کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۷۱
تاریخ خبر:

نکته بازی| خودت خواستی آقای خیابانی!

نکته بازی| خودت خواستی آقای خیابانی!

درباره خداحافظی‌‌ جواد خیابانی از صدا و سیما و اجرا و گزارشگری و اشتباه احمد نوراللهی

روزنامه هفت صبح|  قطعا اگر 20 سال پیش از جواد خیابانی می‌پرسیدند واکنش مردم نسبت به خداحافظی‌ات از صدا و سیما و اجرا و گزارشگری چه خواهد بود، جوابش این بود: «حتما ناراحت می‌شوند و این نشانه لطف آنها به من است.» اما واقعیت این است که از دو روز پیش که او رسما اعلام کرده ‌در حال طی کردن امور اداری بازنشستگی‌اش در صدا و سیماست، موجی از خوشحالی و شادی در میان مردم ایجاد شده است.

 

خیابانی شاید این واقعیت را نبیند و قبول نداشته باشد‌ اما این قبول نداشتن تغییری در وضعیت ایجاد نخواهد کرد. او مدت‌ها بود که خودش را با ندیدن واقعیت‌ها گول می‌زد. او می‌دید که مردم از سبک گزارش کردنش، اجرایش و حرف‌هایش در برنامه‌های مختلف ناراحت و روی‌گردان شده‌اند اما هیچ کاری برای تغییر این وضعیت نکرد.

 

حتی وقتی مطمئن شد که ویدئوی بعضی از برنامه‌هایش در فضای مجازی وایرال و سوژه خنده مردم شده، به جای اینکه به او بربخورد و برود و دنبال اشکال کارش بگردد، مدعی شد که در این روزها اگر مردم به حرف‌های او بخندند و شاد شوند، هیچ اشکالی ندارد!

 

و این در حالی بود که وظیفه او استندآپ کمدی و خنداندن مردم نبود و او باید کارش را درست و استاندارد انجام می‌داد تا مردم او را یک بار دیگر بپذیرند. اما نشد. حالا هم دیگر برای این حرف‌ها دیر است. فقط قصدمان این بود که بگوییم او می‌توانست همچنان همان خیابانی محبوب دو دهه قبل باشد  اما خودش نخواست.

 

درخشش کافی نیست، عذرخواهی کن استاد!

بخشی از درخشش این روزهای احمد نورالهی بدون شک حاصل انگیزه‌ای است که از خط خوردن از فهرست تیم ملی و از دست دادن جام ملت‌ها در او ایجاد شده است. اما خب واقعیت این است که کسی که احمد نورالهی را از تیم ملی کنار گذاشت امیر قلعه‌نویی نبود، بلکه شخص احمد نورالهی بود. خط خوردن از فهرست یک بازی معمولی مقابل یک تیم ضعیف، نیاز به آن قهر و بلبشو و ترک کردن اردو و جواب ندادن به تماس‌ها نداشت.

 

او می‌توانست تا روز آخر در اردو بماند و اگر نامش در فهرست قرار می‌گرفت، تیم ملی را همراهی کند. قهر کردن از تیم ملی، چیزی است که نمی‌شود از کنارش به راحتی گذشت. پشت کردن به تیم ملی، تیمی که شعارش در جام ملت‌ها «تا پای جان برای ایران» بود، اشتباهی بزرگ بود.

 

این روزها اما برخی رسانه‌ها همچنان با منتشر کردن ویدئوی گل‌ها و پاس گل‌های او در امارات، می‌خواهند اشتباه امیر قلعه‌نویی را به او یادآوری کنند! اما هیچ کدام از این رسانه‌ها حتی یک بار از نورالهی نخواسته‌اند که اشتباهش را قبول و از مردم و تیم ملی و سرمربی‌اش عذرخواهی کند.

 

این چند گل و پاس گل که چیزی نیست، او اگر حتی بزرگ‌ترین بازیکن دنیا هم باشد، برای برگشتن به تیم ملی باید عذرخواهی کند. اگر بعد از عذرخواهی این بازیکن هم مشکل حل نشود، ما هم مثل سایر رسانه‌ها، این بار نوک پیکان انتقادات‌مان را به سمت امیر قلعه‌نویی خواهیم گرفت.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر