کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۵۱
تاریخ خبر:

سورپرایزهای ژنرال

سورپرایزهای ژنرال

مرور وضعیت 4 بازیکنی که احتمال دعوت شدن‌شان به تیم ملی کم بود اما حالا به قطر خواهند رفت.

روزنامه هفت صبح| سرانجام لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد. این لیست مثل تمام لیست‌های قبلی قلعه‌نویی و مربیان قبلی، جای بحث و نقد دارد اما مهم‌ترین نکته در این لیست حضور 4 بازیکنی بود که به نظر می‌رسید جایی در فهرست نداشته باشند اما در نهایت دعوت شده‌اند و به جام ملت‌ها هم خواهند رفت.
 

مهدی قایدی
او قطعا غیرمنتظره‌ترین نام فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیاست. از زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، قایدی فقط به یک اردو دعوت شد که اتفاقا در همان اردو هم نتوانست انتظارات را برآورده کند. او در تورنمنت کافا 22 دقیقه مقابل افغانستان و 45 دقیقه مقابل ازبکستان بازی کرد و کوچک‎ترین تاثیری در نمایش و نتایج تیم ملی نداشت.


به نظر می‌رسید او هیچ شانسی برای حضور در جام ملت‌ها نداشته باشد. دلایلش هم آنقدر واضح بود که کمتر تردیدی در این باره وجود داشت. اولی عدم اعتقاد قلعه‌نویی به سبک بازی او و بازیکنانی شبیه ‌ او بود و دومی حضور قایدی در تیمی که سرمربی‌اش فرهاد مجیدی بود. اما قلعه‌نویی روز یکشنبه همه را سورپرایز ‌‌و قایدی را به تیم ملی دعوت کرد.


قایدی البته در هفته‌های اخیر خوب کار کرده بود اما این درخشش آنقدر نبود که نظر قلعه‌نویی را درباره او 180 درجه تغییر بدهد. به نظر می‌رسد قایدی در قطر، به عنوان یک بازیکن تعویضی یا بازیکنی برای بازی‌های ساده‌تر باشد، تا بازیکنی فیکس و کلیدی!
 

امید ابراهیمی
او در همان زمانی که تیم ملی قرار بود در جام‌جهانی 2022 قطر حاضر شود، توسط کارلوس کی‌روش به اردوها دعوت می‌شد و یکی از انتقادهای کارشناسان و منتقدان به کی‌روش، اعتماد و اعتقاد او به یک بازیکن 35 ساله بود.

 

ابراهیمی اما در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه مصدوم شد و جام‌جهانی را از دست داد. در دوران امیر قلعه‌نویی هم تا مدت‌ها خبری از دعوت او به تیم ملی نبود و به نظر می‌رسید در 36 سالگی دوران فوتبال ملی ابراهیمی به پایان رسیده ‌ اما ناگهان او به اردوی قبلی دعوت شد و حضورش در فهرست بازی با هنگ‌کنگ باعث شد تا احمد نورالهی قهر کند!

 

ابراهیمی فقط 20 دقیقه مقابل هنگ‌کنگ بازی کرد و در بازی مقابل ازبکستان نیمکت‌نشین بود اما قلعه‌نویی در کمال ناباوری نامش را در فهرست نهایی تیم ملی هم قرار داد و با توجه به نفرات دعوت شده و همچنین سیستم بازی تیم ملی، شانس بالایی هم برای حضور در ترکیب اصلی دارد. او در تمام بازی‌های این فصل تیمش یعنی الشمال قطر فیکس بوده و فقط دو دقیقه در ترکیب غایب بوده است!
 

علی قلی‌زاده
بازیکن شکستنی فوتبال ایران، بعد از جام‌جهانی نسبتا خوبی که پشت سر گذاشت، به تیم لخ پوزنان لهستان پیوست و به اولین اردوی تیم ملی تحت هدایت امیر قلعه‌نویی هم دعوت شد و مقابل تیم ملی روسیه در ترکیب اصلی قرار گرفت .

 

اما در اواخر بازی مصدوم شد و تا مدت‌ها، هم در تمرینات تیم جدیدش غایب بود و هم به اردوهای تیم ملی دعوت نشد. مصدومیت او طولانی‌تر از چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد و تا اردوی قبلی هم در تیم ملی غایب بود. قلی‌زاده کمتر از یک ماه است که در شرایط مسابقه قرار گرفته و در 6 بازی اخیر لخ پوزنان 248 دقیقه به میدان رفته است.


کاملا مشخص است که هنوز به آمادگی ایده‌آل نرسیده و به نظر می‌رسید که دیگر هیچ شانسی برای حضور در جام ملت‌ها نداشته باشد اما امیر قلعه‌نویی همه را سورپرایز کرد و برای جام ملت‌ها او را به تیم ملی فرا خواند. قلی‌زاده اگر آماده باشد می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند اما اگر همچنان ناآماده باشد و از مصدومیت دوباره بترسد، بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
 

کریم انصاری‌فرد
سنش 33 سال است و برای بازی در تیم ملی خیلی پیر نیست اما واقعیت این است که او مدت‌هاست تاثیرگذاری‌اش را از دست داده و در تیم باشگاهی‌اش هم دیگر یک مهره بی‌جانشین و کلیدی نیست. کریم در تیم اومونیای قبرس روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در 3 بازی اخیر فقط 18 دقیقه به میدان رفته است!

او در نیم‌فصل اول لیگ قبرس دو گل و 3 پاس گل را ثبت کرده که اصلا در حد و اندازه نام و آوازه او نیست. با وجود این عملکرد ضعیف، امیر قلعه‌نویی او را به دو اردوی قبلی تیم ملی فراخوانده است. کریم 5 دقیقه در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن مقابل قطر بازی کرده و یک دقیقه هم در بازی مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ!

قبل از این دو اردو هم که اصلا به تیم ملی دعوت نمی‌شد. مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده که نظر قلعه‌نویی در باره او تغییر کرده است. وقتی پای درخشش در بازی‌های باشگاهی در میان نیست، ممکن است فقط چیزی به نام اعتقاد مربی و باتجربه بودن باعث دعوت او به تیم ملی باشد.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۱۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر