کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۷۵
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| این فقط جریمه فامیل‌بازی است؟

نکته‌بازی| این فقط جریمه فامیل‌بازی است؟

درباره تکذیب تخلف در باشگاه استقلال توسط مدیرانش و جریمه حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی و معراج شیرازی از سوی کمیته اخلاق

روزنامه هفت صبح|  دیروز خبر رسید که حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی و معراج شیرازی از سوی کمیته اخلاق به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال، متخلف شناخته شده و هر کدام از نفرات به مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شده‌اند. حتما این دو نفر را می‌شناسید دیگر.

 

شیرازی رئیس سابق هیات فوتبال استان تهران بود که از سال 87 در این پست بود و بارها در انتخابات به راحتی رای آورد و تا همین چند ماه پیش این سمت را در اختیار داشت. پسرش هم به قول خودش کار چند نفر را یک‌تنه در این هیات انجام می‌داد! هنوز مشخص نیست دقیقا این دو نفر چه تخلفی را مرتکب شده‌اند که این حکم برای‌شان صادر شده ‌ اما واکنش‌ها به این حکم هم جالب است.

 

همین الان اگر در فضای مجازی چرخی بزنید، می‌بینید که خیلی‌ها با اینکه دقیقا نمی‌دانند چرا چنین حکمی صادر شده‌ اما معتقدند که حکم آنها باید بسیار سنگین‌تر از این باشد. همه چیز هم به اخبار و شایعات عجیبی مربوط می‌شود که همواره در دوران حضور آنها در هیات فوتبال وجود داشت که کمترین و البته تابلوترین!

 

ماجرای آنها همین فامیل‌بازی و حضور پررنگ اقوام و آشنایان در هیات فوتبال بود. در آن زمان گفته می‌شد علاوه بر پسر همه‌فن حریف شیرازی، خواهر، دختر و دامادش در تیم پزشکی، باجناق برادرش در کمیته انضباطی و برادر همسرش هم در هیات فوتبال مشغول به کار بودند! و جالب اینکه یکی از ادعاهای همیشگی او اهمیت مهارت و شایسته‌سالاری در هیات فوتبال بود. بامزه نیست؟

 

تخلف و جعل، جزو اسرار خانوادگی نیست استاد!
دیروز از سومین اتهام رسمی جعل سند به باشگاه استقلال رونمایی شد. نفر اول هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال بود که چند روز پیش مدعی شد باشگاه استقلال با جعل امضای او و با سربرگ فدراسیون فوتبال، با فیفا مکاتبه کرده است.

 

دو سه روز بعد علیرضا خانی عضو هیات مدیره استقلال مدعی شد که اعضای هیات مدیره امضا و اثر انگشت او! را جعل کرده‌اند و در نهایت دیروز علیرضا نعمتی، مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر، استقلال را متهم به جعل سند وکالت و کلاهبرداری چندهزار یورویی کرد! ابتدا باید بگوییم که این 3 اتفاق در 3 مقطع زمانی مختلف رخ داده‌اند و عجیب است که در یک برهه زمانی ناگهان از هر 3 آنها رونمایی یا افشاگری می‌شود!

 

اما ما نمی‌خواهیم کسی را تبرئه کنیم و اگر تخلفی رخ داده قطعا باید با آن و مسببانش برخورد شود. نکته عجیب و نگران‌کننده این است که در این مدت چند مدیر استقلالی در این باره مصاحبه کرده و مدعی شده‌اند که تخلفی وجود ندارد اما چیزی که ما در مصاحبه‌های آنها می‌بینیم، آسمان و ریسمان به هم بافتن است و هیچ تخلفی به صراحت تکذیب نمی‌شود!

 

تازه دوستان به چیزهایی مثل اختلاف خانوادگی و اسرار باشگاه هم چنگ می‌زنند تا مانع اطلاع‌رسانی دقیق در این باره شوند. البته امیدواریم در نهایت همه چیز سوءتفاهم ‌ و حق با مدیران باشگاه باشد و تخلفی در حد جعل سند و کلاهبرداری رخ نداده باشد‌ اما اگر واقعا چنین اتفاقی رخ داده باشد، امیدواریم کوچک‌ترین ملاحظه و مصلحت‌اندیشی صورت نگیرد و متخلفان مجازات شوند تا یاد بگیرند که با آبروی باشگاهی به بزرگی استقلال بازی نکنند.

 

 

کدخبر: ۵۵۱۸۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر