کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۱۵
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم شهرک

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم شهرک

درباره آنچه فیلم «شهرک» را به نسبت تجربه‌های متفاوت در روایت بازیگری در سینما متفاوت می‌کند.

روزنامه هفت صبح|  درباره فیلم:  علی حضرتی کارگردان جوانی است که «شهرک» را به‌عنوان دومین تجربه فیلمسازی بلند خود بعد از «سازهای ناکوک» مقابل دوربین برد. فیلمی که ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی و کاظم سیاحی ایفاگر نقش‌های اصلی آن هستند و رونمایی آن در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر، با واکنش‌های چندان مثبتی از سوی منتقدان همراه نشد.

 

آنچه فیلم «شهرک» را به نسبت تجربه‌های متفاوت در روایت بازیگری در سینما متفاوت می‌کند، رویکرد فلسفی آن به مقوله «بازیگری» و اساسا دنیای سینماست و فیلمساز تلاش دارد در آن به این پرسش بپردازد که به‌واقع مرز میان آنچه ما بازی تصور می‌کنیم با آنچه در زندگی روزمره‌مان جریان دارد کجاست؟ حضرتی در مقام کارگردان اما بیش از آنکه در روایت خود، این مفاهیم عمیق شود، بیشتر به سمت شیطنت‌های روایی متمایل شده و تلاش کرده روایتی سرگرم‌کننده ارائه دهد.

 

درباره داستان 
نوید فلاحتی یک جوان عاشق بازیگری است که همراه دوستانش برای تست بازیگری به یک دفتر فیلمسازی مراجعه می‌کنند اما از میان این گروه فقط نوید برای حضور در پروژه سینمایی انتخاب می‌شود. او هم گام‌به‌گام متوجه شرایط متفاوت و غیرعادی گروه تولید فیلم می‌شود و این نقطه شروع گره‌افکنی‌ها در داستان فیلم «شهرک» است.

 

فیلمی که داستانش آرام‌آرام سروشکلی معمایی به‌خود می‌گیرد و رفته‌رفته مرز میان بازی و واقعیت در آن مخدوش می‌شود. فیلم «شهرک» از نیمه تیرماه اکران عمومی خود را آغاز کرد و در کمتر از یک ماه توانست مجموع فروش خود را از مرز یک میلیارد تومان فراتر ببرد اما خیلی‌زود سیر استقبال مخاطبان که احتمالا ناشی از کنجکاوی‌ نسبت به داستان و فضای متفاوت فیلم بود، فروکش کرد و در مجموع عملکرد موفقی در گیشه نداشت.

 

درباره حواشی 
یکی از نکات حاشیه‌ای درباره فیلم سینمایی‌ »شهرک» مربوط به اولین بازخوردهای اصحاب رسانه نسبت به آن در روز رونمایی‌اش در جشنواره فیلم فجر بود. داستان فیلم که مروری کوتاه بر آن داشتیم، برای گروهی از منتقدان و اصحاب رسانه یادآور برخی فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بود که برصدر فهرست این آثار نام «نمایش ترومن» و‌ »اسکویید گیم» قرار داشت.

 

فضای پرتعلیق فیلم و قرار گرفتن کاراکترها در موقعیتی تحت کنترل، یادآور «نمایش ترومن» بود و از منظر پیچیدگی‌های بازی‌ای که در مواردی جان بازیگران را تهدید می‌کند هم شباهت‌هایی به سریال «اسکویید گیم» داشت. عوامل فیلم اما هرگونه مشابهت و کپی‌برداری فیلم از این آثار را به‌شدت رد کردند. واقعیت هم این است که علی حضرتی تلاش بسیاری کرده است تا روایتی مستقل را در قالب این فیلم به تصویر درآورد.

 

* شهرک/ اکران آنلاین فیلم‌نت

نمای کلی

کارگردان: علی حضرتی

نویسنده: علی حضرتی

تهیه‌کننده: علی سرتیپی

 

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، رویا جاویدنیا

محصول: ایران/ 1400

زبان: فارسی

زمان: 110 دقیقه

 

 

کدخبر: ۵۵۲۸۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر