دور از انتظار نبود که بازی در ادامه روند فعلی دو تیم شروع شود و شکل بگیرد.

 

ذوب‌آهن در همان دقایق ابتدایی روی ضربه سر مجید علیاری می‌توانست به گل برسد اما رفیعی دروازه‌بان جوان پرسپولیس توپ را روی خط دفع کرد و پس از یکی دو رفت و برگشت، موقعیت از دست رفت. به دقیقه 10 نرسیده بودیم که پرسپولیس به گل رسید. روی یک ارسال از جناح راست، مجید علیاری با خطا گولسیانی را نقش بر زمین کرد و داور برای پرسپولیس اعلام پنالتی کرد.

 

خود گولسیانی برای اولین بار بعد از خراب کردن پنالتی حساس مقابل الدحیل قطر، پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای چیپ، دروازه محسن فروزان را باز کرد. در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. حملات میزبان زهردار نبود و فرصتی برای گلزنی به وجود نمی‌آمد. اما این پرسپولیس بود که در دقایق پایانی نیمه اول می‌توانست به گل دوم برسد. روی پاس عمقی ترابی، عیسی آل‌کثیر در یک زاویه بسته با فروزان تک به تک شد اما نتوانست توپ را از او عبور دهد و این موقعیت هم از دست رفت و نیمه اول با همان تک گل گولسیانی به سود پرسپولیس تمام شد.

 

طبیعی بود که در نیمه دوم ذوب‌آهن کمی هجومی‌تر بازی کند و همین اتفاق هم رخ داد. یک بار شوت محمدجواد محمدی با برخورد به اسماعیلی‌فر به کرنر رفت و چند دقیقه بعد ارسال مهرداد رضایی با دخالت محسن آذرباد و درگیری او با نعمتی به بیرون رفت اما در همین صحنه کف پای آذرباد به سر نعمتی خورده بود و این خطا باعث شد تا داور بازیکن ذوب‌آهن را اخراج کند.

 

با 10 نفره شدن ذوب‌آهن، حملات این تیم فروکش کرد و پرسپولیس با آرامش بیشتری بازی را ادامه داد. چند دقیقه بعد هم فرار عمقی آل‌کثیر و پاس عرضی او به ترابی، این بازیکن را با فروزان تک به تک کرد اما خروج به موقع دروازه‌بان ذوب‌آهن اجازه نداد این موقعیت تبدیل به گل شود. 

 

در ادامه روی یک حمله دیگر از ذوبی‌ها، این بار محمدحسین اسلامی که تازه به زمین رفته بود، با دروازه‌بان پرسپولیس برخورد کرد که منجر به اخطار برای او شد. چند دقیقه بعد روی یک ارسال، رفیعی با خروج از دروازه توپ را دفع کرد و روی او خطا شد و به همین دلیل، ضربه منجر به گل مهرداد رضایی توسط داور قبول نشد.

 

در این دقایق اوستون اورونوف هم برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس به میدان آمده بود. بهترین موقعیت پرسپولیس در نیمه دوم را مهدی ترابی با شوتی دیدنی و مواج از پشت محوطه جریمه ایجاد کرد که فروزان با واکنشی دیدنی توپ را به کرنر فرستاد. فروزان یک بار هم شوت ضعیف اورونوف را مهار کرد.

 

در اواخر بازی، روی یک ضدحمله اورونوف تا داخل محوطه جریمه پرسپولیس آمد و مدافع روبه‌رویش را هم فریب داد اما ضربه زمینی و فنی او با کمترین اختلاف از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت. در وقت‌های تلف شده هم پرسپولیس موقعیتی خوب را به دست آورد.

 

اما روی تعلل امیری و ترابی این فرصت از دست رفت و شوت رفیعی هم با برخورد به مدافع ذوب‌آهن ثمری نداشت. آخرین فرصت ذوب‌آهن روی پرتاب اوت بلند و ضربه سر مهاجم این تیم هم با مهار رفیعی از دست رفت و بعد از این صحنه داور سوت پایان بازی را زد. با این پیروزی، پرسپولیس 36 امتیازی شد و با فاصله 3 امتیاز از استقلال در رده دوم جدول ایستاد.

 

کدخبر: ۵۵۴۲۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر