کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۷۴۰
تاریخ خبر:

محاکمه غیابی قاتل فراری ۱۰ سال پس از جنایت

محاکمه غیابی قاتل فراری  ۱۰ سال پس از جنایت

متهم به قتل بعد از فرار‌، موفق به جلب رضایت اولیای دم شد

هفت صبح| وقتی خانواده مرد جوان که ۱۰ سال قبل  مقابل موتورسازی دست به جنایت زده و گریخته بود توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند،متهم به صورت غیابی و از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.  رسیدگی به این پرونده از ۱۰ سال قبل به دنبال وقوع درگیری  خونین مقابل مغازه موتورسازی در روستای گلخندان پردیس آغاز شد . در این درگیری که میان دو کارگر موتورسازی رخ داده بود یکی از آنها به نام احسان از ناحیه گردن چاقو خورد و به بیمارستان منتقل شد. اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرد .

 

با اعلام مرگ مشکوک به قتل احسان از سوی کادر درمان بیمارستان به مرکز فوریت‌های پلیس، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. به این ترتیب بازپرس جنایی در سردخانه بیمارستان بالای سر جسد حاضر شده و تحقیقات جنایی برای رازگشایی از ماجرا کلید خورد.

 

 اولین تحقیقات

بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد احسان از سوی همکارش به نام کیوان مورد حمله قرار گرفته است .در حالی که مشخص شد احسان مدتی قبل از کشور افغانستان به ایران مهاجرت کرده و سپس در یک موتورسازی واقع در پردیس مشغول به کار شده است و از آنجایی که شاهدان عینی اظهار داشتند احسان در درگیری با همکار جوانش مجروح شد و به کام مرگ فرو رفت، به همین جهت ماموران جنایی در نخستین گام از تحقیقات خود برای روشن شدن راز جنایت سراغ صاحب موتورسازی رفته و او را هدف تحقیقات قرار دادند.

 

صاحب موتورسازی  در بازجویی‌ها به ماموران گفت: کیوان و احسان شاگرد مغازه‌ام بودند و هر دو با هم برایم کار می‌کردند. اما مدتی بود با هم اختلاف داشتند. ولی من از علت اختلاف میان آنها اطلاعی نداشتم.اما چندین بار آنها را در حال کل کل با هم دیدم و برای اینکه درگیری‌شان به جاهای باریک کشیده نشود فورا به آنها تشر می‌زدم و می‌گفتم حق ندارند در محیط کار با همدیگر بگومگو کنند.

 

هرچند متوجه علت دقیق درگیری‌شان نشدم اما حقیقتا هرگز برایم اهمیت چندانی نداشت چون تصورم این بود که کل کل آنها به خاطر مسائل بی‌پایه و اساس است و تنها از روی لجبازی رقابت در کار با هم جر و بحث می‌کنند.انگار هر کدامشان می‌خواستند نشان دهند که نسبت به دیگری در کارشان قابلیت بهتری دارند. صاحب موتورسازی در ادامه گفت: روز حادثه یک بار دیگر هر دوی آنها در حال تعمیر یک موتور بودند و  کیوان می‌خواست موتور را تعمیر کند.

 

اما احسان می‌گفت کار او اشتباه است.احسان می‌خواست کار را در دست خودش بگیرد و به دوستش می‌گفت روش بهتری برای تعمیر بلد است.می‌گفت اگر کیوان با روش خودش موتور را تعمیر کند هزینه بیشتری دارد و خلاصه سر همین موضوع بار دیگر با هم بگومگو‌یشان شد.

 

در همان حین بود که کیوان کفرش بالا آمد و با عصبانیت از احسان خواست که دیگر اصرار نکند.احسان هم خشمگین شد و آن دو با همدیگر درگیر شدند.  وقتی درگیری میان آنها بالا گرفت، من می‌خواستم میانجیگری کنم و به دعوا پایان دهم اما همه چیز در یک لحظه رخ داد.آن دو نفر با هم گلاویز شده و یقه همدیگر را گرفته بودند که یکباره کیوان با چاقو ضربه‌ای به گردن احسان زد و گریخت.

 

فرار قاتل

بعد از ثبت اظهارات صاحب موتورسازی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته از سوی بازپرس پرونده صادر شد.  در حالی که دوربین مداربسته فیلم صحنه جنایت را ضبط کرده بود ماموران به ردیابی متهم فراری پرداختند اما ردی از او به دست نیاوردند.در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد عامل جنایت بعد از جنایت خونین به مکان نامعلومی گریخته بود.

 

اعلام رضایت

 در حالی که نزدیک به ۱۰ سال از این ماجرا گذشته  و پلیس ردی از عامل جنایت به دست نیاورده بود خانواده کیوان توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند.خانواده متهم توانستند اولیای دم را در محل زندگی‌شان پیدا کرده و با پرداخت سهم دیه آنها را راضی به گذشت از شکایت کنند‌. با جلب رضایت اولیای دم کیوان که همچنان فراری است غیابی و از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد .قرار است قضات دادگاه به زودی برای متهم حکم صادر کنند.

 

کدخبر: ۵۶۵۷۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر