کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۶۷
تاریخ خبر:

فاصله ثابت

فاصله ثابت

چند نکته درباره یک عکس و یک سبک زندگی .

روزنامه هفت صبح، کمال‌بردبار| این عکس را روز قبل در صفحات داخلی کار کرده بودیم اما نکته‌هایی در آن بود که ما را راغب کرد دوباره به آن بپردازیم. فکر کن به‌عنوان یک مرد 56 ساله، پدرت دکتر مظاهر مصفا باشد، استاد بلندپایه ادبیات و در دوره‌ای هم رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران.

 

مادرت دکتر امیربانو کریمی باشد. یک استاد والامقام ادبیات در دانشگاه و یکی از برگزیدگان به‌عنوان چهره‌های ماندگار. فکر کن پدربزرگت امیری فیروز‌کوهی باشد. یکی از مهم‌ترین ادبای قرن گذشته ایران و شاعری چیره‌دست و مشهور.

 

تصور کن همسرت لیلا حاتمی باشد که شاید بهترین بازیگر زن تاریخ سینمای ایران باشد یا حداقل جزو سه بازیگر زن برتر. فکر کن پدر خانمت علی حاتمی باشد. یکی از محبوب‌ترین سینماگران تاریخ سینمای ایران.

 

فکر کن مادر همسرت زری خوشکام باشد. نوستاره طوفانی دهه پنجاه سینمای ایران که بعد از یک سال و نیم بازیگری از جریان اصلی فیلمفارسی کناره گرفت. فکر کن خودت هم یک بازیگر محبوب و صاحب‌سبک باشی و در دوره‌ای در انتهای دهه هفتاد جزو محبوب‌ترین ستاره‌ها محسوب شوی و چندتا فیلم پرفروش و مطرح در کارنامه‌ات باشد.

 

از پری و برج مینو تا لیلا و پارتی. و بعد یک دوره طولانی کم‌کاری آن هم درست در اوج دوران پختگی به‌عنوان بازیگر و بازگشت آرام و تدریجی از اواخر دهه هشتاد به عرصه بازیگری. این بار با چهره‌ای عبوس‌تر و خسته‌تر و فکورتر.

 

و در عین حال کارگردان سه فیلم سینمایی خاص. سیمای زنی در دوردست، پله آخر و نبودن. این آخری اصلا درباره سختی حمل سایه نام پدری مشهور بر شانه فرزند است. 

 

 این داستان علی مصفاست. که جمعه در کنار لیلا حاتمی میزبان گروهی از چهره‌ای نام آشنا و سرشناس سینما و ادبیات ایران که برای تسلیت درگذشت امیربانو کریمی حاضر شده بودند. در تمام تصاویر او با فاصله‌ای معین و ثابت از لیلا حاتمی ایستاده است: برای رد کردن شایعات و یا برای تثبیت شایعات؟ ‌نمی‌دانیم اما علی مصفا بودن، خودش یک سبک زندگی است. 

 

کدخبر: ۵۵۲۳۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر