کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۷۲
تاریخ خبر:

خدایا به ما صبر بده‌! | روز موعود رسید‌؛ میزبانی از باشگاه‌های آسیایی در ورزشگاه کوچک قلعه حسن‌خان

خدایا به ما صبر  بده‌! | روز موعود رسید‌؛ میزبانی از باشگاه‌های آسیایی در ورزشگاه کوچک قلعه حسن‌خان

استقلال و پرسپولیس امروز‌گام اول را در لیگ نخبه‌ها بر می‌دارند

هفت صبح| یک:‌ هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که در بحبوحه مسائل مهم سیاسی و اقتصادی و دیپلماسی دغدغه ما مسئله بغرنج زمین چمن باشد. مخمل سبز!

 

دو:  امروز  قرار است نخستین بازی لیگ نخبگان آسیا در ایران، بین دو تیم استقلال و الغرافه در ورزشگاه شهدای شهرقدس در شهرقدس یا قلعه حسن‌خان در جنوب غربی تهران برگزار شود. در شرایطی که هشدارهای زیادی در مورد آماده نبودن این استادیوم و احتمال به وجود آمدن حوادث داده شده، در جریان نشست خبری قبل از بازی، دو نفر را برق گرفته و آن‌ها دچار سوختگی شدند. عکس‌هایی از وضعیت پست برق این ورزشگاه مخابره شده و امتناع بخش پزشکی حاضر در ورزشگاه برای انتقال این دو کارگر توسط آمبولانس‌ها به بیمارستان!

 

سه: تنها ورزشگاه مناسب ایران برای برگزاری این بازی در حال حاضر ورزشگاه امام رضا در مشهد است ولی مسئولان استانی و نیز آستان قدس به دلیل مخالفت امام جمعه مشهد با ورود زنان به ورزشگاه اجازه برگزاری بازی در این ورزشگاه را نمی‌دهند. احتمال ایجاد یک فاجعه انسانی یا تصاویر شرم‌آور برای غرور ملی به خصوص در هنگام  بازی بین دو تیم النصر و پرسپولیس به خاطر حضور رونالدو در این ورزشگاه بسیار بالاست و این می‌تواند بحرانی عظیم برای دولت مسعود پزشکیان باشد که با بی‌خیالی این موضوع را به کناری گذاشته و اساسا آن را در دستور کار خود قرار نداده است. هرچند پیش‌بینی می‌شود که النصر قید حضور رونالدو در تهران را بزند همان طور که به بهانه سرماخوردگی او را به دیدار با نماینده عراق نبرده است. وضعیت عجیبی است و بی‌اعتنایی  وزیر ورزش و  نهادهای دولتی به چنین اتفاقی شگفت‌انگیز است. 

 

چهار: در شرایط خاصی هستیم. در تهران ورزشگاه آزادی و ورزشگاه تختی آماده نیستند. چرا؟‌ داستانش پیچیده است. شاید به این دلیل که سازمان تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی اصلا مال این حرف‌ها نیست و در دالان‌های اداری‌اش توان چنین پروژه‌های بزرگی کلا وجود ندارد. در تبریز ورزشگاه یادگار برای این بازی از سوی پرسپولیس و استقلال کنار گذاشته شده‌اند چرا که این دوباشگاه در ورزشگاه یادگار معمولا مورد تهاجم فوتبالدوستان تبریزی قرار می‌گیرند.

 

در اصفهان ورزشگاه نقش جهان آماده نیست و اگر هم آماده شده باشد بعید است شورای امنیت این شهر مذهبی و یکی از پایگاه‌های بزرگ اصولگرایان اجازه حضور تماشاگران زن طبق پروتکل‌های فدراسیون فوتبال آسیا را صادر کند. در مشهد هم این مقاومت به شکل شدیدتری وجود دارد و آستان قدس رسما این ورزشگاه را از فوتبال ملی ایران به خاطر قوانین کنفدراسیون آسیا دریغ کرده است. خب می‌مانیم و روزی را می‌بینیم که این مقاومت بیهوده با فشار فوتبالدوستان و کنفدراسیون آسیا از بین خواهد رفت اما از قرار موعدش نرسیده است. 

 

پنج: هرچه هست امروز الغرافه قطر مهمان استقلال است. استقلالی که بحران سرمربی را پشت سر گذاشت و با تمام نیروهایش می‌خواهد در ورزشگاه کوچک قلعه حسن‌خان الغرافه را شکست دهد. الغرافه با 5 امتیاز از 4 بازی در رده ششم جدول لیگ قطر قرار دارد و با صدر جدول هفت امتیاز فاصله دارد‌. استقلال فردا احتمال دارد برای اولین بار در این فصل زوج مهردادمحمدی و بلانکو را به کار بگیرد و در خط میانی به ماشاریپوف و اندونگ و کاکوتا دل ببندد. این خط هافبک احتمالا جزو سه چهار خط هافبک برتر باشگاه‌های آسیا در فصل فعلی است.

 

رامین رضاییان در دفاع راست و جلالی (یا زکی‌پور) در دفاع چپ دیگر ابزار هجومی نکونام خواهند بود. به هر حال تماشای این ستاره‌ها در ورزشگاه کوچک قلعه حسن‌خان چندان احساس رضایت در میان تماشاگران ایرانی ایجاد نخواهد کرد و می‌توانید حدس بزنید که پخش مستقیم این دیدار از شبکه‌های آسیایی چه تبعاتی خواهد داشت. این را هم در نظر داشته باشید که الغرافه برخلاف تبلیغات همیشگی جواد نکونام تیم پرستاره‌ای نیست و فقط خوسلو بازیکن سطح یک اروپا و فوروارد معمولا نیمکت‌نشین رئال مادرید را در ترکیب خود دارد. 

 

شش: اما امشب پرسپولیس در ورزشگاه مجلل الاهلی عربستان مهمان این تیم خواهد بود. گاریدو به ارونوف دلبسته است و البته بازیکن جدیدی که اخذ کرده یعنی لوکاس ژوائو. به جز این دو نفر دفاع راست خوب مراکشی و دروازه‌بان شایسته الجزایری وهمین طور میلاد محمدی و گولسیانی ازدیگر نقاط قوت پرسپولیس هستند. ماجرای حذف سینا اسدبیگی کدورت و دلخوری را بر اردوی پرسپولیس حاکم کرد اما به تدریج ماجرا فراموش شده است. شاید فردا وقتی باشد که گاریدو بالاخره به خدابنده‌لو و یاسین سلمانی اعتماد می‌کند.

 

پرسپولیس با ترافیک بازیکن روبه‌رو است و دست گاریدو به شکلی هیجان‌انگیز برای انواع و اقسام ترکیب‌ها باز است. در خط حمله آل کثیر، علیپور، ژوائو و همین طور مهاجمان سایه مثل وحید امیری و سلمانی و عالیشاه می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. اما در آن سو با تیمی روبه‌رو هستیم که ستاره‌هایی مثل ایوان تونی(عضو تیم ملی انگلیس) فرمینیو، ریاض محرز، ‌فرانک کسیه، ‌دمیرال و مندی را در ترکیب خود دارد و به رغم این ستاره‌ها در جایگاه نهم باشگاه‌های عربستان به سر می‌برد. هرچند در بازی آخر خود النصر را متوقف کرده‌اند. 

 

کدخبر: ۵۶۶۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر