کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۵۹
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| این ره که تو می‌روی به ازبکستان است!

نکته‌بازی| این ره که تو می‌روی به ازبکستان است!

‌ مجادله جواد خیابانی و خداداد عزیزی درباره قرعه تیم ملی در مرحله یک‌هشتم نهایی .

روزنامه هفت صبح| ویدئویی عجیب از مجادله جواد خیابانی و خداداد عزیزی درباره قرعه تیم ملی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در فضای مجازی منتشر شده. خداداد عزیزی به درستی معتقد بود که چهار تیم سوم گروه‌های شش‌گانه که امتیازات بیشتری داشته باشند، به همراه تیم‌های اول و دوم گروه‌ها راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند‌.

 

اما خیابانی مدعی بود که از قبل مشخص شده که تیم‌‌های سوم کدام گروه‌ها صعود می‌کنند و این ماجرا ربطی به امتیازات آنها ندارد! هنوز هم باورمان نمی‌شود که سطح اطلاع استاد خیابانی از روندی که در سال‌های اخیر بارها در تورنمنت‌های معتبر وجود داشته و اجرا شده، تا این حد پایین باشد.

 

واقعیت این است که جدولی که جناب خیابانی به آن استناد می‌کنند و مدعی می‌شوند تیم‌های سوم صعودکننده از گروه‌ها از قبل مشخص شده‌اند، جدول اولویت‌هاست. در واقع ایران در صورت صدرنشینی با یکی از 4 تیم سومی که بیشترین امتیازات را دارند برخورد خواهد کرد اما اولویت انتخاب با صدرنشیان گروه‌های A و B است و این یک قانون ساده است که سال‌هاست در چنین تورنمنت‌هایی اجرا می‌شود ولی خب انگار جناب خیابانی متوجه آن نشده‌اند.

 

البته این تنها اشتباه بزرگ او در روزهای اخیر نبود. خیابانی در حاشیه بازی تاجیکستان و قطر مدعی شد که تیم دوم او در این تورنمنت تاجیکستان است، آن هم ‌ این دلیل که: «اگر آن ترک شیرازی دست آرد دل ما را، به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» اما سمرقند و بخارا شهرهای ازبکستان هستند و آقای خیابانی یا باید دلیل دیگری برای طرفداری از تاجیکستان پیدا کنند با باید ازبکستان را به عنوان تیم دوم خودشان انتخاب کنند.

 

بگذار دیگران از تیمت تعریف کنند! 
می‌دانیم در بحبوحه بازی‌های جام ملت‌های آسیا نباید زیاد به حرف‌ها و ادعاهای عجیب اعضای تیم ملی واکنش نشان بدهیم اما واقعا در برابر بعضی از ادعاها نمی‌شود سکوت کرد. به خصوص که اینجا دیگر لیگ‌برتر نیست و ادعاها در سطح بین‌المللی منتشر می‌شود.

 

جناب قلعه‌نویی در نشست خبری خود قبل از بازی با هنگ‌کنگ گفتند: «باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم. همین کاری که گواردیولا در منچسترسیتی انجام می‌دهد. این فلسفه را هم من در تیم‌های خودم انجام می‌دهم.» البته ما سال‌هاست داریم بازی‌های تیم‌های قلعه‌نویی را دنبال می‌کنیم و از فلسفه‌ای که ایشان مدعی شده‌اند، چیزی ندیده‌ایم.

 

واقعیت این است که اگر چنین ویژگی‌هایی در بازی یک تیم و سرمربی‌اش وجود داشته باشد، خیلی زود مشخص می‌شود و کارشناسان و رسانه‌ها می‌بینند و به آن می‌پردازند. اما اینکه یک مربی خودش مدعی شود که فلان فلسفه و سبک بازی را در تیم‌هایش اجرا می‌کند، اصلا حرفه‌ای نیست. ضمن اینکه امیر قلعه‌نویی در فوتبال ایران به سبک دیگری از بازی معروف است.

 

یعنی بازی مستقیم و ارسال از جناحین و استفاده از قدرت بدنی و سرزنی بازیکنان بلندقد که خب هیچ شباهتی به فلسفه پپ گواردیولا ندارد. اما حتی اگر ادعای ایشان درست باشد، باید توجه‌شان را به واکنش یکی از کارشناسان شبکه الکاس قطر جلب کنیم.

 

این کارشناس گفته: «با کمال احترام به سرمربی ایران باید بگویم که اجرا کردن سبک گواردیولا مقابل تیم‌های ضعیف مثل فلسطین و هنگ‌کنگ میسر است اما ایران نمی‌تواند به سبک سیتی مقابل تیم‌های بزرگ آسیا مثل ژاپن و عربستان بازی کند.»

 

 

کدخبر: ۵۵۲۸۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر