کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۹۶
تاریخ خبر:

دزدها نمی‌خواهند شما از این قفل موتورسیکلت استفاده کنید

دزدها نمی‌خواهند شما از این قفل موتورسیکلت استفاده کنید

رپورتاژ آگهی| متاسفانه همه روزه در تمام مناطق شهرهای بزرگ، دزدی موتورسیکلت صورت می‌گیرد. شاید فکر کنید که دزدی موتور، فقط در کوچه های خلوت انجام می‌شود اما این اتفاق، همه جا، از خیابان های شلوغ گرفته تا حتی پارکینگ خانه‌ها رخ می‌دهد.

اولین قدم برای پیشگیری از دزدی موتورسیکلت، استفاده از یک قفل مناسب و ایمن است. با استفاده از قفلی که برای موتورسیکلت شما مناسب است می‌توانید از سرقت موتور جلوگیری کنید. در این نوشته، می‌خواهیم شما را با بهترین قفل  موتورسیکلت در بازار ایران آشنا کنیم. 

قفل زنجیر ضد برش فولادی موتورسیکلت ردلاین با ضمانت یک ساله تعویض

قفل زنجیری موتورسیکلت، کاربردی ترین وسیله ای است که برای بالا بردن امنیت هر موتوری می‌توان از آن استفاده کرد. این قفل از دو بخش زنجیر فولادی، و سری قفل تشکیل شده است و 2 کلید دارد. همچنین برای جلوگیری از آسیب به بدنه و فلاپ های موتور، روی زنجیر یک روکش برزنتی کشیده شده است. این روکش از خط و خش افتادن فلاپ های موتورسیکلت توسط زنجیر قفل جلوگیری می‌کند. 

هر دو قسمت این قفل، از فولاد ضد برش با مقاومت خیلی بالا ساخته شده است. در اصل سارقان نمی‌توانند با ابزار های معمول خود این زنجیر را بشکنند یا قفل آن را باز کنند. در نتیجه زمانی که شما با قفل ضد برش فولادی ردلاین، موتورسیکلت خود را می‌بندید دیگر نیازی ندارید نگران امنیت آن باشید. می‌توانید در سایت دکتر موتوری، اطلاعات بیشتری در مورد این قفل و نحوه خرید آن کسب کنید. همچنین این قفل، ضمانت یک ساله تعویض دارد و در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل می‌توانید آن را تعویض کنید.

این قفل موتورسیکلت برای تمامی موتورهای بازار کاملا مناسب است. طول زنجیر این قفل، حدودا 150 سانتی متر است و به راحتی برای انواع موتورسیکلت قابل استفاده است.

قفل ضد برش موتور سیکلت

قفل دیسکی موتورسیکلت ردلاین بزرگ همراه با نگهدارنده مخصوص قفل دیسک

قفل دیسک موتور، نوع دیگری از قفل های مخصوص موتورسیکلت است. این قفل ها، با ثابت کردن دیسک موتورسیکلت و یا دوچرخه، مانع حرکت چرخ می‌شوند در نتیجه جا به جایی موتور برای سارقین غیر ممکن می‌شود. قفل های دیسکی نسبت به بقیه مدل ها، کوچک‌تر هستند. به همین دلیل استفاده از آنها و همچنین جا به جایی آنها با موتور راحت تر است. 

قفل دیسکی موتورسیکلت ردلاین، همراه با یک پایه نگهدارنده است که از آویزان ماندن آن روی چرخ موتور جلوگیری می کند. جنس بدنه این قفل از استیل است و مانع حرکت موتورسیکلت می شود. این قفل، یک پین 10 میلی‌متری دارد که در مقابل وارد شدن ضربه مقاوم است. می توان گفت این قفل تقریبا برای تمامی موتورسیکلت هایی که ترمز دیسکی دارند مناسب است. 

همراه این قفل، یک پایه نگهدارنده قفل دیسک و دو عدد کلید یدکی قرار دارد تا در صورت گم شدن کلید اصلی، بتوانید از نسخه یدکی آن استفاده کنید.

قفل دیسک ضد برش برند کهن کلید دو شیار

کهن، یکی از معتبر ترین برند های ایرانی در زمینه ساخت قفل است. این برند در کنار قفل های کتابی، قفل دیسک مخصوص موتورسیکلت هم تولید می‌کند. قفل دیسکی کهن، یکی از مقاوم ترین قفل هایی است که برای موتورسیکلت های دیسکی در بازار موجود است. این قفل روی دیسک موتورسیکلت قرار می‌گیرد تا از حرکت آن جلوگیری کند. این قفل نسبت به بقیه مدل های مشابه، پین پهن‌تری دارد. 

پین 12 میلی‌متری، بدی و خوبی خاص خود را دارد. از طرفی، مقاومت این قفل در برابر ضربه بالاتر از قفل هایی با پین کوچک تر است اما از طرف دیگر، این قفل برای هر موتورسیکلت دیسکی ای مناسب نیست و حتما باید برای دیسک های پهن تر مورد استفاده قرار بگیرد. 

مغزی این قفل، از فلز برنج ساخته شده است. برنج خاصیت ضد اسیدی دارد و سارقین با ریختن اسید روی آن نمی‌توانند قفل را باز کنند.

قفل دیسک موتور سیکلت

قفل دیسک دزدگیردار موتورسیکلت مدل ETX 

با قفل دیسک دزدگیردار، می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. درون این قفل، یک دزدگیر حساس به ضربه کارگذاشته شده است. زمانی که به بدنه قفل ضربه ای وارد شود، حسگرهای آن باعث فعال شدن زنگ دزدگیر قفل می‌شوند. این زنگ خطر تا زمانی که شما قفل را با کلید خود باز نکنید فعال می‌ماند. 

قفل دیسک دزدگیردار مدل ETX یک روش فوق العاده برای ضد سرقت کردن موتور شماست. این محصول علاوه بر قفل کردن چرخ های موتورسیکلت، می تواند در صورت وارد شدن ضربه به آن، صدای هشدار را فعال کند و توجه را به موتورسیکلت شما جذب کند. 

این قفل بدنه ای فولادی دارد و یک روکش پلاستیکی به رنگ قرمز، آبی و یا استیل روی آن کشیده شده است. ضخامت پین آن حدودا 6 میلی متر است و برای تمامی موتورسیکلت هایی که ترمز دیسکی باریک دارند مناسب است. همچنین اگر بودجه زیادی برای بالا بردن امنیت موتور خود ندارید، و نمی توانید بین خرید قفل موتورسیکلت و یا خرید دزدگیر یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم که از قفل دیسک آلارم دار ETX استفاده کنید. 

قفل کابلی ضد برش موتورسیکلت برند یونا پلاس

استفاده از قفل کابلی یکی دیگر از رایج ترین روش های جلوگیری از سرقت موتور است. این قفل ها معمولا از یک بکسل یا کابل از جنس آهن و یا فولاد درست می شوند. قفل کابلی نسبت به قفل های زنجیری سبک تر هستند و استفاده از آنها راحت تر است. 

قفل کابلی موتورسیکلت یونا، یک قفل کابلی ضد برش است که از فولاد گالوانیزه درست شده است. مغزی این قفل دو شیار است و به راحتی قفل آن را با استفاده از سیم مفتولی یا هر چیز دیگر باز کرد. همچنین این مغزی قفل از جنس برنج است که در برابر اسید، مقاومت بالایی دارد. 

از این قفل، می توانید برای ضد سرقت کردن انواع موتورسیکلت استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از قفل کابلی، کلاه کاسکت خود را به موتور ببندید تا دیگر نیازی نباشد آن را همه جا با خود حمل کنید.

خلاصه متن 

دزدی موتورسیکلت یکی از مشکلات رایج در شهرهای بزرگ است. برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت، استفاده از قفل مناسب و ایمن ضروری است. در این متن، به معرفی 5 نوع از بهترین قفل های موتورسیکلت که در بازار ایران پرداخته شده هستند پرداختیم و در مورد مزایای آن صحبت کردیم.با در نظر گرفتن شرایط مختلف، قفل های موتور مختلفی هم معرفی شدند. نوع موتورسیکلت، شرایط محل زندگی، نوع ترمز موتور، و اندازه فضای حمل و نقل روی موتور، عوامل مهمی هستند که هنگام خرید بهترین قفل موتورسیکلت باید به آن توجه کنید.

کدخبر: ۵۵۱۷۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر