کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۲۲
تاریخ خبر:

آنالیز | گزارش ورزشی؛ ویژه کوپا آمه‌ریکا با اجرای حسین اسدی

آنالیز |  گزارش ورزشی؛ ویژه کوپا آمه‌ریکا با اجرای حسین اسدی

حسین اسدی با برنامه ‌گزارش ورزشی، رقابت‌‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ را پوشش می‌‌دهد

هفت صبح| ‌رقابت‌‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ از اول تیر شروع شد و شبکه سه در قالب برنامه «گزارش ورزشی» آن‌ها را پوشش می‌‌دهد. اجرای برنامه برعهده حسین اسدی است که هر بامداد در قاب تلویزیون دیده می‌‌شود؛ حوالی ساعت سه و نیم یا چهار و نیم.


منظر اول| اجرا

حسین اسدی همه بار اجرا را بر دوش دارد، مسابقات را معرفی می‌کند؛ خبرهای مرتبط را می‌خواند و بین دو نیمه و پس از پایان بازی، سراغ تحلیل فنی می‌‌رود. حامی مالی برنامه را هم به تناوب یادآور می‌‌شود. پیش از آغاز مسابقات کوپا آمه‌ریکا‌، اسدی به همراه حمید محمدی مجری «گزارش ورزشی»، ویژه پوشش مسابقات فوتبال خارجی بود.

 

این اتفاق وقتی رخ داد که رضا جاودانی از تلویزیون رفت و محمدی جایگزین او در این برنامه شد. قبل از آن جاودانی به همراه محمدرضا احمدی مجریان «گزارش ورزشی» بودند و از سال 1400 نوبت به اسدی رسید. طول کشید تا اسدی خود را در این برنامه اثبات کند؛ خاصه آن که در بدو کار، چند اشتباه لپی برایش دردسرساز شد. او اما مصمم بود و حالا از پس ماموریت برمی‌آید. نمونه‌‌اش اجرای با انرژیِ تک‌‌نفره در ساعتی که جز دیوانگان فوتبال و آنها که مجبورند، کسی بیدار نیست.

 

منظر دوم| ساختار

تمرکز شبکه سه بر ویژه‌برنامه «یورو 2024» است و علاوه بر دکور قابل قبول، حمید محمدی و پیمان اسدیان را به عنوان مجری انتخاب کرده. در کنار آنها مجریان دیگری هم هستند که فرامتن را مرور می‌کنند. ضمن اینکه برنامه از کارشناس و آیتم‌های مختلف هم بهره‌مند است. فارغ از نتیجه، این بدیهی‌ترین کارهایی است که باید برای یک برنامه فوتبالی انجام شود.

 

شبکه سه اما برای «گزارش ورزشی» هیچگونه اقدامی نکرده و صرفا اسدی را در یک دکور کوچک و غیر‌جذاب قرار داده. برخی اطلاعات هم روی ویدئوال ‌‌می‌آید و تمام. شبکه سه همزمان با دور حذفی مسابقات و بالا رفتن حساسیت‌‌ها، لازم است «گزارش ورزشی» را در دکوری برازنده و با همراهی کارشناسان روانه آنتن کند. بالاخره صحبت از فوتبال است و می‌دانید که مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2024 تا اینجا جذاب بوده؛ پس شبکه سه به احترام همراهان، باید یک برنامه درخور آماده کند.

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۶۲۰۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر