کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۲۲
تاریخ خبر:

آنالیز| آغاز فصل دوم سرزمین مادری

آنالیز| آغاز فصل دوم سرزمین مادری

مروری کوتاه بر مهم‌ترین اتفاقات سری دوم سریال «سرزمین مادری»

روزنامه هفت صبح| ‌روز جمعه، اول دی ماه بیست‌ودومین قسمت از سریال «سرزمین مادری» روی آنتن شبکه سه رفت و اینگونه فصل دوم سریال کمال تبریزی آغاز شد.


منظر اول| حال و هوا 
مهم‌ترین اتفاق سری دوم، بازی شهاب حسینی به جای علی شادمان در نقش رهی است. او همچنان در خانه اوس حسین (حسین محجوب) به سر می‌‌برد و از نقشه بهادری‌ها می‌ترسد. رهی، زیور را از اوس حسین خواستگاری می‌‌کند ولی او مخالف است چون ایمان دارد، زیور خاله رهی است. نقش زیور را در نوجوانی ترلان پروانه بازی کرد و لیلا زارع ایفاگر نقش دوران جوانی اوست.

 

بازی زارع دلنشین است و شمایل یک دختر عاشق و سرخورده را جذاب عرضه کرده. شهاب حسینی با شناخت کامل از ویژگی‌های رفتاری و گفتاری شخصیت رهی در کودکی و نوجوانی و نیز اطلاع از عملکرد فوق‌‌العاده علی شادمان مقابل دوربین قرار گرفته.

 

این ماجرا به همراه توان بازیگری حسینی، منجر به خلق یک کاراکتر جذاب با بازی چشمگیر او شده. «گناه فرشته» دیگر سریال شهاب حسینی است که قسمت اول روز جمعه (اول دی) در پلتفرم فیلیمو منتشر شد.  

 

منظر دوم| حاشیه 
شیوه پخش «سرزمین مادری» اینگونه بوده که چهارشنبه‌ها اپلیکیشن تلوبیون دو قسمت از سریال را بارگذاری می‌کند و سپس روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه پخش سه می‌شود. هفته پیش قسمت آخر فصل اول از طریق تلوبیون منتشر شد و خبری از قسمت اول فصل جدید نبود.

 

شبکه سه اما جمعه سراغ سری دوم «سرزمین مادری» رفت. با این اتفاق شیوه مرسوم انتشار سریال به هم خورد و زمینه یک حاشیه را فراهم کرد. برخی رسانه‌ها از اینکه قسمت جدید سریال در تلوبیون نیست، ظن توقیف دوباره را مطرح کرده‌اند.

 

ماجرا اما این است که «سرزمین مادری» فقط در تلوبیون پلاس بارگذاری می‌شود. یعنی به‌رغم پخش قسمت جدید سریال در شبکه سه، خبری از آن در اپلیکیشن تلوبیون نیست. نتیجه اینکه «سرزمین مادری» مشکلی ندارد چرا‌که اصلا شبکه سه آن را پخش کرده و این هفته هم در تلوبیون به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

 

   

 

کدخبر: ۵۵۱۹۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر