کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۸۱
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| مرسی که تصمیم فغانی را تایید کردی!

نکته‌بازی| مرسی که تصمیم فغانی را تایید کردی!

درباره انتقاد محمد مایلی‌کهن از اوسمار و اعتراض جاسم کرار به فغانی.

روزنامه هفت صبح|  در اینکه اخراج ‌ ایمن حسین و 10 نفره شدن عراق، در باخت ‌‌این تیم به اردن و حذف شدن از جام ملت‌ها بی‌تاثیر نبود، شکی نیست اما هیچ کس نمی‌تواند علیرضا فغانی را به دلیل عمل به قانون و گرفتن تصمیم درست، سرزنش کند.

 

البته مردم عراق را که از حذف تیم‌شان ناراحت هستند، می‌شود درک کرد اما اینکه یکی مثل جاسم کرار هم بیاید و برای متهم کردن فغانی از خودش مدرک و سند بیاورد، واقعا خنده‌دار است. کرار گفته: «زمانی که استقلال بودم، دو بار از سوی او اخراج شدم؛ به دلیل کینه‌ای که او از عراق و بازیکنان عراقی دارد‌ ما را از شادی محروم کردی؛ خدا ما را بس است.»

 

اگر در کره زمین و کهکشان راه شیری، یک نفر باشد که حق اعتراض به داوری علیرضا فغانی نداشته باشد، او جاسم کرار است. تازه اینکه فغانی او را دو بار اخراج کرده، نشان از مماشات و چشم‌پوشی او دارد وگرنه کرار بازیکنی نیست که فقط دو بار در یک فصل اخراج شود!

 

این بازیکن بدخلاق عراقی توسط داوران دیگری مثل خداداد افشاریان، یدالله جهانبازی و محمدرضا اکبریان هم اخراج شده و در لیگ امارات و بازی برای عجمان هم سابقه گرفتن کارت قرمز دارد. در واقع اگر مشکلی هست، دقیقا از شخص جاسم کرار است، چون او تنها بازیکن عراقی لیگ‌برتر ایران نبوده و نیست.

 

اگر فغانی با عراقی‌ها مشکل داشت، چرا هوار ملامحمد، عماد رضا و سایر بازیکنان عراقی را اخراج نکرده است؟ خلاصه اینکه اگر شکی درباره قضاوت فغانی وجود داشت، با اعتراض جاسم کرار مشخص شد که او کاملا درست عمل کرده است. ممنون آقای کرار که فغانی را تبرئه کردی!

 

کارنامه اوسمار از شما که بهتر است استاد! 
حالا که نیمکت سرمربیگری پرسپولیس به یک خارجی دیگر رسیده، محمد مایلی‌کهن یک بار دیگر مصاحبه ‌ و از این اتفاق حسابی انتقاد کرده است. او که علاوه بر دشمنی با کارلوس کی‌روش، حتی با حضور برانکو در پرسپولیس هم مشکل داشت، در آخرین مصاحبه‌اش گفته:

 

«مبارک باشد! تمام فعالیت‌های فوتبال ما و این آمدن و رفتن مربیان دست دلال‌هاست. شک نکنید انتخاب اوسمار کار دلال‌ها بوده. پرسپولیس صاحب ندارد که اگر داشت آقای اوسمار نمی‌شد سرمربی.» البته ما هم معتقدیم مدیران باشگاه پرسپولیس می‌توانستند انتخاب بهتری داشته باشند.

 

به هر حال مدیرعامل این باشگاه مدعی شده بود که با 10 گزینه در حال مذاکره است و بدون شک در میان این 10 نفر، حداقل یک نفر پیدا می‌شد که کارنامه پربارتری از اوسمار داشته باشد اما واقعیت این است که جانشینی یک دستیار به جای مربی اخراجی یا مستعفی، در تمام دنیا یک روال طبیعی است.

 

همه جای دنیا، وقتی یک مربی اخراج می‌شود یا استعفا می‌دهد، مدیران باشگاه در اولین اقدام، دستیار او را جایگزین می‌کنند چون با شرایط تیم و بازیکنان آشناست و احتمالا تصمیمات بهتری خواهد گرفت. پس به احتمال زیاد جایگزینی اوسمار به جای یحیی گل‌محمدی نمی‌تواند کار دلال‌ها باشد، حتی اگر کارنامه او به عنوان سرمربی خیلی چنگی به دل نزند.

 

اما همین کارنامه هم، بهتر از کارنامه شخص آقای مایلی‌کهن در زمان هدایت تیم ملی بود. باز اوسمار سابقه دستیاری و سرمربیگری در چند تیم را دارد اما وقتی مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی شد، جز یکی دو سال دستیاری علی پروین در پرسپولیس، هیچ تجربه دیگری نداشت و هنوز هم که هنوز است، هیچ کس نمی‌داند چه شد که ناگهان محمد مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی ایران شد.

 

کدخبر: ۵۵۳۲۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر