کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۳۵
تاریخ خبر:

ستاره‌های غیرمنتظره آسیا

ستاره‌های غیرمنتظره آسیا

به جای طارمی و سون و معز‌علی، چند بازیکن دیگر در جام ملت‌های آسیا درخشیده‌اند.

روزنامه هفت صبح| قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا، همه منتظر درخشش چند بازیکن خاص مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، سون هیونگ مین، علی مبخوت، معز‌علی و ... بودند اما حالا که بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی هم برگزار شده، شاهد چهره شدن چند بازیکن دیگر هستیم که کسی منتظر درخشش آنها نبود. 


ایمن حسین
مهاجم تیم ملی عراق 27 ساله است و سابقه زیادی در تیم ملی کشورش دارد. بااین حال هرگز یک مهاجم ممتاز و فوق‌العاده نبود. در یکی دو سال اخیر هم به چند تیم باشگاهی ایران لینک شده بود اما فرصت حضور در لیگ‌برتر ایران برایش پیش نیامد. او تا قبل از شروع جام ‌ملت‌ها، 68 بازی ملی برای عراق انجام ‌ و 17 گل هم زده بود که آماری کاملا معمولی به شمار می‌رود.

 

او در سال 2023 فقط 5 بار برای تیم ملی کشورش گل زد که هیچ کدام هم گل‌های مهمی نبودند اما در جام ملت‌های آسیا ناگهان تبدیل به ستاره مسابقات شد. در بازی اول مقابل اندونزی یکی از 3 گل تیمش را زد. در برابر ژاپن مدعی زننده هر دو گل تیمش بود، مقابل ویتنام هم دو گل از 3 گل عراق را به ثمر رساند و در نهایت زننده گل دوم عراق به اردن هم بود.

 

او این 6 گل را فقط در 197 دقیقه زد، یعنی میانگین تقریبا هر 33 دقیقه یک گل! نکته عجیب اینکه او این فصل برای تیم باشگاهی‌اش یعنی نیروی هوایی عراق در 5 بازی حتی یک گل هم نزده است! کار به جایی رسیده که گفته می‌شود همین حالا از استقلال پیشنهاد دارد و البته بعید نیست با این درخشش پیشنهادهای بهتری از کشورهای اروپایی هم داشته باشد. البته باید امیدوار بود که درخشش او جرقه نباشد و در آینده هم ادامه داشته باشد.

 

اکرم عفیف
پیش از شروع جام، همه چشم‌ها در تیم ملی قطر به معز‌علی بود. این مهاجم بلندقامت و گلزن در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا با 9 گل آقای گل شده بود و در سال‌های اخیر هم بهترین گلزن تیم الدحیل قطر در لیگ ستارگان و لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

دور از ذهن نبود که او با به ثمر رساندن چند گل، رکورد علی دایی در گلزنی در ادوار مختلف جام ملت‌ها را بشکند اما این جام، جام او نبود و ستاره درخشان قطر تا مرحله یک‌چهارم نهایی اکرم عفیف بود. قطر تا این مرحله از جام ملت‌ها 7 گل زده که عفیف فقط روی یکی از این گل‌ها تاثیر مستقیم نداشته است. او 4 گل زده و دو پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده است، از جمله دو کرنر فوق‌العاده و کم‌نظیر که دو گل دیدنی را برای حسن الهیدوس فراهم کرد.

 

عفیف در سال‌های اخیر همواره عضو تیم ملی قطر بوده اما معمولا یک بازیکن معمولی بوده که آمار درخشانی هم نداشته اما در این جام، به نظر می‎‌رسد او بازیکن آماده، خوش‌تکنیک و بی‌جانشین تیم ملی قطر است و در نبودش قطر به مشکل خواهد خورد.

 

حرکات انفجاری، هوش بالا و تکنیک و سرعت او در این 4 بازی به شدت به کار تیم ملی قطر آمده و با اینکه دو گل کمتر از ایمن حسین زده‌ اما به جرات می‌شود این بازیکن موفرفری و جذاب قطری را تا اینجا بهترین بازیکن تورنمنت نامید.


مهدی قایدی
تا آخرین فهرست تیم ملی ایران حتی مشخص نبود که او به تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا دعوت خواهد شد یا نه. از زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی ایران، قایدی فقط در یک اردو به تیم ملی دعوت شد که در آن دو نمایش ناامیدکننده داشت و تا مدتی پیراهن تیم ملی را نپوشید. اما در تیم باشگاهی‌اش و لیگ امارات خوب گل می‌زد، هرچند انگار به چشم سرمربی تیم ملی نمی‌آمد.

 

به نظر می‌رسید در جام ملت‌ها غایب باشد اما ناگهان نامش در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفت و در آخرین بازی تدارکاتی هم خوش درخشید و با یک نیمه بازی، دو گل به اندونزی زد. آنقدر خوب کار کرد که از بازی اول در ترکیب اصلی قرار گرفت و یکی از 4 گل ایران مقابل فلسطین را زد. در دومین بازی هم زننده تنها گل سه امتیازی ایران در برابر هنگ‌کنگ بود. او البته فقط گل نمی‌زد و در جریان بازی هم کاملا مثبت و موثر بود.

 

او در عرض چند روز، از بازیکنی که ممکن بود جام ملت‌ها را از دست بدهد، تبدیل به بازیکنی شد که یکی از موثرترین بازیکنان ایران در این تورنمنت شد. تکنیک بالای او و سرعتش بلای جان خط دفاعی هر تیمی است و می‌تواند در هر لحظه گره بازی را برای ایران باز کند. او در 11 بازی ملی اولش هم دو گل زده بود و در 3 بازی اخیر هم دو گل!

 

کدخبر: ۵۵۳۳۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر