کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۶۵۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| هواداران از شما به چه کسی گلایه کنند؟

نکته بازی| هواداران از شما به چه کسی گلایه کنند؟

گلایه عجیب رامین رضائیان از داوری بازی‌ها و لیگ پیرمردها

روزنامه هفت صبح|  رامین رضائیان بعد از باخت عجیب و غریب سپاهان مقابل پیکان، با انتشار صحنه مشکوک به خطای پنالتی روی خودش  در یک استوری نوشت: « امان از این اشتباهات، خسته‌ام، به خدا انصاف نیست.» او و خیلی از هواداران سپاهان، این روزها از وضعیت داوری بازی‌های این تیم حسابی گله‌مند هستند. احتمالا اشاره او هم به صحنه‌ای است که خودش معتقد است رویش خطای پنالتی کردند اما کمتر داوری این صحنه را پنالتی دانسته است.

 

واقعیت این است که اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها هست ولی باخت‌های اخیر سپاهان، بیشتر از هر چیزی، محصول اشتباهات و ضعف‌های کادر فنی و بازیکنان این تیم است. همین جناب رضائیان در همین بازی با پیکان،‌ با جاگیری اشتباهش باعث شد مهاجم پیکان در آفساید قرار نگیرد و گل سوم و پیروزی‌بخش این تیم به ثمر برسد. این صحنه شباهت زیادی هم به آفساید پرکردن او در صحنه گل سوم تیم ملی قطر به ایران در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا داشت.

 

او در یک صحنه هم با دروازه‌بان حریف تک‌به‌تک شد اما به جای زدن ضربه به سمت دروازه، ترجیح داد به همبازی‌اش پاس بدهد که توپ به او نرسید. روی گل دوم پیکان هم این پیام نیازمند 90 میلیاردی بود که اشتباه کرد و نتوانست ضربه ضعیف بازیکن پیکان را مهار کند.

 

در واقع اگر قرار است کسی استوری بگذارد و گلایه کند، این هواداران سپاهان هستند که باید چنین کاری بکنند. آنها هستند که باید در یک استوری، سوتی‌های بازیکنان میلیاردی‌شان را منتشر کنند و بنویسند: «امان از این اشتباهات. خسته شدیم. به خدا انصاف نیست.»

 

لیگ برتر یا جام یونس شکوری؟

چند روز پیش به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی درباره بازیکن‌سازی و جوانگرایی در باشگاه‌ها واکنش نشان دادیم. در همان مطلب نوشتیم که اصل حرف قلعه‌نویی اشتباه نیست اما خود او هم در سال‌های اخیر که هدایت تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، سپاهان و گل‌گهر را برعهده داشت، هیچ بازیکن جوانی را به فوتبال ایران معرفی نکرد.

 

به همین بهانه، دیروز چند بازی این هفته لیگ‌برتر را مرور کردیم و از حضور پررنگ پیرمردها در ترکیب تیم‌ها به شدت ترسیدیم. به این چند نمونه توجه کنید: در اواخر بازی تیم‌های هوادار و ذوب‌آهن، کریم اسلامی 37 ساله، امین قاسمی‌نژاد 37 ساله، علیرضا حقیقی 35 ساله، مرتضی منصوری 35 ساله، امین پورعلی 35 ساله، محمد میری 34 ساله، یونس شاکری 34 در ترکیب این تیم حضور داشتند و جالب اینکه مسعود شجاعی سرمربی این تیم خودش 39 ساله است!

 

باور کنید این تیم با همین ترکیب می‌تواند فصل آینده در رده پیشکسوتان حاضر شود و در جام یونس شکوری به میدان برود. در ترکیب اصلی فولاد خوزستان، لوسیانو پریرای 40 ساله حضور داشت. در ترکیب اصلی پرسپولیس، جوان‌ترین بازیکن استون اورونوف بود که 23 ساله است. مهاجم نوک این تیم هم عیسی آل کثیر بود که 34 ساله است.

 

جوان‌ترین بازیکنان استقلال در مقابل استقلال خوزستان هم حردانی و جلالی بودند که 25 ساله هستند. بهترین بازیکن این فصل‌مان هم روبرتو تورس اسپانیایی ‌ 31 ساله است! بعید می‌دانیم در سایر تیم‌ها هم اوضاع فرق چندانی داشته باشد. انصافا آینده ترسناکی پیش روی فوتبال ماست اگر در این وضعیت تغییری ایجاد نشود.

 

کدخبر: ۵۵۴۶۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر