کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۳۰
تاریخ خبر:

حاشیه در غیبت، بازگشت‌ از غربت

حاشیه در غیبت، بازگشت‌ از غربت

درباره اظهارات ادامه‌دار وزیر، کمی همایون شجریان و کمی علیرضا قربانی

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| اظهارات هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت هنرمندانی مانند نصرالله معین نجف‌آبادی حسابی خبرساز شد و حاشیه‌های زیادی به راه انداخت. او گفت:«حضور ایشان در ایران هیچ مشکلی ندارد و طبق قوانین انجام می‌شود.

 

هر کاری درباره هر فردی انجام شود، طبق قانون انجام می‌شود. اجازه فعالیت قدم بعدی است اما حضورشان در ایران هیچ مشکلی ندارد.»  بعد از این اظهارات بود که برخی سایت‌های خبری درباره بازگشت معین شایعه‌سازی کردند و برخی دیگر هم رسما اعلام کردند که معین گفته قصد بازگشت به ایران را دارد. این در حالی است که آخرین پست‌های معین در اینستاگرام تبریک سال نو میلادی و تبلیغ کنسرتش در زوریخ است.

 

این اظهارات آقای وزیر واکنش‌های انتقادی هم در بین دیگر مقامات کشور در پی داشت. برای نمونه اظهارات چند روز پیش رئیس قوه قضائیه که گفت: «حرف، صرفا اعتماد به وجود نمی‌آورد» و همچنین صحبت‌های انتقادی وزیر گردشگری که به نوعی در پاسخ به اظهارات وزیر ارشاد گفت:«متاسفانه هروقت این صحبت‌ها مطرح می‌شود یک نفر می‌گوید فلان هنرمند برگردد و هیچ مشکلی ندارد.» 

 

تا اینجای کار به سخن وزیر ارشاد مهر تاییدی از سوی دیگر مقامات و از جمله خود معین زده نشده اما این صحبت‌ها در فضای مجازی آنقدر بازخوردهای مختلف داشت که او را به چهره  خبرساز هفته اخیر تبدیل کرد اما همه این‌ها باعث نشد که وزیر داستان را ادامه ندهد.

 

او در نشست خبری تازه‌اش که همین یکی دو روز پیش برگزار شد مجددا تاکید کرد:«تمام هنرمندانی که شهروند ایران هستند و دلشان برای مردم ایران می‌تپد می‌توانند به کشور بازگردند و تاکنون افراد زیادی بازگشته‌اند و اجرا هم داشته‌اند.

 

در دولت آقای رئیسی هیچ هنرمندی نبود که درخواست کند و شرایط بازگشتشان را فراهم نکنیم. حتی شرایط اجرا هم برایشان فراهم کردیم. نمی‌خواهم با اسم اشاره کنم اما هنرمندی بود در خارج از کشور که 40 سال اجازه اجرا نداشت و ما در این دولت به او اجازه اجرا دادیم. ممکن است ما جایی خطایی هم کرده باشیم اما نسبت به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه متعهدیم.»

 

این صحبت‌های تکمیلی وزیر ارشاد هنوز بازخوردهای آنچنانی در فضای مجازی نداشته و باید دید او این هفته هم در صدر اخبار موسیقی باقی می‌ماند یا خیر. البته صحبت بازگشت معین چیزی نیست که محصول همین یکی دو هفته باشد و اولین‌بار در دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

 

فارغ از این حرف‌ها اما به نظر می‌رسد خود این خواننده تصمیمی برای بازگشت نداشته باشد. او یکی از معدود افرادی بوده که همواره در طول مدت مهاجرتش اجراهایش به راه بوده و حتی همین روزها هم مشغول برگزاری تور کنسرت‌هایش است.

 

همایون شجریان هم این هفته و در اولین شب تور کنسرت‌هایش در منترال کانادا با انوشیروان روحانی روی صحنه رفت و منتخبی از آثارش را با گروه سیاوش اجرا کرد. همایون قطعه محبوب مرغ سحر را به همراه روحانی روی استیج اجرا کرد و با استقبال فراوانی مواجه شد و بعد از آن هم ویدئوی این اجرایش در میان مخاطبان موسیقی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و یکی از ترندهای چند روز اخیر شد.

 

این روزها تنور کنسرت‌های علیرضا قربانی حسابی گرم است و هرکس را می‌بینی یا بلیت کنسرت قربانی دارد و یا دنبال بلیت کنسرت قربانی است. اجراهای روزهای گذشته او در هتل اسپیناس هر شب نزدیک به 5 هزار بیننده داشته

 

و به نظر می‌رسد حضور پرشور مخاطبان در کنسرت‌های علیرضا قربانی نشان‌دهنده این باشد که سطح سلیقه عمومی مخاطبان بسیار بالاتر از سال‌های پیش رفته و حالا که قربانی گوی سبقت را از خیلی‌ها ربوده، آن‌هایی که فقط مارکت پاپ را پولساز می‌دانستند این روزها کمتر روی عقیده‌شان پافشاری می‌کنند.

 

کدخبر: ۵۵۲۷۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر