کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۵۵
تاریخ خبر:

قصه عجیب خودروهای وارداتی

قصه عجیب خودروهای وارداتی

اینجا همه چیز درهم است؛ خودروهای پرآپشن و کم‌توان و گرانقیمت.

روزنامه هفت صبح| در هشتمین مرحله از عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه یازده ماشین خارجی جدید نیز در این مرحله حضور دارند. خودروهای چانگان CS35 و CS55 از سایپا، گک امپو، امکو و GS3 از راسا موتور خاورمیانه، بستیون T77 از گروه بهمن، جیلی آزکارا از فردا موتورز و ونوسیا وی آنلاین، D60 پلاس و استار از مکث موتور خودروهایی هستند که در مرحله هشتم عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه در دسترس انتخاب متقاضیان هستند.

 

همه خودروهای مرحله هشتم چینی است و قیمت‌های آنها را نیز شرح خواهیم داد. درباره خودروهای عرضه شده در سامانه فروش خودروهای وارداتی باید به این موضوع اشاره کرد که وقتی این سامانه را باز می‌کنیم با 36 خودرو از شرکت‌های مختلف مواجه می‌شویم: از برندهای کیا، گک، چانگان، سوزوکی، تویوتا، جیلی و نیسان. اما در هشتمین مرحله فقط خودروهای چینی قابل عرضه عنوان شده‌اند. به همین بهانه چند نکته درباره خودروهای وارداتی خواهیم نوشت که در دوره بعدی فروش هم به کارتان بیاید.

 

‌ قیمت‌ ماشین‌های دوره هشتم


مدل‌های چانگان 
سه مدل چانگان از سایپا. چانگان CS35تایپ 2، 849 میلیون و 620 هزار تومان قیمت فروش قطعی این خودرو است. چانگان CS35تایپ 3، 904 میلیون و 700 هزار تومان است. چانگان CS55 plus هم یک میلیارد و 117 میلیون تومان است. حالا وقتی کاتالوگ این سه خودرو را نگاه می‌کنید واقعا تفاوت عجیبی با هم ندارند و این اختلاف قیمتی هم عجیب است.

 

‌سه مدل گک 
گک امپو، امکو و GS3 از راسا موتور خاورمیانه نیز در مرحله عرضه در سامانه فروش هستند. گک GS3 که در بازار چین تحت برند «ترامپچی» (Trumpchi) عرضه می‌شود. کاتالوگ رسمی گک جی اس 3 نشان می‌دهد این اس یو وی به یک موتور 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت(GDI) مجهز است.

 

گک GS3 با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و 350 میلیون تومان در سامانه است. گک امپو با  یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان و امکو با یک میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت علی‌الحساب است. توان سه خودرو از 167 تا 177 اسب بخار است. اما قیمت میلیاردی آن هم علی‌الحساب برای این خودروها عجیب است.

 

 تک محصول گروه بهمن 
بستیون T77 از گروه بهمن(بی‌ام کارز)، یک میلیارد  و 650 میلیون تومان قیمت قطعی است. قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود

 

که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.بستیون کراس اوور وارداتی چینی است. بستیون T77 با مدل ۲۰۲۳ و با قیمت قطعی یک میلیارد و 890 میلیون تومان با احتساب هزینه‌ها  در سامانه یکپارچه عرضه و به مشتریان تحویل شد. این قیمت به خودی خود برای کراس اوور وارداتی بهمن، رقم بالایی به نظر می‌رسید

 

اما اکنون شاهد هستیم مشتریانی که این محصول را تحویل گرفته‌اند قیمتی بین 3/5 تا 3/6 میلیارد تومان برای آن در آگهی‌ها تعیین کرده‌اند. به واقع، چرا یک خودروی چینی با پیشرانه 1/5 لیتری ۱۶۶ اسبی و امکانات معمول سایر چینی‌ها و طراحی ظاهری نه چندان جذاب، در بازار 3/5 میلیارد تومان آگهی می‌شود؟ مگر قرار نبود وارداتی‌ها با قیمت ارزان یا حداقل متعادل به دست مصرف کنندگان برسد؟ 

 

 سه مدل ونوسیا 
ونوسیا استار، وی آنلاین و D60 پلاس از مکث موتور با قیمت قطعی در سامانه هستند. هرسه هم چینی و نیاز به تاکید ندارد. venucia-BIG v با قیمت یک میلیارد و 767 میلیون تومان/ ونوسیا استار با قیمت قطعی یک میلیارد و 940 میلیون تومان و ونوسیا دی 60 پلاس با قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان هستند. توان موتور این سه خودرو از 120 تا 188 اسب بخار است. کم توان و گران.

 

‌جیلی آزکارا از فردا موتور 
یک میلیارد و 503 میلیون تومان قیمت قطعی این خودرو است که باید گفت یکی از بهترین خودروهای عرضه شده در این دوره محسوب می‌شود و قیمتش نیز نسبت به مشخصاتش مناسب است. قیمت نهایی این خودرو با احتساب هزینه‌ها یک میلیارد و 890 میلیون تومان خواهد بود. این خودرو از یک موتور 1/5 لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDIبا تکنولوژی شرکت ولوو و یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی تشکیل شده است.

 

موتور بنزینی به تنهایی می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر تولید کند و از طرفی دیگر موتور برقی هم قادر به تولید ۱۳ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر است. در مجموع این دو موتور برقی و بنزینی می‌توانند ۱۹۰ اسب بخار توان و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل دهند. سیستم انتقال قدرت آزکارا از نوع i-AWD است که یک فناوری تازه و مدرن برای خودروهای کراس‌اوور دومحوره به شمار می‌رود.

 

این خودرو دارای ۴ حالت رانندگی است که بر میزان مصرف سوخت، عملکرد موتور و تعلیق تأثیرگذار هستند. میانگین مصرف سوخت ترکیبی آزکارا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. علاوه بر این، آزکارا از فناوری هیبرید خفیف بهره می‌برد که با کمک موتور الکتریکی، شتاب‌گیری و تعویض دنده‌ها را روان‌تر کرده و در مصرف سوخت نیز مؤثر است. 

 

‌سایر خودروهای سامانه فروش وارداتی 
گفتیم 36 خودرو در این لیست وجود دارد که فقط در این دوره یازده خودرو فروش می‌رود. سایر خودروها فعلا عرضه نمی‌شوند. اما سه مدل کیا شامل کی 5، سونت، سلتوس کره‌ای هستند. چند مدل جتا که محصول مشترک فولکس‌واگن و چین هستند. هیوندای و سوزوکی و تویوتا که قبلا درباره آن شرح وضعیت داده‌ایم.


 

 

کدخبر: ۵۵۲۷۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر