کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۴۴
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| هنگ‌کنگ؟ تیم دوم گروه‌مان حذف شد استاد!

نکته‌بازی| هنگ‌کنگ؟ تیم دوم گروه‌مان حذف شد استاد!

درباره بزرگنمایی حریفان تیم ملی از سوی ‌قلعه‌نویی و بازی با کلمات آقا جواد.

روزنامه هفت صبح| چند روز پیش بود که در همین ستون از یکی از جملات امیر قلعه‌نویی در نشست خبری‌اش قبل از بازی با امارات انتقاد کردیم. او گفته بود: «فلسطین و هنگ‌کنگ در هر گروه دیگری بودند، به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کردند.»

 

البته فلسطین از گروه خودمان هم به عنوان تیم سوم صعود کرد و به احتمال زیاد در هر گروه دیگری هم می‌توانست سوم شود و بالا بیاید اما اینکه سرمربی تیم ملی، هنگ‌کنگ را هم مدعی صعود در هر گروه دیگری بداند از آن حرف‌ها بود که دلیل مطرح کردنش را همانجا نوشتیم و به عادت همیشگی امیرخان در بزرگنمایی موفقیت‌هایش اشاره کردیم.

 

یادمان نرفته که وقتی تیم ملی در جام ملت‌های آسیای 2007 و در ضربات پنالتی به کره‌جنوبی باخت، قلعه‌نویی مدعی شد که ایران به تیم چهارم جهان باخته است! اما خب آن تیم کره که ما را در ضربات پنالتی برد، شباهت زیادی به تیمی که در جام‌جهانی 2002 چهارم شد، نداشت.

 

کره‌جنوبی در مرحله گروهی همان جام ملت‌ها، با عربستان مساوی کرده ‌ و به بحرین باخته بود و با سلام و صلوات به عنوان تیم دوم گروهش صعود کرده ‌ و به ایران خورده بود! اما چیزی که باعث شد دوباره به این موضوع بپردازیم، این بود که بعد از ادعای امیرخان درباره فلسطین و هنگ‌کنگ، حتی تیم دوم گروه ما یعنی امارات هم نتوانست تاجیکستان را ببرد و مقابل این تیم در ضربات پنالتی باخت و حذف شد! حالا شما هی بیا بگو گروه ما سخت بود و هنگ‌کنگ و فلسطینش هم می‌توانستند در گروه‌های دیگر بالا بیایند!

 

بازی با کلمات به قیمت اتهام‌زنی به کلینزمن و کی‌روش 
بعد از تساوی 3 - 3 کره جنوبی مقابل مالزی، جواد خیابانی شمشیر را برای یورگن کلینزمن از رو بسته است. او که به عنوان یکی از مجریان برنامه جام آسیای شبکه ورزش هر شب روی آنتن است، در چند شب اخیر بارها به سرمربی آلمانی کره‌جنوبی حمله کرده‌‌، آن هم به این بهانه که کلینزمن بعد از گل سوم مالزی، خندیده است!

 

خیابانی در آخرین چشمه از حملاتش به کلینزمن یکشنبه شب گفت او مربی نیست، مربا است! او حتی کارلوس کی‌روش را هم متهم کرد که در بازی ایران و سوریه از مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2018 همین کارِ کلینزمن را کرد! این ادعای خیابانی، یک جمله ساده نیست. او رسما تیم ملی ایران، کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران را متهم به تبانی یا کم‌کاری در بازی مقابل سوریه کرد!

 

از این جمله بگذریم و آن را به مسئولان واگذار کنیم اما آیا اگر کلینزمن واقعا از بازیکنانش خواسته باشد که در گروه دوم شوند، به همین راحتی جلوی دوربین لبخند می‌زند و خودش را لو می‌دهد؟ کاملا مشخص است که آن لبخند غیرارادی و در لحظه اتفاق افتاده است. کلینزمن اگر می‌خواست چنین نتیجه‌ای بگیرد، سون هیونگ مین و یکی دو ستاره یک اخطاره تیمش را بازی نمی‌داد تا مبادا کارت زرد دوم را بگیرند و از بازی مرحله یک‌هشتم نهایی محروم شوند.

 

واقعا فهمیدن و پذیرفتن این واقعیت سخت نیست اما خب جناب خیابانی که اخیرا به کلمه‌سازی و قافیه‌سازی علاقه‌مند شده‌اند، دوست دارند به قیمت اتهام زدن به دیگران جلوی دوربین شیرین‌کاری کنند و ظاهرا کسی هم نیست جلوی ایشان را بگیرد.

 

کدخبر: ۵۵۳۲۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر