کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۶۰۸
تاریخ خبر:

جعبه سحرآمیز بنز!

جعبه سحرآمیز بنز!

نگاهی به نسل نو مرسدس بنز GLB-Class مدل 2024 که با قیمت 40 هزار دلاری، یک گزینه جذاب در کلاس کراس‌اوورها به‌شمار می‌آید

هفت صبح| امروزه و در میانه سومین دهه از هزاره سوم، می‌توان با قطعیت گفت ‌ محصولات شاسی‌بلند، مهمترین و محبوب‌ترین کلاس در بین انواع خودروها به‌شمار می‌آیند. واقعیت این است که از خودروسازان کهنه‌کار اروپایی و آمریکایی گرفته تا خودروسازان تازه‌کار آسیایی، نگاه ویژه‌ای به شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها دارند.

همانطور که در کشورمان طی چند سال گذشته تب «شاسی‌بلندسواری»، رانندگان ایرانی را فراگرفته و انواع کراس‌اوورهای وارداتی، چینی و به تازگی ایرانی، وارد بازار شده، در بیرون از مرزهای ایران نیز در این کلاس غوغایی برپاست. به عنوان مثال ب.ام.و با مدل محبوب X1، آئودی با Q3، لکسوس با LBX و تویوتا با مدل CH-R برای بازار پرسود شاسی‌بلندهای جمع و جور دندان طمع تیز کرده‌اند. طبیعی است که خودروسازی همچون مرسدس بنز، از این بازار پرسود غافل نماند.

   

جعبه شیک آلمانی

Mercedes-Benz-GLB-2024-1024-03

مدیران مرسدس بنز پس از احساس نیاز به طراحی و عرضه یک شاسی‌بلند جمع و جور، نخستین بار نسخه مفهومی (کانسپت) GLK-Class را در نمایشگاه خودروی پکن 2008 معرفی کردند. شاسی‌بلند جمع و جور مرسدس بنز ‌‌روی پلتفرم سدان کوچک این شرکت یعنی نسل قبلی‌ C-Class ساخته و پرداخته شده بود. GLK-Class بلافاصله پس از رونمایی در دیترویت، از ابتدای سال 2009 ‌ روی خط تولید بنز رفت. جالب آنکه این خودرو توانست در همان سال نخست تولید در آمریکای شمالی که یکی از مهمترین بازارهای هدف انواع خودروهای شاسی‌بلند به شمار می‌آید فروش 21 هزار دستگاهی را تجربه کند که این امر حکایت از موفقیت محصول جدید مرسدس بنز داشت. اما نیاز بازار به کراس‌اوورهای سایز کوچک سبب شد تا مرسدس بنز در سال 2020 محصول جدید و کوچک‌تری را با نام GLB-CLASS روانه بازار سازد.

 

موفقیت فراتر از انتظار این خودرو در بازارهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس سبب شد تا مرسدس بنز برای سال 2024، نسخه به‌روز شده GLB-CLASS را معرفی کند. با نیم‌نگاهی به چهره ظاهری‌ GLB-Class فرم مکعبی شکل آن به سرعت جلب توجه می‌کند. ضمن آنکه تغییراتی چون بهینه‌سازی هندسی و گرافیکی چراغ‌های جلو، بازطراحی جلوپنجره و بهره‌گیری از رکابی‌ها و سپرهای جدید را شاهد هستیم که مجموع این عوامل به مدرن‌تر شدن این خودرو کمک شایانی کرده‌اند. در فضای داخل کابین نیز شاهد تغییرات اندکی چون جایگزینی نشان‌دهنده‌ها با نمونه جدیدتر، جایگزینی غربیلک 3 شاخه فرمان به جای غربیلک فرمان پیشین، بهینه‌سازی خروجی‌های هوای سیستم تهویه مطبوع و همچنین افزایش تنوع تریم‌های آلومینیومی یا چوبی به‌کار گرفته شده در دکوراتیو داخلی خودرو هستیم.

   

Mercedes-Benz-GLB-2024-1024-07

چابک و کم مصرف

 

طبق اعلام مرسدس بنز، قرار است ‌ نسخه جدید GLC-Class با طیف گسترده‌تری از پیشرانه‌های دیزلی و بنزین‌سوز روانه میدان نبرد شود. مهم‌ترین گونه تولیدی این خودرو مدل GLB250 خواهد بود که با برخورداری از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری می‌تواند ظرف مدت 5/5 ثانیه خود را از حالت سکون به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر‌ساعت رسانده و پس از آن نیز سقف سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

 

پیشرانه این خودرو که توانایی تولید 221 اسب بخار قدرت را دارد، با دارا بودن فناوری Blue Direct یا همان پاشش سوخت مستقیم توسط انژکتورهای پیزوالکتریکی و سامانه اشتعال چندمرحله‌ای داخل سیلندرها کم مصرف‌ترین پیشرانه این کلاس به شمار می‌آید. از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی GLB-Class مدل 2024 می‌توان به سامانه بازیابی انرژی ترمز، سامانه DSR (مدیریت سرعت در سراشیبی)، سامانه حرکت بین خطوط، سامانه تشخیص خواب‌آلودگی راننده و سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Harman Kardon با حافظه 6 گیگابایتی خودکار اشاره کرد. محصول جدید مرسدس بنز با قیمت پایه 40 هزار دلار در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۵۹۶۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر