کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۹۴
تاریخ خبر:

قدرشان را بدانید

قدرشان را بدانید

درباره یک نسل از بازیگران زن، ‌اتومبیل برقی، بوق زدن و مسائل دیگر .

روزنامه هفت صبح| یک: فکر کنم حالا در دوره افول یک نسل از بازیگران زن سینمای ایران،‌ هنوز برخی از دوستان و صاحب‌نظران از کیفیت فنی و هنری این نسل چندان آگاه نبوده و نیستند. بازیگران منحصر به‌فردی که سه دهه تمام درخشیدند و استانداردهای بازیگری چه در عرصه درام و چه در حوزه کمدی را در این کشور چندین پله ترقی دادند.

 

و عصای دست پروژه‌های نمایشی چه در سینما و چه در تلویزیون و چه در پلتفرم‌ها بودند. نسل لیلا حاتمی و نیکی کریمی و هدیه تهرانی و ویشکا آسایش. چهره‌های کم‌نظیر عرصه بازیگری سینمای ایران که چه در حرفه تخصصی‌شان و چه در حاشیه‌‌های زندگی‌شان،‌ با هوشمندی و خرد حرکت کردند و هیچ‌وقت خودشان را درگیر مسائل جنبی نکردند.

 

قدر و منزلت این نسل از بازیگران بعدها مشخص خواهد شد. در یک فضای نرمال، دوره تقدیر و جوایز حاصل عمر و این‌طور چیزها باید در انتظار این چهره‌های خاص باشد اما خب...

 

دو: آقایان تاکید روی توسعه خودروی برقی آن‌هم در ایران که کشور نفت و گاز هستیم، منطقی است؟‌ ما در تامین برق یومیه هم مانده‌ایم بعد قرار است ناوگان حمل و نقل عمومی‌مان برقی شود؟ ‌آن‌هم با سوختن مازوت بیشتر؟‌ من واقعا تخصصش را ندارم اما بهتر نیست جدا از منافع گروه‌های متنفذ در هر شاخه صنعتی و خودرویی، ‌یک سمینار و یا پژوهشی درباره ظرفیت تولید خودروی برقی در ایران انجام شود؟ 

 

سه: دوستی تعریف می‌کرد که همیشه در گذر از کوچه‌ها و خیابان‌های باریک وقتی عابرین پیاده بی‌توجه به او از جلوی اتومبیلش کنار نمی‌رفتند به ناچار بوق می‌زده و با توجه به بوق گوشخراش ماشینش همیشه با ترکیبی از ناسزاهای محلی و ملی از سوی این عابرین بی‌توجه روبه‌رو شده است.

 

می‌گوید که دیروز در عبور از یک کوچه تنگ دیدم پیرمردی بی‌خبر از همه جهان در حال قدم زدن در وسط کوچه است. گفتم که امروز عجله ندارم. بگذارم این پیرمرد با خیال راحت تا انتهای کوچه برود و من هم به آرامی و با تانی اجازه بدهم حرکتش ادامه پیدا کند.

 

همه چیز به خوبی داشت پیش می‌رفت و من هم غرق در نیکوکاری و صبوری خودم بودم که پیرمرد ناغافل رویش را برگرداند و از دیدن اتومبیل من در یکی دو متری‌اش هراسان از جا جهید و بعد باز هم مجموعه‌ای از ناسزاهای ترکیبی که فلان‌فلان شده ترسیدم چرا بوق نمی‌زنی؟‌

 

چهار: برگشت چهار امتیاز سپاهان و یک امتیاز پرسپولیس جدول را به حالت منصفانه‌اش بازگرداند. سپاهان از چنان قدرتی امسال برخوردار است که مستحق سلطنتی ادامه‌دار بر صدر جدول است. عدل و انصاف چنین حکم می‌کند. 

 

کدخبر: ۵۵۱۹۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر