کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۳۴
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| آن تیم ضعیف‌ترین کره تاریخ بود استاد!

نکته‌بازی| آن تیم ضعیف‌ترین کره تاریخ بود استاد!

پیش‌بینی که درباره قلعه‌نویی به حقیقت پیوست!

روزنامه هفت صبح| چند روز پیش بود که از نشست خبری بعدی امیر قلعه‌‎نویی رونمایی کردیم اما واقعا فکرش را نمی‌کردیم این پیش‌بینی به همین سرعت و با همین دقت به حقیقت بپیوندد. سرمربی تیم ملی در نشست خبری خود قبل از بازی با سوریه به شکلی مفصل‌تر و البته در سطح بین‌المللی از اتفاقات دوران اول حضورش در تیم ملی حرف زد

 

و مثل همیشه از واژه‌هایی مثل برکناری بدون باخت، باخت در ضربات پنالتی، قربانی سیاست شدن، نوشتن 300 مقاله علیه او، دادگاه تلویزیونی و ... استفاده کرد. او در این مدت بارها مدعی شده که کره‌جنوبی در آن زمان تیم چهارم جهان بود! قلعه‌نویی در همین نشست خبری ادعا کرد که تیمش در بازی مقابل کره بهترین عملکرد را داشت.

 

درباره عملکرد تیم ملی در آن بازی مقابل کره، می‌توان با قلعه‌نویی موافق یا مخالف بود اما اینکه کره همان تیمی بود که در جام‌جهانی 2002 چهارم شد، اصلا و ابدا درست نیست. از لیست کره‌جنوبی در جام‌جهانی 2002، فقط 3 بازیکن به نام‌های «لی وون جائه»، «لی چون سو» و «سون چونگ گوک» در جام ملت‌های آسیا حضور داشتند و بهترین بازیکنان تیمی که چهارم جام جهانی شد، در جام ملت‌ها یا بازنشسته شده بودند یا دعوت نشدند.

 

ضمن اینکه کره‌ای که ما را در ضربات پنالتی شکست داد، در مرحله گروهی به بحرین 2 بر یک باخته بود و اندونزی را با فقط یک گل شکست داده بود و به سختی از گروهش صعود کرده بود. آن کره، قطعا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این کشور در 3 دهه اخیر بود اما ما را یک سال پس از جام‌جهانی شکست داد و حذف کرد.

 

اینقدر از فغانی متنفرید آقای افشاریان؟ 
اخراج ایمن حسین توسط علیرضا فغانی همچنان یکی از مهم‌ترین مباحث روز فوتبال آسیاست. عراقی‌ها فغانی را مسبب باخت و حذف تیم‌شان می‌دانند و واکنش‌های تند و حتی زشتی نسبت به فغانی نشان داده‌اند که دیدن تصاویر این حرکات، عرق شرم را برپیشانی می‌نشاند.

 

در چنین شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه‌هایی از فغانی حمایت کرده‌اند. در بیانیه فدراسیون فوتبال استرالیا آمده است: فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه‌ای با حمایت از فغانی نوشت: «ایمنی و رفاه تمام کارکنان فدراسیون فوتبال استرالیا و اعضای جامعه فوتبال استرالیا اولویت ما است.

 

فدراسیون دائماً با علیرضا در تماس است و از او و خانواده‌اش حمایت می‌کند.» چنین بیانیه‌ای قطعا فغانی و خانواده‌اش را دلگرم می‌کند و به او اطمینان می‌دهد که مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا به شکلی واقعی و بدون نمایش، حامی او هستند. مقایسه کنید این حمایت را با پاسخ خداداد افشاریان به سوالی درباره حاشیه پیش آمده برای فغانی که گفته:

 

«فغانی در این مسابقات در کادر داوری کشور استرالیا سوت زد و مباحث مرتبط با این مسابقه هم مانند دیگر رقابت‌ها قطعاً از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC بررسی خواهد شد.» آقای افشاریان! اینکه فغانی الان نماینده داوری استرالیاست، به دلیل رفتارهای شماست.

 

اگر با او مشکل دارید، به حرمت سال‌ها همکاری و اینکه او برای داوری ایران هم افتخار کسب کرد، می‌شد حداقل یک جمله حمایتی درباره او و صنف خودتان بگویید. یعنی اینقدر از او متنفر هستید؟ البته که فغانی احتیاجی به حمایت شما ندارد  اما شما می‌توانستید با حمایت از او، کمی برای خودتان محبوبیت کسب کنید که خب این فرصت را از دست دادید.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۳۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر