کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۳۱۲
تاریخ خبر:

پزشکیان در نشست خبری: چاره‌ای جز حل موضوع FATF نداریم

پزشکیان در نشست خبری: چاره‌ای جز حل موضوع FATF نداریم

باید اختلافات داخلی را حل کنیم و اعتماد و اطمینان برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فراهم کنیم و به نوآوران و نخبگان فضا دهیم

نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، لحظاتی قبل در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با مجری‌گری هادی حیدری و بیان نکاتی از سوی سیدمهدی طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور آغاز شد.

 

مسعود پزشکیان در نشست خبری خود در جایگاه رئیس جمهور نهم در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس مبنی بر برنامه دولت چهاردهم برای معیشت مردم، گفت: در گام اول باید اختلافات داخلی را حل کنیم و اعتماد و اطمینان برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فراهم کنیم و به نوآوران و نخبگان فضا دهیم. مسائل خود با دنیا از جمله در زمینه FATF و برجام را حل کنیم تا کشور را به آن چشم‌اندازی که رهبری معظم انقلاب بیان کردند برسانیم. ما در این زمینه باید به یک نگاه مشترک، داشتن یک برنامه که همان سیاست‌های کلی است و عملیاتی کردن آن برنامه توجه کنیم که این برنامه عملیاتی هم در هر وزارتخانه‌ای بر اساس وظایفش در حال تدوین است.

 

نامه‌ای را برای حل موضوع FATF به مجمع تشخیص می‌نویسم

پزشکیان در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه دولت چهاردهم چطور می‌تواند با رفع ناترازی‌ها به رفع فقر و بهبود اقتصاد کمک کند، پاسخ داد: چاره‌ای جز حل بحث اف ای تی اف نداریم. حتما در این باره نامه‌ای به مجمع تشخیص می‌نویسم تا این مسئله دوباره در دستور کار این مجمع قرار بگیرد تا بتوانیم حلش کنیم و باید حلش کنیم.

 

وی ادامه داد: در سفر به عراق و اقلیم کردستان و سایر شهرهای عراق درباره انجام پروژه‌های مشترک به توافق رسیدیم عین همین کار را می‌توانیم با سایر همسایگان‌مان داشته باشیم.

 

پزشکیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار CCTV  چین مینی بر اینکه چین و ایران دارای روابط دوستانه بوده و در روابط سیاسی و اقتصادی از هم حمایت می کنند، ایران و چین هردو جزو سازمان شانگهای و بریکس هستند، آینده روابط ایران و چین را چگونه ارزیابی می کنید، بیان کرد: در رابطه با چین هم تا حالا ارتباط خوبی داشتیم. بیشتر ارتباطات ما با چین و روسیه و کشورهای همسایه است. کاری که چین در خصوص میانجی گری بین ما و عربستان صعودی انجام داد برای حل اختلافات یک گام مثبت برای تقویت ارتباط های منطقه ای بود. موافقتنامه مشترک ۲۵ ساله بین ایران و چین یکی از  جاهایی است که باید متمرکز شده و اجرایی شود.

 

کدخبر: ۵۶۶۳۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر