کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۵۵
تاریخ خبر:

معرفی فیلم| بی همه چیز

معرفی فیلم| بی همه چیز

هفت صبح| یکی از فیلم‌های مهم سینمای ایران در سال‌های اخیر همین فیلم «بی‌همه چیز» است که تولید، رونمایی و اکران پرحاشیه‌ای هم داشت.

پوستر فیلم بی همه چیز_

 

درباره‭ ‬فیلم

فیلمی که در همان مراحل تولید، به دلیل آنچه بودجه کلان عنوان می‌شد، خبرساز شد و حاشیه‌های بسیاری پیرامون آن شکل گرفت. رونمایی‌اش در جشنواره فجر به شکار چند سیمرغ انجامید و در فرآیند اکران عمومی حواشی مرتبط با گلایه بازیگران اصلی علیه تهیه‌کننده و کارگردانش شرایط عجیبی را برای آن به‌وجود آورد. با همه این‌ها اما حالا «بی‌همه چیز» را می‌توان فارغ از همه آن حاشیه‌ها به تماشا نشست. فیلمی که فیلمنامه اقتباسی آن مورد تحسین قرار گرفت و از منظر ترکیب بازیگران، یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر محسوب می‌شود. حالا راحت‌تر می‌توان به تماشای فیلم نشست و درباره نسبت آن با جامعه امروز ایران گفت‌وگو کرد.

 

درباره داستان

فیلم بی همه چیز_

داستان محوری فیلم سینمایی «بی همه چیز» برگرفته از «ملاقات با بانوی سالخورده» نمایشنامه معروفی از فریدریش دورنمات است که بارها روی صحنه تئاتر رفته است. در اصل نمایشنامه، زنی متمول به شهر کوچک محل زادگاهش برمی‌گردد تا از عشق سال‌های دور خود انتقام بگیرد؛ مرد معتمد و محترم شهر. زن اعلام می‌کند که در ازای به قتل رساندن مرد، حاضر است پول کلانی را به مردم شهر اهدا کند. در فاصله‌ای کوتاه رفتار مردم تحت‌تأثیر این پیشنهاد، با مرد تغییر می‌کند. این طرح قصه که در متن اصلی مایه‌های کمدی پررنگی دارد، در این فیلم، در قالب یک درام تاریخی و در بستری بومی بازآفرینی شده است. اما در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است؛ «زنی مرموز در آستانه ورود به یک روستای دورافتاده  است که سال‌هاست رونق قبلی را ندارد.»

 

درباره ستاره‌ها

«بی همه چیز» در جشنواره فیلم فجر 99 به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۴ رشته، موفق شد ۴ سیمرغ بلورین و یک سیمرغ جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد. فیلم از ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در سینماها به نمایش عمومی درآمد و بیش از ۹ و نیم میلیارد تومان در گیشه فروخت و چهارمین فیلم پرفروش سال لقب گرفت و حالا همزمان با نوروز 1403 اکران آنلاین آن در فیلیمو آغاز شده است. یکی از برگ‌برنده‌های اصلی این فیلم اما ترکیب بازیگران اصلی آن است. حضور هدیه تهرانی در مرکز روایت فیلم یکی از درخشان‌ترین نقش‌آفرینی‌های متأخر این بازیگر محسوب می‌شود. پرویز پرستویی هم در این فیلم بازیگر اصلی است. هادی حجازی‌فر و باران کوثری هم از بازیگرانی هستند که نقش‌آفرینی متفاوتی از خود در این فیلم به یادگار گذاشته‌اند.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۵۴۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر