کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۰۹۶
تاریخ خبر:

دست‌پرورده طراح ایرانی با قیمت ۶ میلیارد تومانی به بازار آمد

دست‌پرورده طراح ایرانی با قیمت ۶ میلیارد تومانی به بازار آمد

در رویداد شب درخشان آواتر ۲۰۲۴ که در شانگهای چین برگزار شد، به‌طور رسمی پیش‌فروش مدل ۰۱۲ آغاز شد

آواتر در ابتدا توسط چانگان New Energy و نیو در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اما شرکت نیو به دلیل مشکلات مالی از این همکاری فاصله گرفت. CATL جایگزین نیو در این پروژه شد و ۱۷ درصد از سهام را در اختیار گرفت. چانگان اکنون ۴۰ درصد از سهام را در اختیار دارد و مابقی متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف است. در این پروژه هواوی به‌عنوان تأمین‌کننده پیشرو عمل می‌کند. نادر فقیه زاده، طراح ایرانی و طراح سابق بی ام و، مسئولیت طراحی آواتر ۱۲ را بر عهده داشته است.

آواتر ۰۱۲ به‌طور مشترک با کیم جونز، مدیر هنری دیور و فندی طراحی شده و دارای برچسب قیمت ۹۸۱۰۰ دلار (معادل ۵ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان) است. از این خودرو قرار است تنها ۷۰۰ دستگاه تولید شود که همراه آن یک عدد کیف دیور نیز تحویل داده می‌شود.

دست‌پرورده طراح ایرانی با قیمت ۶ میلیارد تومانی به بازار آمد /عکس

اندازه آواتر ۰۱۲ با آواتر ۱۲ مدل ۲۰۲۴ مطابقت دارد. ابعاد آن ۵۰۲۰/۱۹۹۹/۱۴۵۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۳۰۲۰ میلی‌متر است. نیروی تولیدی از سیستم DriveONE هواوی همراه با بسته باتری CATL ۵C Qilin تأمین می‌شود که ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری از ۳۰٪ به ۸۰٪ تحت شارژ سریع شارژ شود. در حال حاضر، جزئیات دقیق پارامترهای پیشرانه به‌طور رسمی فاش نشده است. با این حال، به گفته رسانه چینی DongCheDi، آواتر ۰۱۲ دارای قدرت کلی ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور جامع ۶۵۰ نیوتن متر است که شامل موتور جلویی ۲۶۱ اسب بخاری و موتور عقب ۳۰۸ اسب بخاری می‌شود. برد جامع این خودرو ۶۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

در نمای بیرونی، آواتر ۰۱۲ همان طراحی آواتر ۱۲ را ادامه می‌دهد. در نمای جلویی چراغ‌های جلوی E شکل تقسیم شده، یک صفحه‌نمایش تعاملی HALO و یک حسگر لیدار در مرکز جلوپنجره قرار گرفته است. این جلوپنجره مشبک به‌طور خودکار می‌تواند برای دفع گرما یا ورودی هوا باز یا بسته شود. در عین حال، دو لیدار اضافی روی گلگیرها وجود دارد تا از طریق Huawei Qiankun ADS ۳.۰ قابلیت‌های کمکی رانندگی پیشرفته را محقق کند.

دست‌پرورده طراح ایرانی با قیمت ۶ میلیارد تومانی به بازار آمد /عکس

علاوه بر این، قسمت عقب دارای چراغ‌های باریک تقسیم‌شده و یک بال است. آواتر ۰۱۲ بر روی رینگ‌های آینه‌ای ۲۱ اینچی می‌ایستد.

دست‌پرورده طراح ایرانی با قیمت ۶ میلیارد تومانی به بازار آمد /عکس

این خودرو در داخل نیز از چیدمان آواتر ۱۲ پیروی می‌کند. در کابین از طرح رنگی گرم استفاده شده و سیستم عامل هارمونی او اس ۴ هواوی نیز به چشم می‌خورد. فرمان چندضلعی، نمایشگر مرکزی ۱۵٫۶ اینچی، نمایشگر یکپارچه ۳۵٫۴ اینچی با وضوح ۴K متشکل از کیلومتر شمار و سیستم چندرسانه‌ای، دو صفحه‌نمایش کوچک در کناره‌ها برای آینه‌های جانبی دیجیتال بیشترین خودنمایی را در این بخش دارند. لوگوی انحصاری آواتر و کیم جونز روی پشت‌سری‌ها نیز حک شده است.

دست‌پرورده طراح ایرانی با قیمت ۶ میلیارد تومانی به بازار آمد /عکس

 

منبع: خبرآنلاین
کدخبر: ۵۶۵۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر