کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۲۴
تاریخ خبر:

سینما در هفته‌ای که گذشت| احساسات در گیشه رژه می‌روند!

سینما در هفته‌ای که گذشت| احساسات در گیشه رژه می‌روند!

باکس آفیس تکان خورد، تلویزیون تحت تاثیر بازگشت سریال‌های پر سر و صدا

هفت صبح| در‭ ‬شرایطی‭ ‬که‭ ‬همچنان‭ ‬تور‭ ‬کنسرت‌های‭ ‬تیلور‭ ‬سوئیفت‭ ‬در‭ ‬اروپا‭ ‬مهم‌ترین‭ ‬اتفاق‭ ‬دنیای‭ ‬سرگرمی‭ ‬به‭ ‬شمار‭ ‬می‌رود‭ ‬و‭ ‬مراسم‭ ‬تونی‭ (‬معادل‭ ‬اسکار‭ ‬در‭ ‬دنیای‭ ‬تئاتر‭) ‬هم‭ ‬برگزار‭ ‬شد،‭ ‬در‭ ‬دو‭ ‬هفته‌‭ ‬اخیر‭ ‬وضعیت‭ ‬باکس‭ ‬آفیس‭ ‬تکان‭ ‬خورده‭ ‬و‭ ‬کمپانی‭ ‬پیکسار‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬چند‭ ‬سال‭ ‬ناکامی‭ ‬با‭ ‬‮«‬درون‭/ ‬بیرون‭ ‬2‮»‬‭ ‬بازگشت‭ ‬موفقیت‌آمیزی‭ ‬را‭ ‬تجربه‭ ‬کرده‭ ‬است‭. ‬ دنیای‭ ‬تلویزیون‭ ‬هم‭ ‬تحت‭ ‬تاثیر‭ ‬بازگشت‭ ‬سریال‌های‭ ‬پرسروصداست‭. ‬

 

 

انیمیشن جدید پیکسار با فروشی نزدیک به 300 میلیون دلار در سطح جهان فاتح مقتدر باکس‌آفیس در هفته‌ گذشته بود. در قسمت دوم «درون/ بیرون»، کیسی که حالا به سن نوجوانی رسیده باید با احساسات تازه‌ای مثل حسادت، اضطراب و شرم سروکله بزند. واکنش‌ها عموما نسبت به فیلم مثبت است هرچند که خیلی‌ها آن را فراتر از قسمت اول نمی‌دانند و طبق معمول جنبه‌های فرامتنی انیمیشن هم در دوران ووک سوژه‌ دعوای موافقان و مخالفان در شبکه‌های اجتماعی شده.

 

در دو هفته‌ گذشته، اکران «پسران بد: بران یا بمیر» و «درون/ بیرون 2» به طرز امیدوارانه‌ای به وضعیت گیشه تکان داده و بخش قابل توجهی از نگرانی‌ها پیرامون باکس آفیس 2024 فروکش کرده است. الان خیلی‌ها انتظار دارند که با احتساب آمار پیش‌فروش بلیت‌ها، «ددپول و ولورین» در هفته‌های آینده با افتتاحیه‌ای بالای 200 میلیون دلار به سینماها بیاید. با توجه به درجه سنی R، سومین قسمت از «ددپول» این پتانسیل را دارد که با کنار زدن «جوکر» و «اوپنهایمر»، رکوردهای قابل توجهی را به نام خود ثبت کند.

 

البته امیدها به ددپول فقط بابت قدرت‌نمایی در گیشه نیست و مارول روی فیلم حساب ویژه‌ای باز کرده تا به خطوط داستانی درهم و برهم فاز جدید و به طور کلی دلسردی شکل گرفته پیرامون این جهان سینمایی کمک کند و قطار را دوباره به ریل برگرداند. مارولی‌ها این روزها درگیر پیش‌تولید «فنتاستیک فور» و قسمت چهارم «اسپایدرمن» هستند و برای دو پروژه‌ مهم خود یعنی «اِکس-من» و «بلید» دنبال کارگردان می‌گردند. تا جایی که خبرهای غیررسمی حاکی از دیدار سران مارول با جردن پیل در روزهای گذشته بود که ظاهرا به توافق و همکاری منجر نشده است.

 

باید دید که «ددپول و ولورین» با چه واکنش‌هایی مواجه می‌شود و فرضیات مربوط به اضمحلال ابرقهرمان‌ها قوت می‌گیرد یا نه. دیگر فیلم کامیک‌ بوکی امسال یعنی «کلاغ» با نقش‌آفرینی بیل اسکاشگور، ظاهرا در اولین نمایش خصوصی با واکنش‌های به شدت منفی مواجه شده و به قسمت سوم «ونوم» هم کسی امید چندانی ندارد.

 

در دی‌سی هم جیمز گان هنوز مشغول ساخت «سوپرمن» است و البته سمتش به‌عنوان مدیر این مجموعه را از یاد نبرده و با کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره اخبار و حواشی مربوط به دی‌سی سروکله می‌زند. با این وجود، سوپرمن بهانه‌ای بود تا در روزهای گذشته دو بازیگر سرشناس اظهار نظرهای خبرسازی داشته باشند. جود لاو که به بهانه نمایش فیلم جدیدش «فایربرند» در یک پادکست حضور پیدا کرده بود، گفته که سال‌ها قبل قرار بوده تا نقش سوپرمن را در فیلمی به کارگردانی برت رتنر ایفا کند و تا مرحله‌ تست بازیگری با لباس ابرقهرمان هم پیش رفته اما نهایتا زیر بار نرفته چون حضور در فیلمی با آن مختصات را قدمی بزرگ و دور از خودش می‌دانست.

 

دیگر سوپرمن ناکام هم مت بومر است. بومر در گفت‌و‌گویی که اخیرا با هالیوود ریپورتر داشته، توضیح داده که چند سال قبل از ساخته شدن «مرد پولادین» توسط زک اسنایدر و انتخاب هنری کاویل برای نقش سوپرمن، گزینه‌ اصلی برای ایفای این نقش در فیلمی به کارگردانی جی. جی آبرامز بوده اما اعلام گرایش جنسی‌اش به صورت علنی باعث شده تا نقش را از دست بدهد. فیلم آبرامز هیچوقت ساخته نشد و بومر هم به کل از فهرست گزینه‌های پوشیدن لباس سوپرمن کنار رفت.

 

برویم سراغ پروژه‌های سینمایی خبرساز هفته. استیون اسپیلبرگ بیش از نیم‌قرن است که در هالیوود مشغول به کار شده و همچنان دست از ماجراجویی نکشیده. ددلاین گزارش داده که ظاهرا امیلی بلانت برای بازی در فیلم جدید اسپیلبرگ انتخاب شده که هنوز کسی از جزئیاتش خبر ندارد اما برای نمایش در تابستان 2026 آماده خواهد شد و احتمالا از اواخر سال میلادی جاری جلوی دوربین می‌رود. البته هنوز معلوم نیست که اسپیلبرگ کدام پروژه را برای تولید انتخاب کرده چون در سال‌های اخیر هم مشغول کار روی ایده اقتباسی مجدد از روی رمان منبع الهام فیلم «بولیت» با نقش‌آفرینی بردلی کوپر بود و هم به تازگی با همکار قدیمی‌اش دیوید کوپ به ایده‌ای درباره‌ برخورد با بشقاب پرنده و موجودات فضایی رسیده. بنا به گمانه‌زنی‌ها، فیلم بعدی اسپیلبرگ به احتمال زیاد باید همین پروژه‌ علمی-تخیلی به قلم دوید کوپ باشد و به‌زودی شاهد رونمایی از فیلم بعدی این سینماگر 77 ساله خواهیم بود.

 

یکی دیگر از پروژه‌های کنجکاوی‌برانگیز هم مربوط می‌شود به زن تاریخ‌ساز هالیوود؛ بعد از چند سال دوری از سینما، کاترین بیگلو درصدد بازگشت به عرصه‌ کارگردانی با یک تریلر سیاسی دیگر است. این پروژه‌ فعلا بی‌نام با حمایت نتفلیکس به تولید می‌رسد و ایده‌ اصلی آن پیرامون شلیک موشک‌های بالستیک به خاک آمریکاست و داستان در کاخ سفید به وقوع می‌پیوندد. با این وجود هنوز کسی خبر ندارد که با اکشنی به سبک «سقوط کاخ سفید» طرف هستیم  یا یک تریلر سیاسی در مایه‌های «جنگ داخلی». جاشوا اوپنهایمر که نوشتن فیلمنامه‌ آثاری چون «دونده هزارتو» و «جکی» را در کارنامه‌اش دارد، همکار جدید بیگلو خواهد بود. ادریس البا و ربکا فرگوسن دو بازیگری هستند که بیگلو آن‌ها را برای حضور در فیلم جدیدش مدنظر قرار داده. ضمنا خانم بیگلو به صورت موازی پروژه دیگری را هم در نتفلیکس پیش می‌‌برد که اقتباس از رمان «شفق قطبی» دیوید کوپ است؛ با داستانی درباره‌ بحران جهانی بعد از وقوع یک پدیده خورشیدی.

 

در میان نسل جدید سینماگرها هم به پروژه‌های جالب توجه برمی‌خوریم. مثلا پارکر فین که دو سال قبل با فیلم ترسناک «لبخند» گیشه را فتح و نظرات مثبتی را هم از سوی منتقدان دریافت کرد، می‌خواهد «تسخیر» فیلم مشهور آندری زولاوسکی را با حضور رابرت پتینسون بازسازی کند و با توجه به تجربه موفق فین در کار قبلی‌اش، رقابت سنگینی میان A24، نتفلیکس، برادران وارنر، سونی و پارامونت برای تصاحب این پروژه شکل گرفته است. جالب اینجاست که قسمت دوم «لبخند» هم به‌زودی جلوی دوربین می‌رود و احتمالا به یک فرنچایز ترسناک پولساز دیگر تبدیل می‌شود. رابرت پتینسون هم فیلم جدید بونگ جون-هو را آماده‌ نمایش دارد که سال بعد به روی پرده می‌رود و احتمالا از اواخر امسال هم آماده‌ نقش‌آفرینی در قسمت دوم «بتمنِ» مت ریوز می‌شود.

 

سری هم بزنیم به تلویزیون. این روزها شاهد بازگشت چند سریال پرطرفدار با فصل‌های جدیدشان هستیم. سریال ضدابرقهرمانی «پسران» به فصل چهارم رسیده، فصل دوم «خاندان اژدها» به اچ‌بی‌او آمده و نیمه‌ دوم از فصل سوم سریال تاریخی-تخیلی «بریجرتون» به سوژه‌ روز رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌ است.

 

نامزدهای جوایز TCA (جایزه منتقدان تلویزیونی) هم در روزهای گذشته معرفی شدند؛ سه عنوان جدید «بچه گوزن»، «شوگان» و «ریپلی» پیشتاز در کسب نامزدی‌ها بودند و به نظر می‌رسد در جوایز امی امسال هم از شانس بالایی برخوردار باشند. با توجه به اینکه بازه‌ رای‌گیری امی به‌زودی آغاز می‌شود، شبکه‌ها و سرویس‌های استریم تبلیغات خود را شروع کرده‌‌اند و احتمالا در روزهای آینده حضور کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سینمایی  پررنگ‌تر هم خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر