کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۲۴
تاریخ خبر:

مثلث استقلال-پنالتی-گل‌گهر

مثلث استقلال-پنالتی-گل‌گهر

در سال‌های اخیر، داوران 9 بار برای استقلال در مصاف با گل‌گهر پنالتی گرفته‌اند که در چند مورد، این سوت‌ها مشکوک بود.

روزنامه هفت صبح| «در این چند سال 10-11 پنالتی مقابل استقلال گرفته شده، چند پنالتی از میان آنها می‌تواند صحیح باشد؟» این بخشی از مصاحبه علی علیزاده هافبک گل‌گهر سیرجان پس از تساوی این تیم با استقلال است. چیزی که باعث شد تا علیزاده این جمله‌ها را بگوید، اعلام پنالتی مشکوک علیه گل‌گهر در بازی روز یکشنبه این تیم مقابل استقلال بود.

 

این پنالتی را کارشناسان داوری تایید نکردند و همین پنالتی به فهرست بلندبالای پنالتی‌هایی که در سال‌های اخیر و مقابل استقلال علیه گل‌گهر اعلام شده اضافه شد. نکته عجیب اینکه عددی که علیزاده گفته خیلی هم اغراق‌آمیز نیست! در این مطلب، همه پنالتی‌هایی که در سال‌های اخیر و بازی مقابل استقلال علیه تیم سیرجانی اعلام شده را مرور می‌کنیم.

 

لیگ بیستم (دو پنالتی در بازی رفت) 
در این بازی دو پنالتی به سود استقلال اعلام شد. در دقیقه 6 علیرضا حقیقی که قصد دریبل ارسلان مطهری را داشت توپ را از دست داد و روی مطهری مرتکب خطا شد و داور به درستی اعلام ضربه پنالتی کرد.

 

این ضربه را وریا غفوری تبدیل به گل کرد. در دقیقه 26 هم وریا غفوری به محوطه جریمه گل‌گهر نفوذ کرد و با برخورد با علیرضا حقیقی سرنگون شد که داور یک بار دیگر برای استقلال پنالتی گرفت. هرچند این بار غفوری توپ را به بالای دروازه زد! البته در همین بازی یک پنالتی هم به سود گل‌گهر اعلام شد که تبدیل به گل شد.

 

لیگ بیست و یکم (دو پنالتی در بازی برگشت) 
در این بازی ابتدا یک ضربه پنالتی مشکوک در نیمه اول برای گل‌گهر اعلام شد که بیشتر کارشناسان آن را تایید نکردند. هرچند این پنالتی هم با ضربه سعید صادقی به تیر دروازه خورد و گل نشد. در اوایل نیمه دوم اما برخورد کوین یامگا با محسن فروزان که از دروازه خارج شده بود، باعث سرنگونی یامگا شد و داور بازی یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد.

 

خود یامگا این توپ را ابتدا به دستان فروزان زد اما در ریباند آن را تبدیل به گل کرد. ولی این پایان ماجرا نبود. در دقیقه 85 توپ با ضربه بازیکنان استقلال در محوطه جریمه گل‌گهر به دست خانزاده خورد و داور بعد از مشورت با کمکش، یک پنالتی دیگر به سود استقلال اعلام کرد و این ضربه را هم یامگا تبدیل به گل کرد و استقلال 2 بر یک پیروز شد.

 

لیگ بیست و دوم (یک پنالتی در بازی رفت) 
تقابل دو تیم در سیرجان تا دقیقه 90 با تساوی یک - یک دنبال می‌شد اما در وقت‌های تلف‌شده، توپی به گوشه محوطه جریمه گل‌گهر ارسال شد و امین قاسمی‌نژاد که اطرافش را نمی‌دید به قصد دفع توپ یک ضربه قیچی‌برگردان زد که پای او به صالح حردانی اصابت کرد و او را در گوشه محوطه جریمه سرنگون کرد.

 

داور ابتدا اعلام خطا کرد و در ادامه متوجه شد که خطا روی خط محوطه جریمه رخ داد و به همین دلیل به سود استقلال پنالتی گرفت. این پنالتی را هم یامگا گل کرد و بازی 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

 

لیگ بیست و دوم (یک پنالتی بازی برگشت) 
در بازی برگشت، استقلال توانست گل خورده در اوایل بازی را با ضربه زیبای رضا میرزایی جبران کند. در حالی که به نظر می‌رسید بازی مساوی خواهد شد در دقیقه 96 خود میرزایی به داخل محوطه جریمه گل‌گهر نفوذ کرد و بعد از عبور از میان دو بازیکن حریف به زمین افتاد و داور که خیلی به صحنه نزدیک نبود و دید خوبی هم نداشت، به سود استقلال اعلام پنالتی کرد. این پنالتی هم مطابق معمول با ضربه یامگا به گل تبدیل شد و باز هم استقلال 2 بر یک به پیروزی رسید.

 

لیگ بیست و سوم (یک پنالتی بازی رفت) 
عصر یکشنبه هم یک پنالتی دیگر به سود استقلال در برابر گل‌گهر اعلام شد. داور ارسال یامگا و برخورد توپ به دست مدافع گل‌گهر را با نظر کمک‌داور پنالتی اعلام کرد. هرچند در تصاویر آهسته مشخص بود که توپ به دست تیکدری خورده‌ اما به دلیل فاصله کم او با یامگا، تمام کارشناسان معتقد بودند که این اعلام پنالتی اشتباه بود. ضربه را مثل پنالتی‌های قبلی، یامگا گل کرد.

 

جام حذفی 99-00 (دو پنالتی) 
دو تیم به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده بودند و گل‌گهر با گل پورعلی در نیمه اول عقب افتاده بود. حملات این تیم در نیمه دوم پرتعداد بود و در نهایت وقتی شوت رضاوند به دست بسته یونس شاکری برخورد کرد، وحید کاظمی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

 

روی این توپ هم بعضی از کارشناسان معتقد بودند که داور اشتباه کرده است. در دقیقه 79 هم مدافع گل‌گهر روی سبحان خاقانی در محوطه جریمه مرتکب خطا شد که این یکی جای هیچ بحثی نداشت. هر دو پنالتی را وریا غفوری تبدیل به گل کرد و استقلال به فینال جام حذفی رسید.

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۱۹۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر