کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۸۵
تاریخ خبر:

این دلار است که دارد به ما دامن می‌زند

این دلار است که دارد به ما دامن می‌زند

درباره رادیو ورزش‌، ‌فغانی‌،‌ نرخ برابری و پلیس‌ها.

روزنامه هفت صبح| یک: ‌ این روزها در ترددهای متعددم در سطح شهر مشتری رادیو ورزش شده‌ام. خب سطح کیفی برنامه‌هایشان در مجموع بیشتر از حد انتظارم بوده. و خب یک تم غر و گلایه در بیشتر برنامه‌هایشان تنیده شده است با این مفهوم که برنامه‌ریزی نداریم و از فرصت‌ها استفاده نکرده‌ایم و ببینید رقیبان چه خوب کار کرده‌اند که خب این تم تکرار شونده بعضی وقت‌ها دیگر روی روان و اعصاب مخاطب است. اشتباهات لپی هم فراوان دارند.

 

  گزارش‌های فوتبالشان معمولا پر از اشتباه در تلفظ است. مثلا یک بار کرتیس جونز لیورپول تا آخر بازی کریس جونز خطاب می‌شد و دوشنبه هم یکی از مجریانشان اصرار داشت که فلسطین به مرحله بعد صعود کرده است.   برخی از تحلیل‌ها هم پیش پا افتاده محسوب می‌شوند اما در مجموع کیفیت برنامه‌های‌شان قابل قبول است.

 

به‌خصوص کیفیت آیتم‌های نمایشی بر مبنای زندگی قهرمانان ورزشی ایرانی و خارجی. اما یکشنبه در ترافیک ساعت شش تا هفت عصر، ‌مجموعه‌ای از آیتم‌ها و برنامه‌های متنوع خبری و گزارشی و حتی نمایشی را از شبکه ورزش شنیدم که واقعا سطحش بسیار بالا بود. دوتا مجری کارشان را بسیار خوب انجام دادند، به اندازه کافی بامزه بودند و کارگردانی برنامه  هم عالی بود.

 

مثلا برای بخش کارآگاه ورزشی، ‌تم موسیقی مشهور فیلم سایکوی هیچکاک را قرار داده بودند. برنامه قبل از بازی تاجیکستان و امارات بود و اطلاعات مفید فوق‌العاده خوبی هم از تاجیکستان  در اختیار شنونده قرار می‌گرفت. با اجرا و لحن عالی گوینده و قطعه موسیقی‌های محلی تاجیک‌ها. 

 

خب مطمئن هستم که در مدیریت رادیو ورزش  کسی تمایزی میان چنین برنامه خوب و درجه یکی با بقیه برنامه‌های روتین نمی‌بیند و مسئله کیفیت محدود می‌شود به  تعداد تلفن‌های مخاطبان. خواستم بگویم که من به عنوان یک شنونده معمولی از همه دست‌اندرکاران برنامه ساعت شش تا هفت عصر روز یکشنبه سپاسگزارم. به خاطر کیفیت و حساسیت هنری و ظرافت‌هایی که در این برنامه نشان داده بودند.

دو: پریشب که اخراج بازیکن عراقی را دیدیم همه ما ته دلمان احساس کردیم فغانی زیاده‌روی کرده است. اما دیروز یک شبکه عراقی تصاویری از دوربین یک تماشاگر را از ماجرا نشان داده که مشخص می‌کند ایمن حسین با زیاده‌روی بیش از حدش در شادی پس از گل و رجز‌خوانی برای اردنی‌ها و وقت تلف کردن بی‌ملاحظه‌اش مستحق دریافت اخطار دوم بوده است.


این ماجرا نشان می‌دهد که اطلاع همه جانبه از یک واقعه چگونه در تصمیم ناظر تاثیر می‌گذارد. هرچند مصطفی آرانی گزارش بسیار خوبی از کم وکیف این ماجرا نوشته بود که در صفحه یک روزنامه دیروز منتشر کردیم.  
 

سه: دوستان سفارش می‌کنند در مورد مسئله دلار به التهابات دامن نزنید. چشم اما این مسئله دلار است که دارد به ما دامن می‌زند!  17درصد افزایش برابری دلار فقط در عرض یک هفته؟ ‌دوستان مطلع هستند که این وضعیت خجالت‌آور است؟

‌می‌دانم که التهابات منطقه این شرایط را ایجاد کرده اما خب ما کشوری هستیم که مدام در شرایط حساس و برهه حساس زمانی به سر می‌بریم. همیشه این التهابات با ما هستند و خواهند بود. یک فکری در این مورد بکنید. زشت است. 

 

چهار: در همین 48 ساعت گذشته یک سرهنگ دوم و یک سروان دوم پلیس در حوالی (استان فارس) به دست اشرار شهید شدند و دو نفر هم مجروح شدند. یک سرباز وظیفه هم در بوشهر توسط گروهی از زورگیران و سارقان در پارک سیادت این شهر با گلوله شهید شده است.


از ابتدای سال تا الان 82 پلیس در درگیری‌های مختلف شهید شده‌اند. رقم بسیار بالایی است. نمی‌خواهید فکری برای این موضوع بکنید. جذب نیرو ‌و بالابردن سطح تجهیزات پلیس؟‌هزینه‌هایی که در ماه گذشته صرف 25 سمینار دولتی در سطح کشور شد نمی‌توانست صرف این‌گونه هزینه‌ها شود؟‌

 

کدخبر: ۵۵۳۲۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر