کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۱۶۰
تاریخ خبر:

‌کشمکش تپسی و اسنپ درخصوص اتهام رویه غیررقابتی

‌کشمکش تپسی و اسنپ درخصوص اتهام رویه غیررقابتی

تپسی:‌ رأی قطعی شورای رقابت در ارتباط با غیررقابتی بودن اقدامات این شرکت پابرجاست

هفت صبح|  شرکت تپسی پس از آنکه اعلام شد، اسنپ طی حکم قطعی دادگاه از تمام اتهامات وارده در خصوص استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران راننده تپسی تبرئه شده است، اعلام کرد که رأی قطعی شورای رقابت در ارتباط با غیررقابتی بودن اقدامات این شرکت پابرجاست و رد محکومیت کیفری شرکت اسنپ در دادگاه، ناقض رأی شورای رقابت مبنی بر ارتکات رویه ضد رقابتی توسط این شرکت نیست و این شرکت تنها از محکومیت کیفری تبرئه شده است.

 

معاون حقوقی تپسی پیش از این در گفت‌وگویی با هفته‌نامه کارنگ عنوان کرده بود که پرونده این شکایت مربوط به سال ۹۹ بوده و در نهایت جلسه بررسی این شکایت در شورای رقابت در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۱برگزار شده است.

 

نگین انصاری در این گفت‌وگو در مورد جزئیات این اتفاق توضیح می‌دهد: «ماجرا از این قرار بوده که در آذر و دی سال ۹۸، با هزار سیم‌کارت درخواست سفر در تپسی ثبت می‌شود و بلافاصله بعد از قبول سفر از طرف راننده این سفرها لغو می‌شود. ما به این تعداد بالای لغو سفر شک کرده و در نهایت به دنبال پیگیری علت آن افتادیم.»

او ادامه می‌دهد: «در روند بررسی متوجه رفتارها و اتفاق‌های مشابهی شدیم. از جمله اینکه این هزار سیم‌کارت مربوط به ایرانسل با شماره‌های مشابه بوده و از طرف دیگر به الگوی رفتاری تماس این شماره‌ها توجه کردیم و مشخص شد این سیم‌کارت‌ها یک سفر موفق هم انجام نداده‌اند و تمام سفرهایشان لغو شده است.»

 

به گفته انصاری، از این طریق اطلاعات ۱۴ هزار راننده را به دست آورده‌ است. همچنین الگوی درخواست سفر آنها هم یکسان بود و در ساعت اداری درخواست سفر می‌دادند. برای همین برای تپسی مشخص شد که این یک کار سازمان‌یافته است. طبعاً هم به اسنپ مشکوک شدیم چون این شرکت رقیب ماست و سابقه رفتارهای ضدرقابتی هم داشته و رویکرد انحصارگرانه دارد و تمام تلاشش را می‌کند تا رقیب را تضعیف و از بازار بیرون کند.»

 

کدخبر: ۵۵۶۱۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر