کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۷۲۵
تاریخ خبر:

چین تقدیر ناگزیر ماست

چین تقدیر ناگزیر ماست

یک میلیون نفر در جهان خودرو ایکس 22 پرو خریدند

هفت صبح| واقعیت این است باید بپذیریم چین تقدیر ناگزیر ماست. نگاهی به روند پیشرفت چینی‌ها در زمینه خودروسازی در مقیاس جهانی نشان‌دهنده این موضوع است که چینی‌ها بازار را به خوبی شناخته‌اند در اکثر نقاط دنیا در حال سرمایه‌گذاری هستند.

 

چندی پیش خبری منتشر شد با این مضمون برند ام وی ام با برگزاری مراسمی در چین به صورت رسمی اعلام کرد که «خودرو ایکس ۲۲ پرو» توانست قله فروش یک میلیون نسخه در بازار جهانی را فتح کند.

 

بازارهای آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقا و کشورهایی از جمله ایران، شیلی، پرو، مکزیک، فیلیپین، عربستان سعودی، قزاقستان و ... بازار هدف این خودرو بودند و خودرو ایکس ۲۲ پرو توانسته است فروش بالایی را در این بازارها کسب کند.

 

از سوی دیگر، نمی‌توان نقش پررنگ چینی‌ها در صنعت خودروسازی و بازار ایران انکار کرد. در روزگاری که واردات خودرو بسته شد؛ ماشین‌های پرآپشن و پر زرق و برق چینی بازار داخلی را از آن خود کردند و واقعیت این است مشتری‌ها هم ترجیح دادند شاسی‌بلندهای پر زرق و برق چینی را انتخاب کنند.

 

در این گزارش بررسی می‌کنیم چین و یکی از بزرگترین خودروسازان این کشور یعنی چری، چه نقشی در بازار خودروی جهانی دارند.

 

چری بزرگترین صادرکننده جهان

 

موسسه جی دی پاور و شرکا (J. D. Power and Associates) یک مجموعه خدماتی آماری است که در سال ۱۹۶۸ توسط جیمز دیوید پاور سوم تأسیس‌شده است. این شرکت در سال ۲۰۰۲ موفق به دریافت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ شد. دفتر مرکزی این شرکت در تاوزند اوکس کالیفرنیا واقع‌شده است.

 

این مؤسسه مطالعات آماری رضایت مشتریان در خصوص کیفیت کالا و رفتار خریدار برای صنایع مختلف  را بررسی می‌کند و حوزه فعالیتش علاوه بر حوزه خودرو به بازاریابی و بنگاه‌های تبلیغاتی هم مربوط می‌شود اما دلیل اصلی شهرت این موسسه در جهان، نظرسنجی از مشتریان در خصوص کیفیت و قابل‌اعتماد بودن خودروهای نو و کارکرده است.

 

موسسه J.D Power لیست قابل اعتمادترین خودروسازان چینی را منتشر کرد که طبق آن شرکت چری توانست جایگاه نخست را از آن خود کند. در ۳۱ آگوست، سازمان جهانی جی.دی. پاور به‌عنوان یک نهاد معتبر در زمینه تحقیقات بازار و شناخت نیازهای مصرف کنندگان، نتایج تحقیق کیفیت خودروهای چینی در سال ۲۰۲۳ معروف به IQS) (را منتشر کرد و برند چری به لحاظ کیفیت ساخت در میان خودروهای این کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

 

هچنین با نگاهی به شرکت‌های خودروهای صادراتی، چری برای ۲۱ سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری برند چینی کسب کرده است.از سوی دیگر،  وقتی به فهرست 10 کمپانی برتر دنیا از نظر ارزش بازار نگاه کنید، تنها نام یک شرکت چینی به چشم می‌خورد.

 

غول خودروسازی چین، بی‌وای‌دی (BYD) با مارکت کپ ۳۹/۹۳ میلیارد دلار در سال 2023 خود را به‌عنوان سومین کمپانی برتر صنعت خودرو معرفی کرده است. به هرحال واقعیت این است که نمی‌توان نقش این کشور را در صنعت خودروسازی دنیا نادیده گرفت. ایران هم به عنوان بازار هدف، یکی از پذیراترین کشورها برای چینی‌ها محسوب می‌شود.

 

کدخبر: ۵۵۵۷۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر