کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۶۹
تاریخ خبر:

هوندا و ام‌جی دوباره در ایران

هوندا و ام‌جی دوباره در ایران

رونمایی از خوش‌نام‌های قدیمی در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب غیر از مانور خودروهای چینی، شاهد حضور ژاپنی‌ها نیز هستیم. برند هوندا که سال‌ها در ایران خوشنام و پرطرفدار بود، مجدد در نمایشگاه خودرو رویت شد.

 

برند دیگر هم ام‌جی است که سابقه حضور در ایران را داشته و حالا مجددا از این برند یک محصول جدید در نمایشگاه رونمایی شد. البته که ام‌جی انگلیس نه! چون سال‌هاست این برند با چین ادغام شده ‌ و در این مورد ردپای چین محسوس است. 


داستان هوندا در ایران و محبوبیتش 
 اوج محبوبیت هوندا در ایران، به دهه ۹۰ میلادی باز‌می‌گردد. زمانی که سیویک و آکوردهای جوان‌پسند در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها پادشاهی می‌کردند. از آن زمان بیش از ۱۰سال گذشته و همچنان محصولات هوندا بین جوانان ایرانی طرفداران خاص خود را دارند.

 

حال شاهد حضور دوباره HONDA در بازار ایران هستیم. برندی ژاپنی که پس از مدت‌ها غیبت توانست مجدداً وارد بازار خودروی کشور شود. هوندا ای‌ان‌اس 1 با اروین خودرو، ‌ و هوندا وزل بنزینی با معین خودرو به ایران آمده‌اند؛ البته که باید برای عرضه آنها صبر کرد.


هوندا ENS1  نسخه برقی وزل 
هوندا ای ان اس 2
 اروین خودرو در اولین اقدام خود نسخه برقی هوندا وزل یا همان ENS1 را به نمایشگاه خودروی تهران آورده تا مردم با مراجعه به غرفه این شرکت با نخستین وارداتی اروین آشنا شوند. هوندا ENS1 به امکانات و آپشن‌هایی نظیر رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، اتو‌پارک مدل E4، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیکی، رادار تابلو‌خوان، کروز کنترل تطبیقی

 

سیستم هشدار خستگی راننده، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار تصادف از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و سقف پانوراما مجهز است. ای‌ان‌اس ۱ ‌ یک موتور برقی ۲۰۴ اسب بخاری در اختیار دارد که می‌تواند حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو تحویل دهد. ظرفیت پک باتری وزل تمام برقی 68/8 کیلو‌وات ساعت ‌و قادر است ۵۱۰ کیلومتر پیمایش را با یک بار شارژ ‌ فراهم کند.

 

البته که هوندا ENS1 نسخه تمام‌برقی وزل است که معین خودروی ایرانیان آن را برای اولین بار در اتو اکسپوی تهران رونمایی کرد و در معرض دید عموم مردم قرار داد. بعد هم در غرفه اروین خودرو همین ماشین رونمایی شد. شرکت‌ها در واردات برندها و مدل‌ها محدودیتی ندارند. 


هوندا وزل بنزینی 
وزل بنزینی
این تیپ از وزل به پیشرانه 1/5 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی i-VTEC مجهز است. موتور نسخه بنزینی می‌تواند ۱۲۴ اسب بخار توان و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و خروجی را در اختیار گیربکس CVT با ۵ دنده مصنوعی قرار دهد. به‌طور کلی شاید خروجی این موتور آنچنان زیاد نباشد اما می‌تواند نیازهای این کراس‌اوور کوچک را پاسخ دهد.

 

طراحی ظاهری این خودرو ما را به یاد چانگان UNI-K می‌اندازد؛ زیرا فرم چراغ‌های جلو و عقب هوندا وزل بسیار به این محصول از چانگان شباهت دارد و با توجه به اینکه طراحی وزل به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد، صد‌درصد کپی‌کاری و الگو‌برداری از جانب چانگان بوده ‌ اما این خودروی جمع و جور ژاپنی می‌تواند بعد از سال‌ها دوباره هوندا را در ایران سربلند کند.


رونمایی از ام‌جی جی‌تی  
ام جی جی تی1
خودروی ام‌جی، شاید اصیل‌ترین برند در میان خودروسازان چینی باشد، چراکه ۹۰ سال پیش در انگلستان بنیان نهاده شده است. امروزه شاهد جنگ سختی میان هواداران خودروی ام‌جی و گروهی از علاقه‌مندان صنعت خودرو، درباره‌‌ بریتانیایی بودن این برند هستیم؛ چراکه از سال ۲۰۰۸، سایک‌ موتورز چین، مالکیت ام‌جی را در اختیار دارد.

 

شرکت فرداموتورز برنامه‌های ویژه‌ای برای پنجمین نمایشگاه خودروی تهران دارد و اعلام عرضه ام‌جی جی‌تی، یکی از این اهداف بوده است. ام‌جی جی‌تی که با الهام از مدل MGB GT ۱۹۶۲ طراحی شده، یک سدان فست‌بک کوپه‌مانند است که از آخرین زبان و فلسفه طراحی ام‌جی بهره می‌برد.

 

نسل دوم این خودرو که توسط گروه سایک تولید می‌شود، در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ به صورت رسمی معرفی شد و اکنون در کشورهای مختلفی از جمله استرالیا، فیلیپین، مکزیک،‌ تایلند و بخش‌هایی از خاورمیانه به فروش می‌رسد. این محصول قرار است توسط فرداموتورز به صورت وارداتی به بازار عرضه شود. ابعاد ام‌جی جی‌تی نیز حاکی از یک سدان جمع و جور و فست‌بک است.

 

طول و عرض آن به ترتیب، ۴۶۷۵ میلی‌متر و ۱۸۴۲ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۴۷۳ میلی‌متر می‌رسد. البته این ابعاد نسخه استاندارد خودرو است. دو نسخه دیگر با نام‌های COM و LUX از ام‌جی جی‌تی عرضه می‌شود که ارتفاع آنها با ۱۴۸۰ میلی‌متر، کمی بیشتر از نسخه استاندارد است. فاصله بین محورهای تمام نسخه‌ها، ۲۶۸۰ میلی‌متر است و فضای بار آن هم ۴۰۱ لیتر اعلام شده است.

 

تفاوت دیگری که بین این نسخه‌ها وجود دارد، فضای باک سوخت است که در نسخه استاندارد، ۴۵ لیتر خواهد بود اما در دو نسخه دیگر، به ۵۰ لیتر می‌رسد.در بخش پیشرانه، گزینه 1/5 لیتری توربو TGDI مجهز به پاشش مستقیم سوخت برای ام‌جی جی‌تی در نظر گرفته شده است.

 

این پیشرانه با تولید ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر قدرت بیشتری داردو به یک جعبه‌دنده ۷ سرعته DCT متصل می‌شود. قدرت تولید‌شده نیز به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. 

 

رونمایی سدان اقتصادی ام‌جی 5 
ام جی 5
رونمایی از MG 5 یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دوره از نمایشگاه خودروی تهران بود چراکه پس از سال‌ها این نشان با کیفیت به بازار بازگشته است. MG 5 به لحاظ ابعاد و طراحی بدنه، طراحی به نسبت ساده‌ای دارد و سبک طراحی خودرو‌های روز را در این خودرو نمی‌بینیم اما با این حال در این خودرو شاهد طراحی کاربردی هستیم.

 

در نمای جلو، چراغ‌های اصلی طراحی خوبی دارند و چراغ روشنایی روز به صورت خطوط باریک در این قسمت به کار رفته است. از طرفی جلو پنجره بزرگ MG 5 تاثیر بسیار زیادی در طراحی نمای جلو این خودرو داشته و استفاده از خطوط موازی کرومی در این قسمت، چهره نسبتا لوکسی را به این خودرو داده است.

 

ام‌جی ۵ در بخش قوای محرکه، یک پیشرانه 1/5لیتری تنفس طبیعی را در زیر کاپوت خود جای داده است. این پیشرانه می‌تواند روی هم رفته ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل کند.

 

کدخبر: ۵۵۳۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر