کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۶۲۳
تاریخ خبر:

راز سر به مهر در درگیری مرگبار موتورسواران| چه کسی ضربه مرگبار را به قربانی زد؟

راز سر به مهر در درگیری مرگبار موتورسواران| چه کسی ضربه مرگبار را به قربانی زد؟

متهم به قتل راکب موتورسیکلت، اتهام خود را انکار کرد

هفت صبح| مرد جوانی که متهم است در درگیری دسته‌جمعی مرتکب قتل شده، پای میز محاکمه اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد، نمی‌داند چه کسی ضربه مرگبار را به قربانی زده است. رسیدگی به این پرونده از چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، به دنبال وقوع درگیری دسته جمعی در شهرک سینا در حوالی محله خلیج‌فارس آغاز شد.

 

در این درگیری که میان چند مرد موتورسوار رخ داده بود، یکی از آنها به نام اشکان از ناحیه سینه با ضربه چاقو، زخمی و به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به‌خاطر شدت خونریزی جان باخت. دوست اشکان که او را به بیمارستان منتقل کرده بود، مدعی شد، دوستش در درگیری که با دو موتورسوار دیگر رخ داده، چاقو خورده است.

 

با تایید مرگ اشکان از سوی کادر درمان بیمارستان، رسیدگی به پرونده وارد فاز جنایی شد و بازپرس جنایی به همراه تیم کارآگاهان در سردخانه بیمارستان بالای سر جسد مقتول حاضر شدند و تحقیقات خود را برای رازگشایی ماجرا آغاز کردند. در اولین قدم از تحقیقات، دوست اشکان در توضیح به ماموران جنایی گفت: «شب حادثه به همراه اشکان در خیابان به دو نفر از بچه محل‌هایمان برخورد کردیم که میان ما درگیری رخ داد. در مرحله اول، دعوا با وساطت چند نفر پایان پذیرفت اما به‌خاطر خشمی که از همدیگر داشتیم، دوباره قرار دعوا گذاشتیم و در دومین مرحله دعوا، دوستم به ضرب چاقو مجروح شد که او را به بیمارستان منتقل کردیم و جان باخت.»

 

با اطلاعاتی که این مرد جوان از شماره پلاک موتور متهمان فراری به پلیس داده بود پسر ۲۵ساله‌ای به نام پوریا و دوستش جواد، ردیابی و بازداشت شدند. سپس جسد با دستور بازپرس جنایی برای انجام آزمایش‌ها و معاینات لازم به پزشکی‌قانونی منتقل شد.

 

گفته‌های شاهدان

شاهدان درگیری در بازجویی‌ها، پوریا را عامل جنایت معرفی کردند اما او مدعی شد در آن درگیری، قمه داشته ولی ضربه‌ای به قربانی نزده است. با طی روال قانونی در پرونده و صدور کیفرخواست، متهم برای دفاع از خود، راهی دادگاه شد.

 

در دادگاه

متهم در حالی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که منکر اتهامش بود. در ابتدای جلسه، پدر اشکان درخواست قصاص را مطرح کرد و گفت: «پسرم بی دلیل کشته شده و  من از خون او گذشت نمی‌کنم و برای عامل قتل قصاص می‌خواهم.»

 

وقتی پوریا روبه‌روی قضات ایستاد، در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «آن روز همراه دوستانم برای تفریح سوار بر موتور شدیم و بیرون رفتیم اما در راه بازگشت، اشکان و دوستانش که سوار بر موتور بودند، جلوی راهمان پیچیدند و دعوا راه انداختند. من که نمی‌خواستم دعوا بالا بگیرد، وساطت کردم و از دوستم جواد خواستم آنجا را ترک کنیم اما حدود یک ساعت بعد متوجه شدم به خاطر فحش‌هایی که در آن درگیری رد و بدل شده بود، جواد و اشکان و دوستانش با هم قرار دعوا گذاشته‌اند. باور کنید من قصد دعوا نداشتم که به آنجا رفتم.»

 

متهم ادامه داد: «وقتی به محل دعوا رسیدیم، اشکان و برادرش و دوستانش به سمت ما حمله‌ور شدند و من قمه کشیدم. من با برادر اشکان درگیر بودم اما در یک لحظه دیدم اشکان غرق در خون روی زمین افتاده است. من ندیدم چه کسی به او ضربه زده؛ قبول دارم در دعوا شرکت کردم اما ضربه‌ای به مقتول نزدم و بی‌دلیل بازداشت شدم.»

 

سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز اظهارات ضدونقیضی را علیه یکدیگر مطرح کردند. در پایان جلسه، قضات دادگاه به بازبینی فیلم دوربین مداربسته پرداختند و دریافتند درگیری خونین پشت یک خودرو متوقف شده در حاشیه خیابان رخ داده و دوربین صحنه قتل را ضبط نکرده است.به این‌ترتیب، پرونده را برای از سرگیری تحقیقات به دادسرا برگردانند. با تکمیل تحقیقات قرار است پوریا بار دیگر از خود دفاع کند.

 

کدخبر: ۵۶۵۶۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر