کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۹۱
تاریخ خبر:

بلیط پای پرواز- های هالیدی

بلیط پای پرواز- های هالیدی

 

رپورتاژ آگهی| اگر سفر ضروری برای شما پیش آمده خرید بلیط هواپیما پای پرواز آخرین راه حل شماست. قطعا رفتن به فرودگاه و دفاتر هواپیمایی برای اطلاع از پروازها وقت زمانی می برد، شما می توانید با مراجعه به سایت های آنلاین آژانس های هواپیمایی بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. سایت های هالیدی نیز سایت معتبری است که می توانید در آن اطلاعات لازم در مورد پروازتان را خیلی سریع تر بیابید و آن را رزرو کنید. در نتایج جستجو بسته به شرایطی که انتخاب می‌کنید، لیست بلیط‌های هواپیمایی نمایش داده می‌شود و می‌توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ، زمان حرکت و رسیدن، مدت پرواز و قیمت پرواز را مشاهده کنید.

 

حال اگر می خواهید بلیط ارزان قیمتی تهیه کنید و سفر مقرون به صرفه ای را داشته باشید، بهتر است به قسمت تورهای لحظه آخری سایت بروید و به طور مکرر چک کنید تا شاید پروازی با قیمتی که شما در نظر دارید را بیابید و آن را رزو کنید.

 

بلیط لحظه آخری

 

به بلیط هایی که مستقیماً از شرکت هواپیمایی خریداری می شوند، بلیط های سیستمی گفته می شود. اما گاهی اوقات شرکت های مسافرتی با شرکت های هواپیمایی در مسیرهای پرترافیک قرارداد می بندند و قبل از اینکه بلیط ها در زمان مشخصی به فروش برسند تعداد مشخصی را خریداری می کنند یا شرکت هایی هستند که در شهرهای مختلف ماموریت هایی را در قالب قراردادهای کاری انجام می دهند و در هفته ها و ماه های خاص باید به مکان های خاصی منتقل شوند و خدمات خود را ارائه دهند، آنها همیشه نیاز به بلیط هواپیما دارند بنابراین آنها را از خیلی قبل تر برای روز خاصی رزرو می کنند.

 

حال اگر در آن روزها کارکنان حضور نداشته باشند یا شرکت تعطیل باشد، هزینه بلیط هواپیمای آن روز سوخت خواهد بود. حال تصور کنید که یک شرکت مسافرتی تمام بلیط های هواپیمای سفر تهران-کیش را بفروشد. اما از آنجایی که زندگی همیشه قابل پیش بینی نیست، مسافران مجبور می شوند بلیط هواپیما خود را کنسل کنند. این به شرکت‌های مسافرتی لطمه می‌زند، زیرا آنها این صندلی‌ها را خریداری کرده‌اند و باید پولی را که به هر طریقی پرداخت کرده‌اند، پس دهند. پس این صندلی های خالی را می فروشند. از آنجایی که این شرکت مسافرتی فرصت زیادی ندارد مجبور است قیمت بلیط هواپیما را پایین بیاورد تا در لحظه آخر تمام بلیط ها را بفروشد.

 

بنابراین بلیط های لحظه آخری زمان زیادی برای آماده شدن در اختیار شما قرار نمی دهند، هنگام خرید آن ها تنها چند ساعت تا زمان پرواز فرصت خواهید داشت، بنابراین باید در هر زمانی آماده سفر باشید. حال اگر برای هر کاری به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید، بلیط لحظه آخری می تواند گزینه خوبی باشد. بنابراین بلیط هواپیما لحظه آخری از جمله بلیط هایی است که با بهترین قیمت به فروش می رسد و می توانید از آن برای سفرهای خود استفاده کنید.

 

بلیط پای پرواز- های هالیدی - تصویر 2

 

چه زمانی می توانید بلیط لحظه آخری هواپیما را تهیه کنید؟

 

باید گفت زمان خاصی ندارد، زیرا بلیط لحظه آخری زمانی در دسترس است که تمام صندلی های یک پرواز خاص رزرو نشده باشد یا مسافران، پرواز را کنسل کرده باشند. در واقع زمانی می شود بلیط لحظه آخری را در دستور کار قرار داد که تقاضا برای آن سفر کم باشد. لطفا توجه داشته باشید که در ایام شلوغی مانند ایام عید نوروز، قیمت بلیط لحظه آخری ممکن است کاهش نیابد.

 

 

آیا بلیط لحظه آخری برای همه مسیرها وجود دارد؟

 

خیر. این بلیط ها معمولاً برای ترافیک داخلی و بین المللی اعمال می شود. البته کشورهایی که ویزا دارند شامل بلیط لحظه آخری نمی شوند. برای خرید بلیط لحظه آخری، های هالیدی به شما کمک می کند تا بلیط های لحظه آخری را در قسمتی جداگانه پیدا کنید.در مرحله بعد مسیر سفر خود را انتخاب کنید تا بهترین پرواز به شما نشان داده شود.

 

 

مهمترین تفاوت بلیط لحظه آخری با بلیط های سیستمی

 

در بالا اشاره کردیم که این بلیط های لحظه آخری معمولا ارزان و مقرون به صرفه هستند اما این به دلیل کاهش کیفیت سفر نیست. تمامی وسایل از جمله نوع صندلی و غذا برای هر دو یکسان است. البته باید در نظر داشته باشید که به دلیل کمبود وقت قابل استرداد نیست. اگر در آخرین لحظه مجبور به کنسل کردن بلیط خود شوید، ممکن است هیچ مبلغی به شما بازگردانده نشود و به عنوان جریمه تمام قیمت بلیط هواپیما از شما دریافت شود. میزان جریمه بستگی به شرکت چارتری دارد که بلیط را از آن خریداری کرده اید. علاوه بر این، ممکن است در انتخاب صندلی خود محدودیت داشته باشید زیرا افراد دیگر بلیط هواپیما خود را از قبل خریداری کرده و صندلی خود را علامت گذاری کرده اند. پس باید صندلی خود را از بین مسافران کنسل شده انتخاب کنید.

 

مهمترین تفاوت این دو این است که بلیط سیستمی قیمت ثابتی دارد اما قیمت بلیط چارتر می تواند تغییر کند، قیمت بلیط لحظه آخری توسط یک شرکت چارتر تعیین می شود و متفاوت است.

 

علاوه بر این، قیمت بلیط سیستمی برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است، اما قیمت بلیط چارتر برای همه سنین اعم از کودکان و بزرگسالان یکسان محاسبه می شود.

 

شما می توانید بلیط را از سیستم کنسل کنید و مبلغ بلیط را پس بگیرید، اما معمولا پس از کنسلی نمی توانید بلیط چارتر یا بلیط لحظه آخری را پس بگیرید، بلیط لحظه آدخری هواپیما به طور کلی غیر قابل استرداد است. زیرا مدت زمان خرید بلیط تا کنسلی آن معمولا به قدری کوتاه است که امکان برگشت آن وجود ندارد.

 

چگونه بلیط لحظه آخری های هالیدی را بخریم؟

 

خرید آنلاین بلیط لحظه آخری از طریق سایت ها و کانال های فروش بلیط هواپیما بسیار آسان است. در ادامه نحوه خرید بلیط لحظه آخری را در سایت های هالیدی به شما می گوییم.

 

جستجوی بلیط: ابتدا به صفحه جستجوی بلیط دسترسی پیدا کنید. برای رزرو بلیط لحظه آخری داخلی به قسمت پروازهای داخلی و در صورت تمایل به خرید بلیط لحظه آخری مقاصد خارجی به قسمت پروازهای خارجی مراجعه کنید. در فرم ارائه شده اطلاعات لازم شامل مبدا، مقصد، کلاس پرواز، تاریخ سفر و تعداد مسافران را وارد کنید. اگر قصد خرید بلیط رفت و برگشت را دارید، بر روی قسمت برگشت کلیک کنید و تاریخ برگشت خود را مشخص کنید.

 

انتخاب پرواز لحظه آخری: سپس در نتایج جستجوی بلیط، کل لیست بلیط های مقصد مورد نظر را در انواع مختلف سیستمی، چارتری و لحظه آخری مشاهده خواهید کرد. برای دسترسی آسان تر به بلیط های لحظه آخری، باید از فیلترهای جستجو در صفحه سایت استفاده کنید. هنگامی که بلیط لحظه آخری برای سفر شما در دسترس باشد، برچسب بلیط لحظه آخری در کنار اطلاعات بلیط قابل مشاهده خواهد بود. پس از انتخاب بلیط بر روی دکمه خرید بلیط کلیک کنید.

 

سخن آخر

 

بلیط لحظه آخری ارزانتر از بلیط سیستمی است، اما گاهی اوقات قیمت آن ارزانتر نیست. در تعطیلات یا دوره هایی که تقاضا برای سفر هوایی افزایش می یابد، در آخرین لحظه قیمت بلیط لحظه آخری نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه حتی می تواند افزایش یابد. نکته مهم این است که در زمانی که تقاضای سفر به مقصد مشخص شده کم است، می توانید ارزان ترین بلیط هواپیمای لحظه آخری را رزرو کنید. 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۹۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر