کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۶۶
تاریخ خبر:
موسیقی ایران در هفته ای که گذشت :

وزیر ارشاد، شمس لنگرودی، حمید صفت و ماهسون!

 وزیر ارشاد، شمس لنگرودی، حمید صفت و ماهسون!

روزنامه هفت صبح| وزیر ارشاد در اظهار نظر تازه‌اش گفته: « چه اشکالی دارد هنرمندی که کارش پر رونق است، مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند.ما موافق عدالت مالیاتی هستیم هر کس در هر شغلی درآمد قابل احصایی داشته باشد باید مالیات آن را پرداخت کند؛ بین هنرمند و غیر هنرمند هم تفاوتی نیست.»

برای لحظه‌ای اصل خبر را کنار بگذارید تا در مورد محمد مهدی اسماعیلی چیزی را با شما در میان بگذاریم. وزیر ارشاد دولت سیزدهم از زمان آغاز به کارش تا امروز تقریبا هر هفته در اخبار و حواشی موسیقی نامش دیده می‌شود. ایشان هفته پیش در مورد تتلو صحبت کرد و تیتر رسانه‌ها شد.

دو هفته قبل در مورد بازگشت نصرالله معین نظر داد و تیتر رسانه‌ها شد. هفته قبل‌تر از آن باز به بهانه دیگر. این چیزی که ما تا امروز دستگیرمان شده این است که ایشان از هوش رسانه‌ای برخوردار است و خوب می‌داند چه زمانی چه چیزی بگوید تا بازخورد رسانه‌ای گسترده بگیرد.

ایشان چند روز پیش هم در حاشیه اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در دفاع از کارنامه کاری‌اش گفته از زمان آغاز به کارش 400 آموزشگاه موسیقی مجوز فعالیت گرفته و تدوین سند ملی موسیقی را هم از دستاوردهای دوران کاری‌اش می‌داند. این‌ها در حالی است که همین جشنواره موسیقی فجر امسال اساسا یکی از کم رمق‌ترین جشنواره‌های طول تاریخ موسیقی بعد از انقلاب بوده. 


شمس لنگرودی جدا از این که شاعر متبحری است کلا هنرمند خوش ذوقی است. آواز می‌خواند، بازیگری می‌کند و به تازگی هم خبر از فعالیت‌های جدیدش در زمینه موسیقی آمده. این شاعر سرشناس در جدیدترین اثر خود همکاری متفاوتی با علیرضا خشتی به عنوان آهنگساز و نوازنده داشته است.

این قطعه  با نام «بیراهه نزدیک» به زودی منتشر می‌شود و فصل جدیدی در فعالیت‌های شخصی شمس لنگرودی خواهد بود. این شاعر نامدار طی حدود چهار دهه اخیر کتب شعر متعددی از سروده‌های خود را منتشر کرده است.

شمس لنگرودی در این سال‌ها چند اثر هم با صدای خود منتشر کرده است اما فعالیت‌های او در این حوزه و همراه با موسیقی مستمر نبوده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که او قصد دارد در زمینه ارائه اشعارش همراه با موسیقی فعالیت جدی‌تری داشته باشد.


سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هم بعد از گذشت پنج سال از شروع ساختش تمام نشده، رها شد و شنیده‌ها حاکی از آن است که حضور حمید صفت؛ رپر و خواننده در این سریال دردساز شده است.

حمید صفت خواننده رپ در یکی از نقش‌های اصلی مجموعه تلویزیونی با نام موقت «طلاق» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی بازی کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که حضور این خواننده باعث شده که ریاست سازمان صداوسیما چندان موافق حضور این خواننده در سریال نباشد و تولید این سریال از یک سو به خاطر حمید صفت و از سوی دیگر بعد از سرقت آکسسوار و وسایل فیلمبرداری ادامه نیافت.

نیمه اول سال ۱۴۰۰ اعلام شد که ۸۰ درصد تصویربرداری این سریال به پایان رسیده است. در فاز دوم سریال هم برخی از بازیگران تغییر کردند.  زمان همان سال و زمانی که اعلام شد تصویربرداری سریال رو به اتمام است؛

سارقان به سینه‌موبیل و آکسسوار این مجموعه تلویزیونی، حمله کردند و به گفته سازندگان این سرقت باعث شد که عوامل این سریال را با خسارت عجیب و غریبی روبه‌رو کردند. پیگیری‌ها نشان می‌داد؛ این تجهیزات در یک کامیون فوتون در منطقه فلاح تهران، میدان بهاران، خیابان بهاران جنوبی سرقت شده است.


خبر دیگر این که «ماهسون» ستاره موسیقی ترکیه که جایگاه ویژه ای در موسیقی این کشور دارد، قطعه «مرا ببخش» علیرضا قربانی را بازخوانی خواهد کرد.این خواننده طی یک سری مذاکرات رسمی، با خالقان «مرا ببخش» (علیرضا قربانی و حسام ناصری «آهنگساز اثر»)، به توافق رسیده‌اند و این اثر به زودی با ترانه‌ای استانبولی که حاوی مفاهیم مشابه شعر اصلی ست، با صدای ماهسون اجرا خواهد شد

.حسام ناصری نیز تنظیم مدرن‌تری از اثر اصلی را تدارک دیده است که پروژه آن در اختیار ماهسون قرار گرفته است.پس از همکاری «شهیاد» و امراه، «کامران رسول زاده» با مراد ککیللی، فرزاد فرزین و مسعود صادقلو با الیاس یالچینتاش و «محسن یگانه» با «عایشه گل»، این جدیدترین همکاری یک هنرمند ایرانی با همتای ترکیه‌ای خود است.

 

کدخبر: ۵۵۳۹۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر