کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۸۷
تاریخ خبر:

شهاب و نمایش دلپذیر عشق

شهاب و نمایش دلپذیر عشق

‌ شرح دلدادگی شهاب حسینی در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی

‌روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون |‌ داستان سریال ‌گناه فرشته‌ به نقطه دلدادگی حامد به فرشته رسیده است. این اتفاق در دو قسمت قبل رخ داد و حالا احساسات آقای وکیل، روی زندگی شخصی و حرفه‌ای او اثر گذاشته. عملکرد شهاب حسینی در نمایش وجه دلدادگی شخصیت‌ها همواره خوب بوده؛ چه زمانی که آرام‌آرام عاشق شده (مثل گناه فرشته) و چه وقتی در نگاه اول دل داده است. این گزارش مرور بخشی از تجربیات مشابه حسینی و بررسی عملکرد اوست.


سریال گناه فرشته

درام «گناه فرشته» ساخته حامد عنقا و محصول جدید پلتفرم فیلیمو، بر پایه تصمیم حامد به عنوان یک وکیل زبده اقتصادی برای پذیرش پرونده کیفی فرشته با بازی پردیس پورعابدینی است. انگیزه‌های شخصی در تصمیم آقای وکیل نقش‌ مهمی دارد که به مرور شکل آن تغییر کرده. نمود یکی از این تغییرات، اختلاف حامد با همسرش مهتاب (لادن مستوفی) است.

 

مهتاب وکیل کیفری است و پرونده خانواده مقتول را دست گرفته. این ماجرا به همراه ویژگی‌های فرشته، زمینه دلدادگی حامد را فراهم آورده. فرشته دختری است از طبقه پایین جامعه که در زندگی خود مردی جز پدر ندیده و حالا که یک وکیل خوش‌تیپ نگران اوست، عاشق شده.

 

حامد هم زمینه این محبت را دارد و به او دل بسته است. چالش مهم شهاب حسینی این بوده که بین موقعیت حرفه‌ای و اجتماعی با تمنای دل، گیر افتاده. رفتار بازیگر از این جهت واجد تحسین است که چنین نکات ظریفی را رعایت کرده و تجلی عشقش توام با پختگی و منطبق با شرایط شخصیت حامد است.

 

سریال شهرزاد

قباد دیوانسالار و شیرین (پریناز ایزدیار) صاحب فرزند نمی‌شدند. بزرگ‌آقا (علی نصیریان) تصمیم گرفت برای حل مشکل دختر و داماداش، شهرزاد (ترانه علیدوستی) را به عقد قباد درآورد. صرفا برای حل مشکل! قباد ناراضی بود و از سر دلخوری، مست کرد و با همین حال سر سفره عقد نشست.

 

بعد از خواندن صیغه عقد توسط عاقد، او تور عروس را به رسم همیشگی ایرانیان، کنار زد و با دیدن جمال همسر جدید یکه خورد! قباد در لحظه عاشق شد و همین ماجرای درام سریال «شهرزاد» ساخته حسن فتحی را وارد مرحله‌ای تازه کرد. مواجهه شهاب حسینی با کاراکتر، توام با تحسین بود. فصل دلدادگی و نمایش عشق را هم به زیبایی بازی کرد.

 

سریال سرزمین مادری

در سری دوم سریال تلویزیونی «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی، نقش رهی را شهاب حسینی به جای علی شادمان بازی کرده است. رهی در قسمت‌های ابتدایی این فصل، تصمیم به ازدواج با زیور (لیلا زارع) گرفت که در کودکی به او علاقه داشت. پدر زیور (حسین محجوب) با استناد به محرم بودن آنها، مانع شد.

 

در ادامه صاحب‌کار رهی (بهرام ابراهیمی) زمینه ازدواج او با دخترش را فراهم کرد. رهی در مراسم خواستگاری داشت حرف می‌زد که چشمش به وحیده (شبنم قلی‌خانی) افتاد و لکنت همیشگی ناشی از هیجان سراغش آمد. دلباختگی رهی در سریال «سرزمین مادری» نیز مصداق عشق در نگاه اول است که منجر به ازدواج شد. شهاب حسینی باز هم خوش درخشید و شمایل یک جوان محجوب و عاشق‌پیشه را دلنشین ارائه کرد. سریال خیلی روی عشق و عاشقی تاکید نکرد. فعلا داستان به رابطه شکرآب رهی و وحیده رسیده است.    

 

سریال مدار صفر درجه

داستان سریال «مدار صفر درجه» حسن فتحی ماجرای سفر دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا (شهاب حسینی) به فرانسه  برای تحصیل در رشته فلسفه در دانشگاه پاریس است. ماجرا بر بستر جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن صهیونیسم و تسلط تدریجی بر فلسطین می‌گذرد.

 

حبیب با هم‌کلاسی خود (سارا آستروک با بازی ناتالی متی، بازیگر فرانسوی) بر‌سر مسائل مختلف مشاجره دارد. در نهایت اما همین دعوا ختم به یک عشق پر سوز و گداز می‌شود که عرصه دیگری برای نمایش توانمندی شهاب حسینی بود.

 

فیلم دل‌شکسته

اگر بخواهیم مورد‌ شاخص دیگری از کارنامه شهاب حسینی مثال بزنیم، به فیلم سینمایی «دل‌شکسته» ساخته علی رویین‌تن می‌رسیم. اینجا هم عشق بعد از مشاجره طولانی با معشوق (بیتا بادران) حاصل شد.

 

پسر، مذهبی و از خانواده‌ای معتقد بود و دختر و خانواده‌اش اعتقادی به مسائل مذهبی نداشتند. این دو دانشجو به خواست استاد بر‌سر یک پروژه مشترک کار کردند و مدام بحث داشتند. هر دو اما پس از مدتی دلباخته شدند... . شهاب حسینی بازیگری توانمند است و همه این موقعیت‌های مشابه در فیلم و سریال‌های مذکور را متفاوت از هم بازی کرده ‌.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۱۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر