کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۷۵
تاریخ خبر:

سال تحویل با این مجریان جذاب است؟

سال تحویل با این مجریان جذاب است؟

‌ درباره ترکیب مجریان برنامه‌های سال تحویل 1403 با حضور فرزاد حسنی، المیرا شریفی‌مقدم، امیرحسین مدرس، حامد سلطانی و دیگران

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | چهارشنبه گذشته مدیران تلویزیون نشست خبری برگزار کردند و از سریال‌ها، برنامه‌ها و فیلم‌های شبکه‌های مختلف در رمضان و نوروز رونمایی کردند. بر اساس تجربه، ویژه برنامه‌های سال تحویل و نیز سریال‌ها دو عنصر مهم هستند که اگر بتوانند رضایت مخاطبان را جلب کنند، تلویزیون گل طلایی را زده است. بخشی از موفقیت ویژه برنامه‌های سال تحویل ارتباط مستقیم به مجریان دارند. در غیاب چهره‌هایی مثل احسان علیخانی، رضا رشیدپور و علی ضیا چه اتفاقی رقم خواهد خورد؟


مورد اول| فرزاد حسنی

او را می‌توان بهترین انتخاب دانست؛ مجری موفقی که موضوع و ماموریت برنامه‌ها تفاوتی نمی‌کند و بلد است آنتن را گرم نگه دارد. فرزاد حسنی در تازه‌ترین تجربه خود بار دیگر به عنوان مجری ویژه برنامه نوروزی انتخاب شده است و این بار «آی نسیم سحری، عید شد» را برای شبکه نسیم اجرا خواهد کرد. او سال‌ها فرصت اجرای تلویزیونی نداشت و نوروز قبل برای رادیو، یک ویژه برنامه جذاب تدارک دید.

 

در عین حال مهمان ویژه برنامه سال تحویل شبکه نسیم بود که اجرای آن را پژمان بازغی برعهده داشت. فرزاد حسنی اختیار عمل را در دست گرفت و نقش مجری را نیز ایفا کرد. عملکردش به قدری موفق بود که بازغی را به تحسین واداشت و نامش در میان چهره‌های موفق نوروزی به انتخاب هفت صبح قرار گرفت. این دست سوابق حسنی، مخاطبان را به موفقیت دوباره او امیدوار می‌کند؛ به شرط آن که ویژه برنامه شبکه نسیم هم استاندارد کافی را داشته باشد.

 

مورد دوم| مجریان شبکه یک

طبق اعلام رسمی، شبکه یک برای سال تحویل، ویژه برنامه «ایران دوست داشتنی» را پخش خواهد کرد که پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، محمد معتمدی و فلورا سام مجریان آن هستند. پخش سری جدید این برنامه مدتی است شروع شده اما با وجود چند امتیاز مثل اهتمام به قومیت‌ها، فاقد نوآوری است.

 

کریمی که در شب یلدا هم اجرای ویژه برنامه «ایران دوست داشتنی» را برعهده داشت، جزو مجریان پرطرفدار نیست و اجرایش ضعف‌هایی اساسی دارد. مدرس که سال‌ها از تلویزیون دور بود، یک مجری مسلط است. با این حال قدرت نفوذ چهره‌هایی مثل علیخانی و رشیدپور را ندارد و بیش از حد جدی است! معتمدی، شاید به عنوان خواننده سنتی موفق باشد اما انتظار این که یک مجری ششدانگ باشد، گزاف است. سام در شبکه نسیم تجربه اجرا دارد اما این مجری- بازیگر هم تبدیل به سلبریتی نشده است و ابتدا به ساکن قدرت جذب مخاطب حداکثری را ندارد.

 

مورد سوم| مجریان شبکه دو

اجرای برنامه سال تحویل شبکه دو را المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی بر عهده دارند. این سه نفر مجریان «صبحانه ایرانی» هستند و در شب یلدا نیز، سکان ویژه برنامه شبکه دو را در دست گرفتند. نوروز پیش هم مجری سال تحویل بودند اما در این بزنگاه‌ها عملکرد موفقی نداشتند.

 

حتی ترکیب یحیایی و رونقی در برنامه صبحگاهی شبکه دو جواب نداده و شوخی‌های مستمر آن‌ها غیر جذاب است. از این جمع سه نفره، شریفی‌مقدم مجری بهتری است اما تجربه نوروز و یلدا نشان می‌دهد، او گزینه‌ای مناسب برای ویژه برنامه‌هایی با مهمانان متعدد و استودیوی شلوغ نیست. درست برعکس اجرایش در برنامه صبح شبکه دو که فضایی آرام دارد؛ یا پیش‌تر که مجری و گوینده شبکه خبر بود.

 

مورد چهارم| حامد سلطانی

شبکه سه بار دیگر سراغ حامد سلطانی رفته است که در طول سال در مقام مجری مسابقه اعجوبه‌ها با این شبکه همکاری داشت. او در ویژه برنامه سال تحویل 1403 نتوانست از پس ماموریت برآید و عملکردش توام با ضعف، گاف و انتقاد بود. شاید یکی از دلایلی که شبکه سه در شب یلدا از ایمان قیاسی و یوسف تیموری استفاده کرد، همین مسئله باشد. قیاسی و تیموری از فرصت بهره نبردند و حتی اجرای یوسفی توام با جنجال بود؛

 

نمونه‌اش شوخی عجیب با جمله «نان پدر و شیر مادر حلالت» که حتی اعتراض رسانه‌های همسو با صدا و سیما را به همراه داشت. خلاصه این که دورنمای ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه امیدوارکننده نیست؛ شبکه‌ای که همواره بهترین محصول را در آغازین لحظات هر سال آماده و توجهات را به سمت خود جلب می‌کرد. در خوشبینانه‌ترین حالت، حامد سلطانی می‌تواند مجری دوم باشد و کنار یک چهره محبوب و شاخص، بایستد.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۵۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر