کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۳۱۸
تاریخ خبر:

حاشیه‌های اولین نشست خبری مسعود پزشکیان با رسانه‌ها

حاشیه‌های اولین نشست خبری مسعود پزشکیان با رسانه‌ها

حاضرجوابی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالات خبرنگاران خارجی مورد توجه قرار گرفت. پزشکیان حتی حقوق دریافتی خود را لو داد

نشست خبری مسعود پزشکیان امروز پس از مدتی تاخیر برگزار شد تا رئیس‌جمهوری برای اولین بار به صور رودررو پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. با هم حاشیه‌های بامزه جلسه امروز را مرور می‌کنیم.

پاسخگویی پزشکیان به خبرنگار چین بدون زیرنویس

 مسعود پزشکیان، رئیس جمهور وقتی که خبرنگار یکی از رسانه‌های چین به زبان انگلیسی پرسش خود را مطرح کرد، بلافاصله خواستار پاسخ دادن شد که با اشاره همراهان مواجه شد و پزشکیان گفت: می‌خواهید ترجمه کنید؟  خب کنید. این اقدام پزشکیان تشویق خبرنگاران را به دنبال داشت.

حاضرجوابی در پاسخ به سوالی درباره ارسال سلاح به یمن

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، در پاسخ به خبرنگار شبکه الجزیره مبنی ارسال موشک از ایران به یمن گفت: ایران از آن موشک‌ها ندارد که ارسال کند. در این لحظه حاضرین رئیس جمهور را تشویق کردند اما خبرنگار الجزیره در واکنش به این پاسخ پزشکیان گفت: ایران دارد. پزشکیان در پاسخ به او تصریح کرد: ما ماهواره می‌فرستیم نه موشک.

اظهارات مهم پزشکیان درباره اعتراضات دانشجویان تبریز

مسعود پزشکیان، در پاسخ به سوالی درباره محروم شدن دانشجویان معترض گفت: در تبریز دانشجویان اعتراض کرده بودند که وضع مدارس که رهبری تاکید بودند به این صورت نباید باشد، چرا الان به این صورت است؟ گفتند چرا در مدارس دخترانه این اتفاق می‌افتد؟ اما دانشجویان را جابه‌جا کردند و دو سه ترم محروم شدند. دانشجویان فقط پرسیده بودند که چرا در مدارس دخترانه این اتفاق می‌افتد. در صورتی که ما مسئولین بی‌عرضه بودیم که در مدارس دخترانه این اتفاق افتاده است.

پزشکیان: مملکت مال همه است

پزشکیان در بخشی از اولین نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: باید از این جو ناامیدی که درست شد و مردم تصور می کردند که مملکت برای یک عده خاص است و بقیه اگر خوششان نمی‌آید باید بروند، در بیایند. مملکت مال همه است. اینکه ما تصور کنیم عقل کل هستیم و بقیه خوششان نیامد می‌توانند نباشند اشتباه است. البته حل کردن آن به آسانی نیست. 

حقوق مسعود پزشکیان چقدر است؟

خبرنگاری درباره حقوق دریافتی رئیس‌جمهوری و مدیران دولت سوال پرسید. پزشکیان به شیوه مخصوص خود این سوال را پاسخ داد: خداوکیلی نمی‌دانم چقدر حقوق می‌گیرم، می‌گویند ۶۰-۷۰ میلیون است.

پاسخگویی به سوالی درباره رفع حصر

مسعود پزشکیان، در پایان نخستین دو ساعته خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به پرسشی درباره رفع حصر، گفت: مشکل آقای کروبی حل است برای آن دیگری هم داریم کار می‌کنیم، ولی دیگر نباید با نظام درافتاد. دیگر چه کار باید می‌کردیم. همین قدر که یک قدم برداشته شد، خوب است. آن قدم را هم بگذارید، باشد.

پیام مستقیم به دولتمردان آمریکا

رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوال خبرگزاری موج مبنی بر اینکه پیام مشخص شما برای دولتمردان آمریکایی برای تعامل با آنان چیست؟ گفت: به حقوق مردم ما احترام بگذارند و برای ایران توطئه نچینند. مردم انقلاب کردند تا با عزت و سربلندی زندگی کنند. آنان کاری نکنند که این روند بهم بخورد. ما در فکر صدور انقلاب به جایی نیستیم. اگر دست از سر ما بدارند رفتار و زندگی ما می‌تواند برای جاهای دیگر الگو باشد اما آنها آدم‌های خوب و نخبگان و دانشمندان ما را ترور می‌کنند و ما را وادار به انجام کارهایی می‌کنند و بعد می‌گویند اینها آدم‌های خوبی نیستند.

پاسخ پزشکیان به سوال کیهان درباره فتنه

خبرنگار روزنامه کیهان پرسید حضور افراد زاویه‌دار در پست‌های کلیدی می‌تواند برای کشور ایجاد مشکل کند و بر خلاف فرمایشات رهبری است، اما متاسفانه تعداد زیادی از حامیان اغتشاشات در دولت منصوب شده‌اند، آیا شما اطلاع دارید، مسعود پزشکیان در جواب گفت: چیزی که شما می‌گویید فتنه، معلوم نیست که واقعا فتنه باشد. شما فکر می‌کنید حق با شماست و طرف مقابل هم فکر می‌کند حق با خودش است. ما همدیگر را مثل صدر اسلام که قومیت‌های عرب در عربستان یکدیگر را سر اختلافات می‌کشتند، نکشته‌ایم. شما در یک جریانی، اعتراضی داشتید و طرف مقابل هم اعتراض دیگری داشت. حالا همه در چارچوب سخنان مقام معظم رهبری باید با هم برادر باشیم.

نظر مسعود پزشکیان درباره گشت ارشاد

رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسش نشریه اندیشه پویا و اظهارات خبرنگارش مبنی بر اینکه پیش از آمدن به محل برگزاری برنامه تلاش کرده با گشت ارشاد مواجه نشود، گفت: باز هم گشت ارشاد اذیت می‌کند؟ قرار نبود برخورد کنند. پیگیری می‌کنیم که دیگر کسی را اذیت نکنند. خبرآنلاین هم درباره گشت ارشاد، سوال کرد و در پاسخ شنید: گشت ارشاد را پیگیری می‌کنیم و قرار نبوده است که برخوردی انجام دهند و دادستانی هم اعلام کرده است‌. خبرنگار شبکه آلمانی ZDF هم به موضوع گشت ارشاد پرداخت و پزشکیان گفت: ما داریم تلاش می کنیم و وزارت کشور نیز آئین‌نامه هایی را تنظیم می کند. از یک طرف این ها ما را تحت فشار می‌گذارند و از یک طرف نباید اجازه دهیم این اتفاقات بیافتد.

کدخبر: ۵۶۶۳۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر